خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند بلکه موجب رکود می‌شود.

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی کند

عبارات مهم : سود سپرده – ساختمان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود می شود.

محمد حسینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در چند روز اخیر از گوشه و کنار خبر گران شدن ساختمان و به تبع آن کرایه منزل شنیده می شود، با توجه به وقت عوض کردن و جابجایی افراد مستاجر این مباحث تنها موجب نگرانی در جامعه خواهد شد.

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

وی افزود: صنعت ساختمان و مسکن را می توان به عنوان موتور محرکه اقتصاد نامید لیکن بسیاری از مشاغل و صنایع وابستگی مستقیم به این صنعت دارند، عرضه و تقاضا در بازار مسکن به حد قابل قبول رسیده و شایعه گرانی کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود نیز می شود.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد: میزان نقدینگی در دست مردم و قدرت خرید افراد نیازمند مسکن فاصله قابل قبول داشته و شایعه گرانی موجب رکود دوباره خواهد شد، لذا بر اساس احکام مندرج در قانون برنامه ششم توسعه ماده 59 دولت مکلف است در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به مقاوم سازی و احیاء بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر و ارائه تسهیلات و حمایت از مسکن روستایی اقدام کند.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند بلکه موجب رکود می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تنها عوض کردن در قیمت سود تسهیلات بانکی و همچنین قیمت سود سپرده های بانکی می تواند به گردش سرمایه به وسیله مردم از بانکها به حوزه مسکن یاری کند و باعث رونق و اشتغال در این صنعت شود، لذا شایعات موجود در جامعه که به وسیله بنگاه ها و املاک ایجاد می شود تنها موجب نگرانی مردم خواهد شد و کمک به خروج رکود از صنعت ساختمان را نخواهد کرد.

وی در آخر تصریح کرد: مسئولین وزارت راه و شهرسازی این موارد را باید مورد بررسی قرار داده و از طریق مشاورین املاک که متولیان این بخش هستند عنوان پیگیری شود.

واژه های کلیدی: سود سپرده | ساختمان | برنامه | کمیسیون | تسهیلات | قانون | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *