خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همچنان دور از دسترس , رسیدن نفت به ۶۰ دلار

بهای معاملات نفت در اواسط ژوئیه به‌طرز چشمگیری زیاد کردن یافت و شاخص جهانی نفت برنت نیز بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند ولی قیمت نفت

همچنان دور از دسترس , رسیدن نفت به ۶۰ دلار

رسیدن نفت به ۶۰ دلار؛ همچنان دور از دسترس

عبارات مهم : ایالات متحده – آمریکا

بهای معاملات نفت در اواسط ژوئیه به نحوه چشمگیری زیاد کردن یافت و شاخص جهانی نفت برنت نیز بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند ولی قیمت نفت هنوز جهت رسیدن به ۶۰ دلار تا آخر امسال میلادی راه زیادی را پیش رو دارد.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت تحت تاثیر عواملی نظیر کم کردن شدید ذخایر نفتی ایالات متحده امریکا در هفته های اخیر اندکی رشد کرد ولی دوباره روندی نزولی پیدا کرده و موجب نگرانی سرمایه گذاران و معامله گران نفتی در سراسر دنیا شده است است.

همچنان دور از دسترس , رسیدن نفت به ۶۰ دلار

سه عاملی که معاملات نفت را در هفته های آتی تحت فشار قرار می دهد متشکل است از زیاد کردن احتمالی تولید نفت شیل آمریکا، کم کردن فعالیت های اقتصادی و مصرف نفت چین و همچنین دشواری کشورهای عضو شرکت اوپک در تلاش جهت پایبندی به اهداف توافق کم کردن عرضه اوپک.

نگرانی ها با اعلام اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه تولید نفت شیل در این کشور در سپتامبر به بالاترین میزان آن یعنی ۱۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، بار دیگر شدت یافتن شد.

بهای معاملات نفت در اواسط ژوئیه به‌طرز چشمگیری زیاد کردن یافت و شاخص جهانی نفت برنت نیز بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه ثابت ماند ولی قیمت نفت

طبق گفته جان کِمپ، از تحلیلگران رویترز، رشد تولید نفت شیل در ایالات متحده آمریکا می تواند نتیجه رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و رسیدن به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه باشد.

بر اساس گزارشی از عرب نیوز، آژانس بین المللی انرژی در ۱۵ اوت در خصوص عدم موفقیت اوپک جهت تعدیل بازار و زیاد کردن قیمت نفت که این امر تحت تاثیر تولید نفت شیل آمریکاست، هشدار داد.

نِیل آتکینسون – مدیر بازار نفت و بخش صنعت آژانس بین المللی انرژی – در مصاحبه ای با بلومبرگ در ۱۵ اوت خاطرنشان کرد که رساندن ذخایر نفت به پایین تر از میانگین پنج ساله آن و در نتیجه تعدیل بازار کنونی، کار بسیار دشواری است.

همچنان دور از دسترس , رسیدن نفت به ۶۰ دلار

همانطور که در اوج ذکر شد، یکی از عوامل تاثیرگذار در بازار نفت، کم کردن فعالیت های چین هست. چین بعنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، هم اکنون بشدت تحت تاثیر کم کردن سرمایه گذاری و کم کردن ظرفیت صنعتی قرار گرفته هست. در ژوئیه، اقتصاد چین تحت تاثیر وام های بیش از اندازه، کمبود املاک و مستغلات و فعالیت صنایع با ظرفیت مازاد، شاهد یکی از بدترین ماه های اقتصادی خود بود.

سومین عامل تاثیرگذار در بازار نفت نیز تلاش کشورهای عضو اوپک و پایبندی آنها به توافق کم کردن عرضه نفت به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز هست. طبق آخرین آمار گردآوری شده است به وسیله منابع ثانویه شرکت اوپک، سطح پایبندی کشورهای عضو در ژوئیه، ۸۷ درصد بوده هست. بدون پایبندی صد در صدی و تمام و کمال کشورهای عضو اوپک به نشانه تعیین شده است توافق کم کردن عرضه، نمی توان انتظار داشت که بازار نفت به تعادل برسد و رساندن ذخایر نفت به کمتر از میزان میانگین پنج ساله اش نیز بسیار زیاد از حد انتظار به طول خواهد انجامید.

واژه های کلیدی: ایالات متحده | آمریکا | اقتصادی | توافق | بازار | انرژی | فعالیت | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *