خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

رئیس شرکت اموال تملیکی می‌گوید «وزارت امور خارجه از خرید خودروهای لوکس قاچاق یا ضبطی صرف نظر کرده و شرکت قصد دارد خودروها را به صادرکنندگان حرفه‌ای بفروشد. »

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

عبارات مهم : وزارت امور خارجه – مبارزه با قاچاق

رئیس شرکت اموال تملیکی می گوید «وزارت امور خارجه از خرید خودروهای لوکس قاچاق یا ضبطی صرف نظر کرده و شرکت قصد دارد خودروها را به صادرکنندگان حرفه ای بفروشد. » تصمیمی که باید دید عملیاتی می شود یا مثل تصمیمات پیشین راجع به تعیین وظیفه این خودروها با موانع روبه رو می شود.

به گزارش ایسنا، ماجرا از آنجا شروع شد که قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد خودروهای قاچاق لوکسی که در اختیار شرکت اموال تملیکی قرار گرفته به وزارت امور خارجه فروخته شده است تا جهت استفاده در کنسولگری های خارج از کشور عزیزمان ایران مورد استفاده قرار گیرد.

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

او همچنین بیان کرده بود که کارهای مورد نیاز در این زمینه انجام شده است و اکنون خودروها آماده جهت انتقال به خارج از کشور هستند.

این سخنان با تصویر العمل عده ای از منتقدان رو به رو شد مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه کشور در شرایطی که خوردروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی اجازه واردات ندارند، جهت مصارف مربوط به کنسولگری های خود به کار گیرد؟ ضمن اینکه مگر استفاده از کالای قاچاق در کشور ممنوع نشده بود؟ آیا باید این وزارت منزل جهت افراد و نیروهای خود در خارج از کشور عزیزمان ایران شرایط خاص ای قائل باشد؟

رئیس شرکت اموال تملیکی می‌گوید «وزارت امور خارجه از خرید خودروهای لوکس قاچاق یا ضبطی صرف نظر کرده و شرکت قصد دارد خودروها را به صادرکنندگان حرفه‌ای بفروشد. »

البته وزارت امور خارجه بلافاصله از اساس ماجرا را تکذیب کرد. روابط عمومی این وزارت منزل با بی اساس خواندن ادعای مربوط به خرید خودروهای لوکس قاچاق هرگونه مذاکره جهت خرید خودروی لوکس قاچاق را رد و بیان کرد که در ماه های گذشته پیشنهاداتی جهت اینکه این وزارت منزل اقدام به خرید خودروهای لوکس قاچاق کند، وجود داشته هست. ولی این پیشنهادات به وسیله وزارت امور خارجه قبول نشده است.

البته خلاف بعضی از این سخنان در روزهای بعد به وسیله مسئولان شرکت اموال تملیکی بیان شد. این شرکت گرچه تائید کرد که هنوز پروسه واگذاری خودروهای لوکس به وزارت امور خارجه انجام نشده هست، ولی با این حال در گذشته مذاکراتی جهت واگذاری خودروهای لوکس قاچاق به این وزارت منزل انجام شده است هست.

گفتنی است احتمال اینکه بعدها واگذاری صورت بگیرد نیز به وسیله این شرکت رد نشد.

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

با این حال به نظر می رسد که به هر ترتیب وزارت امور خارجه به علت مواجه شدن با موج انتقادات اکنون دیگر از خرید خودروهای لوکس قاچاق صرف نظر کرده باشد. همچنانکه امین دلیری در گفت وگو با ایسنا، در این زمینه اظهار کرد: وزارت امور خارجه اعلام کرده است که ادامه مذاکرات جهت خرید خودروهای لوکس را پیگیری نخواهد کرد و به شرکت اموال تملیکی نامه ای ارسال کرده و در آن مطرح کرده است که دیگر قصد خرید این خودروها را ندارد آیا که اعتقاد است استفاده از خودروهای قاچاق شده است زیبنده این وزارت منزل نیست.

او با انتقاد از عملکرد بعضی رسانه ها در این زمینه اظهار کرد: رسانه ها بدون این توجه کنند چه تعدادی از این خودرها قاچاقی هستند اقدام به هیاهو کرده و در این زمینه درست عمل نکردند. باید بگویم که فقط یک سوم این خودروها قاچاقی هستند و باقی آن ها متروکه و ضبط شده است هستند و از مبادی گمرکی وارد شده است اند.

رئیس شرکت اموال تملیکی می‌گوید «وزارت امور خارجه از خرید خودروهای لوکس قاچاق یا ضبطی صرف نظر کرده و شرکت قصد دارد خودروها را به صادرکنندگان حرفه‌ای بفروشد. »

راه حل چیست؟

برای اینکه این خودروها چگونه تعیین وظیفه شوند، تاکنون چند راه حل مطرح شده است هست. نخستین راه حل این بود که خودروهای قاچاق شده است امحا شوند. موضوعی که آن هم تصویر العمل بسیاری را برانگیخت عمدتا ناظر بر اینکه ارز مصرف شده است جهت این خودروها از بین خواهد رفت.

خودروهای لوکس قاچاق چه سرنوشتی خواهند یافت؟

راه حل دیگر این بود که شرکت ها و وزارت منزل های دولتی جهت استفاده در امور خود آن ها را خریداری کنند و در این زمینه نیز با توجه به اینکه خودروهای قاچاق توانایی استفاده در داخل کشور را نداشتند، وزارت امور خارجه جهت استفاده این خودروها در کنسولگری های خود مطرح شد. اکنون نیز با صرف نظر کردن این وزارت منزل جهت خرید این خودروها راه حل دیگری اندیشیده شده است است.

امین دلیری در این زمینه گفته است: فارغ از خودروهایی که مصوبه دولت راجع به آن ها صدق می کند که در داخل شماره گذاری نشده و باید مرجوع شوند، باقی خودروهای لوکس در اختیار شرکت اموال تملیکی به تجار حرفه ای فروخته خواهد شد که این تجار که آشنایی مناسبی هم با بازارهای ماشین در سایر کشورها دارند این خودرهای لوکس را صادر کرده و بفروشند.

او تاکید کرد که با بعضی صادرکنندگان مذاکرات انجام شده است و به نتیجه رسیده است و به زودی واگذاری صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، گرچه عنوان صادرات این خودروها پیش تر نیز مطرح شده است بود، ولی تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است و تعلل مسوولان مربوطه جهت تعیین وظیفه این خودروها و اطلاع رسانی براق در این زمینه به گرم شدن بازار شایعات راجع به آینده این خودروهای لوکس کمک کرده هست. ضمن اینکه این انتقادات را بر انگیخته که آیا باید جهت تعیین وظیفه این خودروها این وقت طولانی صرف شود؟

حالا باید دید که آیا در این مرحله که مدیر شرکت از به نتیجه رسیدن بعضی مذاکرات راجع به واگذاری این خودروها سخن می گوید، جهت تعیین وظیفه خودروهای لوکس قاچاقی یا ضبطی و ارایه اطلاعات براق راجع به تعداد دقیق این خودروها و دسته بندی دقیق آن ها و براق سازی در این باره که جهت هر دسته از این خودروها چه تصمیمی گرفته شده، اقدامی صورت می گیرد یا همچنان روند قبل ادامه دار خواهد بود.

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | مبارزه با قاچاق | خودروهای لوکس | کالای قاچاق | وزارت خارجه | استفاده | کنسولگری | بازار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *