خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد / جهانگیری

معاون اول رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم با اجازه خاص از رهبر معظم انقلاب بیش از هشت میلیارد دلار جهت تامین آب شرب در غرب کشور برداشت شد.

جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد / جهانگیری

جهانگیری: جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد

عبارات مهم : اجرای طرح – جهانگیری

معاون اول رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم با اجازه خاص از رهبر معظم انقلاب بیش از هشت میلیارد دلار جهت تامین آب شرب در غرب کشور برداشت شد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در مراسم بهره برداری از فاز اول ارتقا کیفیت آب جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران و نیروگاه برق اضطراری 4 مگاواتی مخزن 56 افزود: در دولت یازدهم تنها موردی که ما با اجازه خاص از صندوق توسعه ملی، منابع برداشت کردیم جهت تامین آب بود.

جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد / جهانگیری

وی ادامه داد: مسئله آب، مسئله دولت و ملت، نظام جمهوری اسلامی و مسئله ملی است و راهکار آن یکسان است یعنی هم ملت، دولت و ارکان نظام باید جهت حل مسئله آب بسیج شوند.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: شورای عالی آب بعنوان مسئول هماهنگی بین دستگاه های متفاوت بصورت مرتب بخصوص در دولت یازدهم جلساتی را تشکیل داده است که بیش از 31 جلسه شورای عالی در این زمینه برگزار شد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم با اجازه خاص از رهبر معظم انقلاب بیش از هشت میلیارد دلار جهت تامین آب شرب در غرب کشور برداشت شد.

جهانگیری یادآوری کرد: در زمینه مدیریت و مصرف آب شرب و کشاورزی باید کارهای جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح های متعددی در وزارت جهاد کشاورزی تهیه شده است هست، گفت: باید الگوی کشت تهیه شود و متناسب با میزان آب این اتفاق بیافتد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: یکی از بخش هایی که به صورت جدی در دستور کار دولت هست، تامین آب شرب و با کیفیت در همه کشور است آیا که سلامت مردم اولویت مهم کشور است.

جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد / جهانگیری

وی در ادامه گفت: خوشحال هستیم که امروز یکی از طرح های مهم کشور در بخش آب شرب به بهره برداری رسید و خدمت جدیدی به سه و نیم میلیون جمعیتی که در قسمت های متفاوت جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران زندگی می کنند از این طرح بهره مند می شوند.

معاون اول رییس جمهوری با تقدیر از دست اندرکاران، پیمانکاران و مشاورین طرح و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خاطر نشان کرد: طرح های مهمی در کشور به وسیله این قرارگاه اجرا می شود و این قرارگاه توانسته است اجرای پروژه های اولویت دار دولت را به موقع به انجام برساند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم با اجازه خاص از رهبر معظم انقلاب بیش از هشت میلیارد دلار جهت تامین آب شرب در غرب کشور برداشت شد.

وی در ادامه یادآور شد: کشور عزیزمان ایران کشوری است که مسئله محدودیت منابع آب از مهم ترین پرسشها کشور محسوب می شود بنابراین جهت برنامه ریزی در جهت توسعه پایدار باید همواره محدودیت ها را در نظر گرفت و در میان محدودیت های متفاوت هیچ محدودیتی به اندازه محدودیت منابع آب قابل توجه نیست.

جهانگیری گفت: تقریباً تمام مناطق کشور با محدودیت منابع آب مواجه هستند و در استان های شمالی کشور و استان های کویری و جنوب شرق و غرب کشور هر کدام با مسئله کمبود آب دست بر گریبان هستند.

جهت تامین آب شرب بیش از هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد / جهانگیری

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که کمبود آب باید به مسئله ای ملی و مورد توافق همگان در کشور تبدیل شود گفت: مدیریت منابع آب از اهمیت خاص ای برخوردار است و مسئولیت مهم این کار بر عهده وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم تمرکزی جدی بر این عنوان معطوف شد و دشت هایی که با عدم تعادل مواجه بودند شناسایی و طرح تعادل بخشی در این دشت ها به اجرا درآمد که البته باید در دولت دوازدهم نیز با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر صرفه جویی در آب گفت: ممکن است نیاز داشته باشیم که از خارج از کشور و از دریا منابع آب مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی افزود: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به بخش مرکزی کشور باید به یک طرح جدی در کشور تبدیل شود. امروز خیلی از کشورها آب مورد نیازشان را با نمک زدایی از آب دریا و از طریق آب شیرین کن تامین می کنند، ولی در کشور عزیزمان ایران توجه چندانی به این روش صورت نگرفته است.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه بر لزوم دیپلماسی نیرومند جهت احیاء حق کشور عزیزمان ایران از منابع یکسان آب با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: البته این کار از طریق مذاکره و دیپلماسی نیرومند اتفاق می افتد.

جهانگیری در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی طرح های متعددی از جمله الگوی کشت، کشت های متناسب با مناطق متفاوت و استفاده از روش های نوین آبیاری و آبخیزداری را تهیه کرده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که بصورت جدی در دستور کار دولت واقع شده است است کیفیت کالا و خدماتی است که دولت به مردم عرضه می کند باید به گونه ای باشد که مردم دغدغه ای در خصوص سلامت خود نداشته باشند و کیفیت آب در این زمینه از اهمیت دو چندان برخوردار است.

جهانگیری به بعضی نگرانی های چندی پیش در خصوص کیفیت آب بعضی مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و گفت: در این زمینه دولت برنامه ریزی کرده بود که چنانچه کیفیت آب این مناطق از حداقل مورد نیاز پایین تر باشد، آب شرب و آب مورد نیاز مصرف خانگی به شکل آب بسته بندی به مردم این مناطق ارائه شود ولی خوشبختانه با تلاش جدی دست اندارکاران شرکت آبفای پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از آنکه کیفیت آب این مناطق به درجه دلواپس کننده برسد، با سرمایه گذاری مورد نیاز آب مورد نیاز و با کیفیت جهت 3.5 میلیون نفر از جمعیت جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران تامین شد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: یکی از دغدغه ها این است که با وجود حجم بالای سرمایه گذاری جهت تصفیه آب، در بعضی منازل استفاده های غیر شرب از آب انجام می شود که در این زمینه از مردم می خواهیم در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند آیا که سرانه مصرف آب در کشور ما دو برابر مصرف مردم در سایر کشورها حتی کشورهایی که هیچگونه محدودیت و مشکلی در خصوص منابع آب ندارند، است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ساکن روستاها نیز باید همانند ساکنین شهرها از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار باشند، گفت: زمانی که اعلام شد آبرسانی به 6 هزار دِه در کشور از طریق تانکر انجام می شود، دولت تدبیر و امید تمرکز جدی بر این عنوان معطوف کرد و گام های موثری در این زمینه برداشت.

جهانگیری در ادامه به کارها صورت گرفته در حوزه جمع آوری فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: آب مصرف شده است باید مجدداً به تناوب مصرف باز گردد تا از آن در مصارف متفاوت از جمله صنعت استفاده شود و از آسیب زدن پساب به محیط زیست جلوگیری شود.

معاون اول رییس جمهوری وزارت نیرو را از وزارتخانه های موفق در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: وزارت نیرو پیشرفت مناسبی در اجرای طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی داشته است که همکاری دادن بخش شخصی به طرح های آب و فاضلاب کشور از جمله دستاوردهای این وزارتخانه است.

وی بر ضرورت ورود و همکاری بخش شخصی به اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی کشور تاکید کردو گفت: البته دولت باید بسترهای مورد نیاز را در این زمینه مهیا کند آیا که حجم پروژه های نیمه تمام در بخش آب و فاضلاب کشور به گونه ای است که جز با همکاری بخش شخصی نمی توان به اجرای به موقع آن امید داشت.

به گزارش ایرنا، پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

این طرح از سوی قرارگاه سازندگی خاتم انبیا (ع) با احداث 26 کیلومتر خط انتقال و ٢ مخزن ذخیره و متعادل کننده به ظرفیت 75 هزار متر مکعب اجرا شده است است.

پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران با نشانه انتقال آب سطحی تصفیه شده است و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقای کیفیت آب شرب ساکنان جنوب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با جمعیتی بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر، اجرایی شد.

این پروژه بخشی از طرح رینگ آب رسانی اطراف شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که مطالعات آن در سال 1390 انجام شده است و مشمول بر دو قسمت شرقی و غربی است.

قسمت شرقی با اجرای 6 کیلومتر خط انتقال و ٢ مخزن ذخیره، آب سد ماملو را جهت ارتقای کیفیت آب شرب جنوب شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران در مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک های مسعودیه، افسریه، مسگرآباد، سلیمانیه و دیگر بخش های این منطقه، انتقال یافته می کند.

قسمت غربی نیز بخشی از آب سطحی را از تصفیه منزل دوم واقع در منطقه کن (غرب تهران) با انتقال آب از طریق خط لوله ای به طول ٢٠ کیلومتر و عبور از معابر مهم و آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – کرج، بزرگراه مخصوص و بزرگراه فتح و انتقال و دریافت آب از ٢ مخزن در منطقه تهرانسر به یافت آباد و جنوب غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال یافته می کند.

بر اساس این گزارش، همزمان با افتتاح پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران، ٢٧ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ ، ایستگاه تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و راه اندازی انشعاب فاضلاب در جمع پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

واژه های کلیدی: اجرای طرح | جهانگیری | فاضلاب | محدودیت | پروژه | منابع | ایران | انتقال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *