خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر میانگین جهانی است!

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است در شرایط فعلی که تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی هفت برابر میانگین جهانی هست، از بین بردن برچسب قیمت از

تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر میانگین جهانی است!

تعداد توزیع کنندگان ایرانی ۷ برابر میانگین جهانی است!

عبارات مهم : بازرگانی – مسابقه

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است در شرایط فعلی که تعداد توزیع کنندگان ایرانی هفت برابر میانگین جهانی هست، از بین بردن برچسب قیمت از روی کالاها به علت مشکلاتی که در سیستم تولید و توزیع وجود دارد اقدام اشتباهی هست، آیا که باعث شکل گیری مسابقه ناسالم می شود.

به گزارش ایسنا، از بین بردن برچسب قیمت از روی کالاها و درج برچسب قیمت ها به وسیله خرده فروشی ها مدتی است محل بحث و مناقشه میان موافقان و مخالفان آن شده است هست؛ طرحی که در آخرهای دوران محمدرضا نعمت زاده – وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت – به تصویب رسید و شریعتمداری – وزیر تازه – مصوبه آن را تایید و تعدادی دیگر از کالاها را به آن اضافه کرد ولی بعد از آن به علت مخالفت بعضی از شرکت ها، انجمن ها و کارشناسان از جمله شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بعضی تولیدکنندگان صنایع غذایی روبرو شد؛ لذا اجرای این مصوبه با بیانیه شریعتمداری به تعویق افتاد.

تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر میانگین جهانی است!

در این میان بعضی از کارشناسان بر این باورند که هنوز بستر مورد نیاز جهت اجرای این طرح وجود ندارد و سیستم توزیع و تولید ما به علت مشکلاتی که دارد در صورت اجرای این طرح باعث غیر براق شدن قیمت گذاری می شود. خسرو فروغان گران سایه – مدیر کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در سایر کشورها این روش معمول است که کارخانه ها روی کالاها برچسب قیمت نمی زنند و بین تولیدکنندگان مسابقه شکل می گیرد و نظارت از سوی مصرف کنندگان اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: به دلایل متفاوت نمی توان این شیوه را در شرایط فعلی در بازار ما ایجاد کرد. مسابقه در بازار توزیع ما سالم نیست و مدیریت درستی در بازار توزیع ما وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران اعتقاد است در شرایط فعلی که تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی هفت برابر میانگین جهانی هست، از بین بردن برچسب قیمت از

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران افزود: ما یک شبکه وسیع توزیع داریم که در حال حاضر نظارت روی آن بسیار اندک و ناچیز هست. تعداد توزیع کنندگان ما هفت برابر میانگین جهانی است و جهت همین باعث شده است که نظارت بر آن بسیار سخت شود.

فروغان گران سایه تصریح کرد: اگر در چنین بازاری بگویم برچسب وجود نداشته باشد عملا مصرف کننده آسیب می بیند و قیمت ها کالاها در نقاط مختل شهر متفاوت خواهد بود و زمینه جهت بروز تخلف زیاد می شود. از طرف دیگر کسانی که تولیدکنندگان برند هستند و کالای با کیفیت تولید می کنند و تولیدکننده واقعی هستند در این بازار آسیب می بینند چون تولیدکننده ای که بخواهد درست کار کند در این شرایط شکست می خورد و فضا جهت متخلفین باز می شود.

وی راجع به اینکه چه زمانی می توان نسبت به از بین بردن برچسب قیمت ها اقدام کرد گفت: زمانی می توان برچسب کالاها را از بین بردن کرد که زیر ساخت های اقتصادی و سیستم توزیع اصلاح شود و یک مدیریت واحد و سیستم نظارتی مشخصی بر بازار توزیع تعریف کنیم و در مرحله بعد هم نظارت بر تولید را اجرا کنیم در این صورت می توان برچسب قیمت از روی کالا را از بین بردن کرد ولی در حال حاضر این اقدام منجر به شکل گیری مسابقه ناسالم می شود.

تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر میانگین جهانی است!

واژه های کلیدی: بازرگانی | مسابقه | ایرانی | کمیسیون | سیستم | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *