خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کدام محله‌ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟ ، تاخت‌وتاز دوباره دلالان

بررسی های میدانی نشان می دهد زیاد کردن قیمت مسکن عمدتا در محله های میانی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده تا مناطق بالای شهر؛ با این حال در

کدام محله‌ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟ ، تاخت‌وتاز دوباره دلالان

تاخت وتاز دوباره دلالان/کدام محله ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟

عبارات مهم : هوای پایتخت – قیمت گذاری

بررسی های میدانی نشان می دهد زیاد کردن قیمت مسکن عمدتا در محله های میانی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده تا مناطق بالای شهر؛ با این حال در بعضی مناطق هم عوض کردن چشمگیری در قیمت ملک دیده نمی شود.

به گزارش مهر، بررسی های میدانی از سطح شهر نشان می دهد قیمت مسکن در روزهای اخیر بعد از یک دوره زیاد کردن کمتر از ۱۰ درصدی، متوقف مانده و آنچه به عنوان نشانه های رونق بازار مسکن ذکر می شد، به نوعی به ضد خود تبدیل شده است و عملا رکود را بر این بازار حاکم کرده است.

کدام محله‌ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟ ، تاخت‌وتاز دوباره دلالان

بر اساس این گزارش در حالی که بسیاری از کارشناسان مسکن اعتقاد بودند که بعد از یک دوره رکود طولانی، حباب بازار مسکن از بین رفته و قیمت های فعلی به قدرت خرید مردم نزدیک شده است هست، ولی با شروع پرداخت تسهیلات بدون سپرده ۱۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران و ۱۰۰ میلیون تومانی در کلانشهرها، بعضی دلالان به زیاد کردن قیمت ها روی آورده اند که باعث خنثی شدن اثر این وام ها شده است است.

بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد با زیاد کردن قیمت ها در مناطق پرطرفدار پایتخت، از تعداد معاملات در این مناطق کاسته شده است و تسهیلات بانکی خرید مسکن به هیچ عنوان با اعداد وارقام فروش ملک در این محله ها همخوانی ندارد.

بررسی های میدانی نشان می دهد زیاد کردن قیمت مسکن عمدتا در محله های میانی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده تا مناطق بالای شهر؛ با این حال در

همچنین الگوی علاقه مندی مردم به محله ها و مناطق میانی زیاد است.

گیشا هم ردیف منطقه یک: واحد نوساز متری ۱۰ میلیون تومان!

به عنوان نمونه در یکی از خیابان های فرعی گیشای پایتخت کشور عزیزمان ایران واحد نوساز ۱۷۵ متری به قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی مشاور املاک فایل شده است است به عبارت دیگر این واحد ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان در هر مترمربع قیمت گذاری شده است که بیش از ۳ میلیون تومان در هر متر با سایر املاک این منطقه متفاوت است.

کدام محله‌ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟ ، تاخت‌وتاز دوباره دلالان

گذشته از قیمت گذاری بعضی واحدهای مسکونی خاص در گیشا، زیاد قیمت ها در این منطقه از ۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نوسان است که در مقایسه با متری ۵ و نیم تا ۶ میلیون تومان در ماه های منتهی به سال ۹۵، رشدی حدودا ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که قیمت مسکن در این منطقه در ۶ ماه پیش کمتر از ۶ میلیون تومان در هر متر مربع بود. به عنوان نمونه یکی از واحدهای مسکونی زیر ۱۰ سال ساخت در گیشا در تاریخ دی ماه سال ۹۵ به مساحت ۱۱۰ متر مربع، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است بود که تقریبا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تخمین زده می شود. همچنین یک واحد مسکونی دوخوابه نوساز ۶۰ متر مربعی در این منطقه در تاریخ خرداد ماه امسال ۴۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است بود که حدودا ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هر متر مربع جهت فروش فایل شده است بود.

بررسی های میدانی نشان می دهد زیاد کردن قیمت مسکن عمدتا در محله های میانی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داده تا مناطق بالای شهر؛ با این حال در

گفتنی است مشاوران املاک این محله در گفت وگو با مهر علت زیاد کردن ناگهانی قیمت مسکن در گیشا طی دو ماه گذشته را زیاد کردن تقاضای خرید علی رغم کمبود عرضه عنوان کردند. این عنوان زیاد جهت واحدهای مسکونی ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت صدق می کند که به علت ارزان تر بودن، متقاضی خرید بیشتری دارند ولی مالکان که با کثرت تقاضای ناگهانی مواجه شدند، قیمت ها را تا ۴۰ درصد زیاد کردن داده اند که این اوضاع قبلا در این منطقه بی سابقه بوده است.

شهرآرا: واحد نوساز متری ۷ و نیم میلیون تومان

کدام محله‌ها زیاد کردن قیمت بیشتری دارند؟ ، تاخت‌وتاز دوباره دلالان

از دیگر مناطق پر استقبال جهت خریداران در تهران، محله ستارخان و منطقه ۵ هست. در این منطقه که دامنه وسعت آن بسیار زیاد هست، تفاوت قیمت ها نیز پرنوسان به نظر می رسد. به گونه ای که در بعضی محله های ستارخان واحدهای قدیمی تر تا متری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز دیده می شود. به عنوان نمونه یک واحد ۵۵ متر مربعی ۲۰ سال ساخت در نزدیکی میدان توحید ۲۰۰ میلیون تومان جهت فروش فایل شده است هست؛ ولی در محله های شهرآرا و پاتریس لومومبا و همچنین در محله برق آلستوم در خیابان ستارخان، واحدهای نوساز تا متری ۷ و نیم میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده است اند.

این در حالی است که بعضی واحدهای مسکونی حدودا ۱۰ سال ساخت واقع در محله شهرآرا در زمستان سال گذشته با متری ۴ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شده است هست. ولی همین واحد مسکونی در تیرماه به متری ۵ و نیم میلیون تومان رسیده که رشد عجیب ۲۵ درصدی قیمت مسکن در یکی از محلات غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد.

سلسلبیل شمالی: قیمت خوب فروش بالا

محله سلسبیل شمالی که از دیرباز مورد توجه قشر میانگین پایتخت نشین قرار دارد، از معدود محله های پایتخت کشور عزیزمان ایران است که حتی در در دوره اوج رکود بازار مسکن، با استقبال خریداران مواجه بود.

از آنجایی که تراکم جمعیتی در این منطقه بالاست، واحدهای نوساز عمدتا ساختمان هایی هستند که در اثر تجمیع مالکان چند بلوک ساختمانی مجاور و تخریب و نوسازی ساختمان تازه ایجاد شده است اند. به همین دلیل، قیمت ملک در این منطقه چندان اوج نیست ولی واحدهای نوسازی هم هستند که سازندگان توانسته اند تا متری ۵ میلیون تومان آن را به فروش برسانند.

با این حال بسیاری از واحدهای مسکونی محله سلسبیل شمالی در بازه قیمتی ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان بوده و زیاد کردن قیمت اخیر مسکن در محلات متفاوت منطقه سلسبیل شمالی حتی در دو ماه اخیر که میزان خرید و فروش ملک به گفته مشاوران املاک این محله زیاد کردن تصاعدی داشته، به صورت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تفاوت دارد که رشد کمتر از ۵ درصد را نشان می دهد.

خیام و مولوی؛ مظلوم حتی در قیمت ملک

علی رغم وجود نشانه هایی مبنی بر خروج بازار مسکن از رکود، ولی بعضی ساکنان محلات مناطق جنوبی پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنان از فروش نرفتن املاک خود ناراضی هستند.

سامانه جامع املاک پایتخت کشور عزیزمان ایران نشان می دهد قیمت ملک در مناطق ۱۱ و ۱۲ به خصوص در محلات خیام و مولوی که بازار مهم پایتخت محسوب می شوند، رشدی نداشته است.

به گفته یکی از مشاوران املاک قدیمی خیابان مولوی، به علت تفاوت سلیقه مردم در گزینش محل سکونتشان، بسیاری از ساکنان این مناطق متقاضی فروش و جابه جایی به دیگر مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند ولی بعضا ماه هاست که ملک خود را جهت فروش فایل کرده اند ولی خریداری وجود ندارد.

در حال حاضر واحد مسکونی نوساز در مولوی تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود ولی واحدهای مسکونی قدیمی تر حتی کمتر از این قیمت نیز خرید و فروش می شوند. به عنوان نمونه بر اساس اعلام سامانه جامع املاک تهران، واحد مسکونی ۵۰ متری نوساز در منطقه ۱۲ پایتخت، ۱۱۵ میلیون تومان (۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع) در ابتدای تیرماه به فروش رفته هست. با این حال بر اساس اطلاعات همین سامانه، فروش واحد مسکونی ۷۰ متری ۱۲ سال ساخت به قیمت ۱۳۳ میلیون تومان (متری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) نیز در سه ماه قبل گزارش شده است است.

نارمک؛ بدون نوسان قیمت

اگرچه محله نارمک و میدان های متعدد این منطقه همگی جزء مناطق پراقبال و جالب جهت ساکنان شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود، با این حال به نظر می رسد زیاد کردن قیمت زیاد دامان غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران را گرفته است و شرق نشینان ارزان تر می توانند همسایه مدیر جمهور سابق شوند.

واحدهای مسکونی منطقه نارمک در دو سال گذشته زیاد کردن قیمت خاصی نداشته و عمدتا در محلات محتلف از ۴ تا ۵ میلیون تومان در نوسان هست. به عنوان مثال هر متر مربع واحد مسکونی در میدان ۷۲ (محله مدیر جمهور سابق) ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. بر اساس اعلام سامانه املاک پایتخت، واحد مسکونی ۸ سال ساخت در نارمک در تیرماه ۲۵۸ میلیون تومان (۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در هر متر مربع) به فروش رفته هست. این در حالی است که بر اساس اطلاعات همین سامانه، واحد مسکونی با شرایط مشابه در زمستان سال گذشته نیز با قیمت مشابه معامله شد.

منطقه ۲۲: متری ۷ میلیون تومان با ویوی دریاچه

منطقه ۲۲ پایتخت کشور عزیزمان ایران که به نظر می رسد بیشترین فضای سبز و عالی ترین آب و هوای پایتخت را به ساکنانش هدیه می دهد، از مناطقی است که طی سال های اخیر از تاخت و تاز انبوه سازان بی نصیب نمانده هست. وجود تعداد زیادی برج های بالای ۱۲ طبقه در این منطقه، جمعیت زیادی را به خود فراخوانده هست. با این حال در سال های اخیر به علت عرضه فراوان مسکن در این منطقه قیمت مسکن زیاد کردن نیافته است.

این در حالی است که به خاطر وجود دریاچه شهدای خلیج فارس، بعضی آپارتمان های طبقات بالای برج های رو به دریاچه با قیمت گزافی به فروش می روند که بعضا تا متری ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز جهت فروش فایل شده است اند. ولی این قیمت ها زیاد به واحدهای رو به دریاچه تعلق دارد؛ هرچه آپارتمان ها از دریاچه چیتگر دورتر ساخته شده است باشند، قیمت ها نیز کم کردن می یابد.

در این منطقه تنوع قیمت املاک به حدی زیاد است که مشتری می تواند با هر مقدار بودجه، ملک مورد نظر خود را خریداری کند؛ چه آنهایی که علاقه مند به سکونت در واحدهای لوکس هستند و چه آنهایی که می خواهند در آپارتمان های معمولی و ارزان قیمت زندگی کنند. به طوری که بعضی فایل های فروش، آپارتمان های با قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع را معرفی می کنند همچنین بعضی فایل ها واحدهای متری ۴ و نیم میلیون تومان، ۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز جهت فروش به خریدار ارائه می دهند که تنوع قیمتی در این منطقه را نشان می دهد.

یکی از مشاوران املاکِ منطقه ۲۲، در گفت وگو با خبرنگار مهر بیشترین زیاد کردن قیمت قیمت مسکن دو ماه اخیر در این منطقه را ۴۵ درصد می داند که عمدتا به واحدهای نوساز اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس مربوط می شود ولی به گفته این مشاور املاک، بعضی واحدهای مسکونی این منطقه با عدم زیاد کردن قیمت نیز مواجه بوده اند که زیاد واحدهای مسکونی قدیمی تر در محله المپیک را مشمول بر می شود که همچنان با قیمت های ماه های منتهی به سال ۹۶ (متری ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) منتظر خریدار هستند.

واژه های کلیدی: هوای پایتخت | قیمت گذاری | دریاچه | بازار | ایران | میلیون | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *