خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

درمان سرماخوردگی | درمان درد دندان | درمان ناباروری | بیماریهای قلبی | بیماران دیابتی | درمان التهاب | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان سرطان | خواص درمانی |

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

خواص دارچین,مضرات دارچین,دارچین و لاغری,خواص دارچین در چای,خواص دارچین و زنجبیل,دارچین و فشار خون,خواص دارچین و عسل,درخت دارچین,طبع دارچین

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

درختچه دارچین درختی است کوچک، هر لحظه سبز، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می شود. این گیاه دارای فواید دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد که در ادامه میخوانید.دارچین (نام علمی:Cinnamomum verum) درختچه ای است از راسته لورالس (Laurales) تیره برگ بوها (Lauraceae) از جنس دارچین ها (Cinnamomum). گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید هست. دارچین بومی سری لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن بعنوان ادویه بکار میرود. در قرون وسطی دارچین جهت درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می شد. تحقیقات تازه نیز بر فواید و فایده های پزشکی دارچین تاکید دارند.بعد از دوسال که از کاشت درخت گذشت آنرا از نزدیک زمین قطع کرده و در سال آینده شاخه هائی را که از کناره تنه مهم رشد کرده بریده و پوسته آنرا خارج کرده و بلافاصله خشک میکنند و سپس در قطعات ریز بریده و فروخته میشود. در مورد نوع دارچین چینی از پوست بیرونی استفاده میشود.

تاریخچه

باتوجه به گستردگی جغرافیائی گونه های متفاوت دارچین سابقه پیدایش و نامگذاری آنها نیز متفاوت هست. سابقه مصرف و شناسائی آن به مصر باستان و به حدود دوهزار سال قبل از میلاد برمیگردد. ولی آنچه که در تاریخ به دارچین چینی مشهور شده است در حقیقت نوعی از دارچین بنام Cinnamon Aromaticum یا Cassia است که بومی چین بوده و بصورت درخت ۲۰ ال ۳۰ متری است که از پوست درخت بعنوان دارچین استفاده میشود. در قسمت های متفاوت تورات نیز به مصرف آن به وسیله موسی پیامبر هم بعنوان غذا و هم جهت بوی خوش اشاره شده است هست. درنوشته های هرودوت نیز از دارچین بعنوان «چاشنی گرانبها» یاد شده است هست. ورود دارچین به اروپا از دو طریق بندر اسکندریه در مصر و نیز از طریق بازرگانان پرتغالی در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی بوده هست.

درمان سرماخوردگی | درمان درد دندان | درمان ناباروری | بیماریهای قلبی | بیماران دیابتی | درمان التهاب | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان سرطان | خواص درمانی |

انواع دارچین

C. aromaticum یا دارچین چینی که پوست آن نازک ولی سخت است ولی عطر و طعم آن تند تر از انواع دیگر هست.

C. burmannii یا دارچین اندونزی.

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

C. loureiroi یا دارچین ویتنامی

Cinnamomum verum یا دارچین اصل یا دارچین سیلانی که پوست داخلی آن مصرف دارد و لطیف و نرم هست.

در هر صد گرم پودر دارچین:

آب ۱۰ گرم

درمان سرماخوردگی | درمان درد دندان | درمان ناباروری | بیماریهای قلبی | بیماران دیابتی | درمان التهاب | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان سرطان | خواص درمانی |

پروتئین ۴ گرم

چربی ۱٫۲ گرم

قند ۲٫۲ گرم

انرژی ۲۴۷ کیلوکالری

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

کلسیم ۱ گرم

موارد مصرف

دارچین در زیاد کشورها به عنوان ادویه، چاشنی غذا و شیرینی ها مصرف می شود. در کشور عزیزمان ایران کاربرد زیادی در قنادی ها به صورت عصاره، اسانس و گَرد دارد. گَرد ِ دارچین در تزئین شُله زرد و هلیم به خاص غذای نذری استفاده می شود.

میزان مصرف

بعضی از محققان مصرف روزانه ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین را توصیه می نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین ۱ تا ۶ گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می تواند مسموم کننده باشد.

خواص و فایده های پزشکی دارچین

برطبق تحقیقات تازه ثبت شده است در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، دارچین جهت درمان گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال، عفونت، سرماخوردگی، بی اشتهایی و اختلال نعوظ استفاده می شود. همچنین به گفته مرکز دیابت انگلستان، دارچین می تواند قندخون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ کم کردن دهد، هرچند که تحقیقات بیشتری جهت اثبات این ادعا نیاز هست. سایر موارد عبارتست از:

عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.

دیابت. دارچین می تواند سطح قند و چربی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اصلاح بخشد. محققان معتقدند مصرف روزانه ۶ گرم دارچین می تواند به کم کردن گلوکوز سرمی، تری گلیسیرید و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک نماید. وجود دارچین در رژیم غذایی افراد دیابتی می تواند به کم کردن اثرات جانبی دیابت و بیماریهای قلبی کمک نماید.

بیماری آلزایمر. برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می تواند از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.

اچ آی وی. تحقیقات تازه نشان می دهد که دارچین می تواند بصورت بلقوه برضد ویروس اچ آی وی، بافایده باشد. کاراترین نوع دارچین بر علیه ویروس اچ آی وی ۱ و ۲ نوع چینی (سنا) آن می باشد.

بیماری ام اس (Multiple Sclerosis). دارچین می تواند پیشرفت بیماری ام اس را کم کردن داده و جایگزین بعضی از داروهای گران قیمت که جهت این بیماری استفاده می شوند، مصرف شود.

کم کردن اثرات منفی غذاهای پرچرب. رژیم غذایی پر دارچین می تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کم کردن دهد.

میزان مصرف توصیه شده است آن

بعضی از محققان مصرف روزانه ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین را توصیه می نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین ۱ تا ۶ گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می تواند مسموم کننده باشد.

ارزش غذایی دارچین

بر طبق دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، ۱۰ گرم دارچین حاوی:

24.7 کیلوکالری انرژی

0.12 گرم چربی

8.06 گرم کربوهیدرات

0.4 گرم پروتئین می باشد.

خطرات و عوارض جانبی دارچین

عوارض جانبی. معمولا دارچین اثرات جانبی خاصی ندارد. مصرف دارچین در بعضی از افراد باعث تصویر العمل هایی آلرژیکی می شود. همچنین مالیدن دارچین برروی پوست می تواند باعث سرخی و التهاب پوست شود.خطرات دارچین. مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن هست، جهت همه بخصوص افرادیکه پرسشها کبدی دارند، مسموم کننده باشد. از آنجاییکه دارچین قندخون را کم کردن می دهد، افراد دیابتی که دارو مصرف می کنند ممکن است دچار افت شدید قند خون شوند. افرادیکه مبتلا به سرطان های هورمونی از جمله سرطان پستان هستند، نباید دارچین مصرف کنند. از آنجاییکه تحقیقات زیادی در موردخطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی جهت کودکان و زنان شیرده توصیه نمی شود. دارچین در بعضی از افراد خطر آسیب های کبدی را زیاد کردن می دهد. تداخلات دارویی. دارچین ممکن است با داروهای آنتی بیوتیک، دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروها تداخل داشته باشد، در اینباره با دکتر خود مشورت نمایید.دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنی های قدیمی و معروف است که به علت طعم و عطر مطبوعش، در غذاهای ما ایرانی ها نیز بسیار استفاده می شود ولی این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، فواید زیاد دیگری هم دارد و به همین علت جهت درمان بسیاری از پرسشها و اختلالات جسمی به کار برده می شود.

این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می باشد. در ادامه به ۱۲ مورد از این فواید اشاره می کنیم:

۱- دارچین و پیشگیری از آلزایمردارچین فعالیت مغز را زیاد کردن می دهد، از این رو جهت تقویت این عضو می توان از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه موثر است.پزشکان به تازگی دریافته اند که نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین موسوم به «CEppt» می تواند کلید مهم پیشگیری از آلزایمر باشد.دکتر مایکل اووادیا منشتر شدن مقاله جدیدی در مجله «پلوس وان» خاطرنشان کرد:ترکیب CEppt از چوب دارچین گرفته شده است و تأثیر آن روی موش های آزمایشگاهی و مگس های میوه مورد آزمایش قرار گرفت. بعد از ۴ ماه متخصصان متوجه شدند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این جانوران به میزان قابل توجهی کم کردن پیدا کرد. همچنین سطح فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد.به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند این یافته بسیار جالب توجه است چون این ترکیب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بیماری آلزایمر دارد بلکه یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است که تقریباً تمام افراد می توانند از مزایای آن بهره مند شوند و هزاران سال است که انسان ها در موارد پزشکی متعدد از آن استفاده می کنند.

۲- استفاده از دارچین جهت جلوگیری از کپک زدگیدارچین که در بسیاری از نان ها و شیرینی ها به عنوان ادویه استفاده می شود به عنوان ماده ضدکپک در بسته بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد. با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می تواند عامل نابودی میکروب ها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است.با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از توانایی ضد میکروبی دارچین جهت تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده اند. آن ها اعلام کردند بر اساس آزمایش های به عمل آمده، کاغذی که دارای ۶ درصد از روغن دارچین باشد تا ۹۶ درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک زدگی شده است بود، جلوگیری کرده و می تواند تازگی نان را تا ۱۰ روز حفظ کند.دارچین فعالیت مغز را زیاد کردن می دهد، از این رو جهت تقویت این عضو می تواناز آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه موثر استمحققان دانشگاه زاراگوزا اعلام کردند پوشش های پلاستیکی دارچین دار هم اکنون مورد استفاده تجاری قرار گرفته و می تواند در حفظ و تازگی میوه ها، سبزیجات و گوشت نیز موثر باشد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گاهی استفاده از این پوشش ها باعث انتقال عطر دارچین به مواد غذایی می شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده جهت حفظ مواد غذایی به دلیلی عدم آزادسازی مواد حفاظتی آن زیاد تأثیرگذار نخواهد بود.

۳- درمان برفک دهان با عصاره دارچیننتایج تحقیق انجام شده است در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده است عصاره آبی دارچین روی قارچ کاندیدا آلبیکنس اثر درمانی دارد. این آخر نامه به وسیله فاطمه جسمانی و راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است هست. قارچ کاندیدا آلبیکنس بیماری برفک دهان را تولید می کند که در این تحقیقات، روش نهایی در عصاره گیری روشی مرکب از خیساندن و هضم کردن با استفاده از نسبت ۴ به ۱ آب و گلیسیرین به صورت حلال گزینش شد. نگهداری این عصاره به مدت ۲۴ ساعت و زیاد در دمای آزمایشگاه و یخچال تولید رسوب می کند، ولی این رسوب از اثر ضدقارچی عصاره نمی کاهد. این دهان شویه اثری کاملاً مشابه عصاره دارد و از بو و طعم ملایم دارچین برخوردار هست. نتیجه های این تحقیق نشان می دهند عصاره آبی دارچین اثر ضدقارچی دارد.

۴- تسهیل گردش خون دارچین جریان خون را تسهیل می کند. جریان خون مناسب نیز باعث اکسیژن رسانی مناسب به سلول های بدن می شود. دارچین ناخالصی های خون را نیز برطرف می سازد

۵- درمان عفونت ها به علت خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری، ضدویروس و ضدعفونی بودن دارچین، این ماده در مورد التیام عفونت های خارجی و داخلی بدن موثر هست.

۶- التیام بخشی دارچین با داشتن خاصیت التیام بخشی جهت متوقف کردن خونریزی استفاده می شود و به علت این خاصیت، در کوتاه کردن دوره درمان و اصلاح بیماران موثر هست.

7- درمان درد یکی دیگر از فایده های دارچین خاصیت ضدالتهابی آن هست. این ماده مفید، گرفتگی عضلات را از بین برده و درد ناشی از آن را نیز تسکین می بخشد، همین طور جهت اصلاح و آرام کردن سردردهایی که به علت سرماخوردگی ایجاد می شود نیز می توان از دارچین استفاده کرد. دارچین با کمک به زیاد کردن صحت و سلامت روده، ریسک مبتلا شدن به سرطان روده را کم کردن می دهد

8- ضد دیابت دارچین این توانایی را دارد که میزان قند خون را کنترل کند؛ از این رو جهت افرادی که مبتلا به دیابت هستند، دارچین ماده ای بافایده هست، آیا که به آن ها کمک می کند تا مقدار کمتری انسولین مصرف کنند. تحقیقات نشان می دهد که دارچین به خاص جهت بیمارانی که از دیابت نوع ۲ زحمت می برند بسیار بافایده خواهد بود.

9- محافظ قلب کلسیم و فیبر موجود در دارچین، بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. از این رو افزودن مقدار کمی دارچین به غذا جهت افرادی که از ناراحتی های قلبی و فشارخون اوج زحمت می برند، بافایده خواهد بود.

10- دوست روده دارچین با کمک به زیاد کردن صحت و سلامت روده، ریسک مبتلا شدن به سرطان روده را کم کردن می دهد.

نکته: البته با وجود این همه سود و فایده مصرف زیاد و بیش از حد آن نیز می تواند مشکلاتی را جهت شما فراهم آورد. بعد بهتر است که جهت سود بردن از آن به میزان کافی و متعادل استفاده کنیم.

خواص عسل و دارچین :

۱٫مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کم کردن کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با اوج رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

فواید بینظیر دارچین و عسل

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و بعد از یک ماه زیاد افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

۴ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ۵ تا ١۵ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

۵ . از بین بردن عفونت مثانه: قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

۶ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ۵ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کم کردن کلسترول: قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کم کردن می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش جهت درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری: جهت برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مسئله ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١۴ سال فرزند دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین بعد از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

۱۰ . برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید لیکن این مخلوط غذاهای سنگین را به آسانی هضم میکند.

۱۱ . جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد بافایده طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١۲ . زیاد کردن طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ۴ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ۴ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١۳ .برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١۴ . درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های متفاوت پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١۵ . درمان سرطان: تحقیقات تازه انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١۶ . از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را زیاد کردن می دهد.

١۷ . از بین بردن بوی بد دهان: شما می توانید بعد از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مسئله بوی بد دهان را نداشته باشید.

۱۸ . مسئله شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مسئله شنوایی را برطرف می کند. شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های مورد نیاز به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.

رازهای دارچین و قدرتش در سوزاندن چربی

تحقیقات نشان داده اند که مصرف دارچین، سوخت وساز (متابولیسم) بدن را اصلاح بخشیده و زیاد کردن می دهد. یافته های حاصل شده است از این تحقیقات نشان می دهند که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری از این ادویه، سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را تا ۲۰ بار فراتر از توانایی طبیعی بدن زیاد کردن می دهد و به بدن اجازه می دهد تا چربی و کالری های ذخیره شده است را با سرعت زیاد و کارآمدی بهتری بسوزاند. در حقیقت، هنگامی که سوخت و ساز (متابولیسم) بدن زیاد کردن می یابد، بدن این توانایی را پیدا می کند که جهت انرژی خود از چربی ذخیره شده است در سلول ها استفاده کند. اگر بدن افراد دارای رژیم، از سوخت و ساز (متابولیسم) پایینی برخوردار باشد، بدن آنها نمی تواند چربی ذخیره شده است را بسوزاند، در نتیجه وزن آنها زیاد کردن یافته یا به عبارتی وزنی از دست نمی دهند.

براساس مطالعات، هنگامی که دارچین را با غذا مصرف کنیم نه به صورت جداگانه، به بدن کمک می کند تا قند ذخیره شده است را بهتر و کارآمدتر بسوزاند و در نتیجه این کار، سطوح قند خون کم کردن می یابد. با کم کردن یافتن سطوح قند خون، بدن می تواند سطوح انرژی، میل به غذا و سیگنال های گرسنگی خود را تنظیم کند. علاوه بر این، میل به بدن جهت ذخیره چربی را نیز کم کردن می دهد. با فوایدی که به خاطر زیاد کردن سوخت وساز (متابولیسم) و تعادل قند خون نصیب بدن می شود، دارچین در نهایت به سلول های چربی درون بدن کمک می کند تا نسبت به سطح انسولین خون پاسخ ده و دارای تصویر العملی سریع باشد. و نتیجه این پاسخ دهی فوایدی است که از سوزاندن چربی و چربی سوزی به دست می آید.

دارچین را وارد زندگی خود کنید

دارچین، این ادویه خوش طعم را می توانید به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید. غذاها و نوشیدنی هایی که به طور معمول این ادویه در آنها به کار برده می شود، عبارتند از:کمی دارچین به چای یا قهوه اضافه کنید. بسیاری از چایی هایی که طعم ندارند با دارچین بسیار خوش طعم می شوند. حتی می توانید به چایی های طعم دار هم دارچین اضافه کنید.در تمام غذاها می توانید از دارچین استفاده کنید. اگر مقدار دارچینی را که به غذا اضافه می کنید، جوانه های چشایی شما را جنبش نمی کند، مقدار آن را زیاد کردن دهید. دلواپس نباشید، طعم غذایتان بد نخواهد شد.بلغور بدون طعم هم در سوزاندن سلول های چربی بسیار فوق العاده عمل می کند. اگر می خواهید فایده های آن را زیاد کردن دهید، بلغور را با دارچین بپزید.ماست راحت و بدون چربی هم در چربی سوزی مؤثر هست. ولی رژیم گیرندگان به نداشتن طعم آن معترض هستند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که به ماست خود دارچین اضافه کنید.پنیر روستایی- یا به عبارت دیگر دست ساز- به علت چربی پایین و میزان پروتئین بالا، ماده غذایی پرطرفداری هست. جهت شیرین کردن این نوع از پنیر، از دارچین استفاده کنید.دارچین را می توانید همراه با میوه های فصلی نیز مصرف کنید. کمی از آن را به سیب و کدو تنبل اضافه کنید. بسیار لذیذ خواهد شد.

عبارات مهم : درمان سرماخوردگی – درمان درد دندان
خواص درمانی دارچین:

یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به اندازه یک لیوان آب انار حاوی آنتی اکسیدان هست.

دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین C،K، منگنز و فیبر هست.

عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.

استنشاق روغن دارچین، تمرکز ذهنی و حافظه را اصلاح می بخشد.

جهت پیشگیری از فاسدشدن گوشت به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.

پاشیدن مخلوطی از روغن دارچین، میخک، اکالیپتوس، لیمو و رزماری ۹۹درصد باکتری های موجود در فضا را از بین می برد.

افزودن آن به چای، گرفتگی سینه و مجرای تنفسی را التیام می بخشد.

افزودن آن به چای و سوپ حالت تهوع را کم کردن می دهد.

در بعضی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه بافایده می‌باشد.

بیماری آلزایمر. برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می‌تواند از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.

اچ آی وی. تحقیقات تازه نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند بصورت بلقوه برضدویروس اچ آی وی، بافایده باشد. کاراترین نوع دارچین بر علیه ویروس اچ آی وی ۱ و ۲ نوع چینی (سنا) آن می‌باشد.

بیماری ام اس (Multiple Sclerosis). دارچین می‌تواند پیشرفت بیماری ام اس را کم کردن داده و جایگزین بعضی از داروهای گران قیمت که جهت این بیماری استفاده می‌شوند، مصرف شود.

یکی از فواید دارچین به علت محیط زیست گرم آن، افزایش‌دهنده قوای جنسی هست.

کم کردن اثرات منفی غذاهای پرچرب. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کم کردن دهد.

دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد.

دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن جهت درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.

افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند لیکن موجب شدت یافتن آلرژی نمی شود.

دارچین، رمز جوانی هست، مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد .

عالی ترین دارو جهت دردهای عضلانی است .
به عنوان تب بر استفاده می شود. دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم نیرومند کردن مصونیت بدن در برابر امراض هست. اگر حس می کنید ضعیف شده است اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید.
حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین عالی ترین دارو است.
اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر هست. در حقیقت می‌توان گفت دارچین، والیوم گیاهی هست، لیکن در دارچین ماده ای به نام Cinnamodehyde وجود دارد که روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش دارد.
دارچین رگ ها را باز می‌کند و باعث اصلاح گردش خون می‌شود.
بعضی تحقیقات نشان دهنده تاثیر مثبت دارچین در کم کردن فشار خون بوده است.
دارچین دارای خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری هاست و حتی می‌توان گفت که اثری مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک دارد.
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می‌کند.
دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کنندۀ عمل هضم غذا و جریان گردش خون به کار می‌رود.
همچنین، به علت داشتن تانن در برطرف اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف می‌شود و به صورت دارو، مانند گرد و تنتور به کار می‌رود.
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده ، زخم معده را نیز درمان می‌کند. نیرو بخش و مقوی است و جهت خفقان، وسواس، وحشت و جنون و تقویت معده و کبد و برطرف بدبویی دهان، قطع سرفه های رطوبی، تنگی نفس بسیار بافایده هست. خوردن دم کرده آن با سرکه و مصطکی جهت سکسکه رطوبی نافع هست. ضماد آن جهت رعشه و برطرف تب و لرزهای بلغمی و سوداوی و تسکین درد آن بافایده هست. دارچین علاوه براین همه خواص، طعم بسیار خوبی نیز دارد. جهت اینکه زیاد از طعم و خاصیت درمانی دارچین بهره ببرید، می‌توانید موقع دم کردن چای، مقداری از پوست آن را در داخل قوری بریزید تا همراه با چای دم بکشد.

مصرف دارچین در دیابت:

تازه ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند. در یک مطالعه بیماران دیابتی که به مدت ۴۰ روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا ۳۰ درصد کم کردن یافت و کم کردن میزان کلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در اصلاح سلامتی دارد. هنگامی که بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می‌دهد، دیابت نوع دوم بروز می‌کند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن انتقال یافته می‌کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین هنگامی که بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوکز در خون اوج می‌رود و منجر به خستگی و تاری دید می‌شود. زیاد کردن قند خون در دراز مدت می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی ، نارسایی کلیوی و نابینایی را زیاد کردن دهد. افزودن مقدار کمی دارچین به چای ، آب پرتقال یا غلات بافایده هست. با جوشاندن آب با یک تکه دارچین به آسانی می‌توان چای دارچینی نیز تهیه کرد. دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می‌کنددارچین حاوی بعضی مواد است که مصرف زیاد آن می‌تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت کرد. در این مطالعه ۶۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم روزانه ۱، ۳ یا ۶ گرم دارچین یا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف کردند. آرد گندم و دارچین به شکل کپسول استفاده می شد. میزان گلوکز، چربی و کلسترول تمام بیمارانی که دارچین مصرف کردند تا ۳۰ درصد کم کردن یافت، ولی هیچگونه تغییری در کسانی که دارو نما دریافت کردند مشاهده نشد دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را اصلاح می‌بخشد. دارچین تقریبا هیچ کالری ندارد، به همین خاطر دیابتی‌ها بدون خطر چاق شدن می‌توانند با افزودن دارچین طعم مطبوعی به غذای خود بخشند.هر گرم دارچین کمتر از ۳ کالری دارد که بسیار اندک است.
تحقیقات قبلی نشان داده بود که دارچین ظاهرا به سلول های چربی در تشخیص و تصویر العمل به انسولین کمک می‌کند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نیز نشان داده بود که دارچین سوخت و ساز گلوکز را حدود بیست برابر می‌کند.

مصرف دارچین در کم کردن وزن:

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر جهت کنترل این عارضه و کمک خوبی جهت چربی سوزی باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کم کردن قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با دکتر معالج خود مشورت کنند.
کاربردهای آرایشی – بهداشتی:

دهانشویه: ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک مخلوط کرده و مسواک تر را به آن آغشته کنید. سپس آنرا به دندان‌ها و داخل دهان بکشید و این عمل را روزی یک مرتبه تکرار کنید.
سفید کننده و جرم گیر دندان: یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با ۲ قاشق مرباخوری کف دریا (نام گیاه دارویی است) مخلوط کرده و خوب هم بزنید، روزی ۲ مرتبه ابتدا مسواک را تر کرده و به پودر حاصل آغشته کنید سپس آن را به دندان‌ها بکشید.

دمنوش دارچین:

مواد لازم: چوب دارچین خردشده دو قاشق غذاخوری، عسل دو قاشق مرباخوری به ازای هر لیوان، آب جوش ۳ لیوان. نحوه تهیه: دارچین را بشویید و سپس به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت دم کنید. سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید، عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملاً حل شود و به آرامی آن را میل کنید.
خواص: این نوشیدنی جهت ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن بسیار بافایده هست.

ملاحظات:

دارچین پودرشده در ظرف پلاستیکی نگهداری نشود. هرچه پوست دارچین کهنه‌تر باشد اسانس کمتری خواهد داشت.

مضرات دارچین:

دارچین به علت داشتن محیط زیست گرم می‌تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و … همراه باشد، لذا باید با توجه به مزاج مصرف شود. مصرف مقادیر زیاد دارچین،‌ باعث تپش قلب،‌ بی‌خوابی و افسردگی می‌شود. اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند ولی زیادی آن در خون باعث بروز مسئله های خونی و گردش خون می شود به خاص اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مسئله را ۲ برابر می کند. اکثر متخصصین زنان و وضع حمل توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. آیا که می تواند منجر به وضع حمل زودرس شود. به طور کلی مصرف ادویه ها از جمله دارچین در دوره شیردهی باعث ناراحتی معده نوزاد می شود و باید محدود شود. معده درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.
میزان مصرف توصیه شده است آن

بعضی از محققان مصرف روزانه ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین را توصیه می‌نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین ۱ تا ۶ گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می‌تواند مسموم کننده باشد.

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

واژه های کلیدی: درمان سرماخوردگی | درمان درد دندان | درمان ناباروری | بیماریهای قلبی | بیماران دیابتی | درمان التهاب | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان سرطان | خواص درمانی | خواص دارچین

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

خواص دارچین جهت سلامت و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *