خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۹۵ درصد آرای شورای حل اختلاف استان البرز مورد تایید طرفین دعواست

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ۹۵ درصد آرای شورای حل اختلاف استان البرز مورد تایید طرفین دعواست.

۹۵ درصد آرای شورای حل اختلاف استان البرز مورد تایید طرفین دعواست

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان مدیر کل دادگستری استان البرز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی مدیر شوراهای حل اختلاف کشور اظهار داشت: در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.

وی افزود: امروز شورای حل اختلاف بعد از فراز و فرودهایی که داشته به علت دستاوردهای زیاد در بدنه دستگاه قضایی جا افتاده است و دادگستری کل استان به شورای حل اختلاف به عنوان بخشی از دستگاه قضایی نگاه برابری دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تغییراتی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف در قانون تازه ایجاد شده، اضافه کرد: قانون تازه صلاحیت صدور رای را به شوراهای حل اختلاف داده هست، بنابراین تغییرات تازه و نیز حساسیت وظایف آن ایجاب می‌کند جهت نظارت بر نحوه عملکرد و نیز برطرف کردن ایرادات احتمالی، بازرسی‌های مستمر و موثر از شعب شوراهای حل اختلاف به وسیله مرکز در دستور کار قرار گیرد.

۹۵ درصد آرای شورای حل اختلاف استان البرز مورد تایید طرفین دعواست

سیستمی شدن ۹۰ درصدی پرونده‌های ورودی

این مقام قضایی در استان البرز سیستمی کردن امورات در دستگاه قضایی استان را یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه بیان کرد و ادامه داد: در این راستا با توجه به اینکه شورای حل اختلاف بخشی از بدنه دستگاه قضایی است عنوان بکارگیری سیستم CMS یا مدیریت پرونده‌های قضایی در استان پیگیری و اجرایی شده است تا جایی که اکنون بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان در این سامانه ثبت می‌شوند.

وی با تمجید از کیفیت پیگیری به پرونده‌ها در شعب متفاوت شورای حل اختلاف استان، توضیح داد: خوشبختانه کیفیت پیگیری به پرونده‌ها در سطح بسیار خوبی واقع شده است است و در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.

فاضلیان برطرف کردن پرسشها زیرساختی شورای حل اختلاف استان را یکی از اولویت‌های استان در کنار توسعه زیرساختی دادگستری بیان کرد و گفت: در این راستا از سال ۹۴ توسعه فضای اداری شورا‌ها نیز در دستور کار بوده است که می‌توان به تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان شورای حل اختلاف مرکز استان و پروژه شورای حل اختلاف فردیس با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع که با پیشرفت حدود ۴۰ درصدی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه شورای حل اختلاف گرمدره با مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع با همکاری شهرداری و شورای شهر گرمدره و پروژه شورای حل اختلاف هشتگرد با مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع با پیشرفت ۵۰ درصدی که حداکثر تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید در دستور کار بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ۹۵ درصد آرای شورای حل اختلاف استان البرز مورد تایید طرفین دعواست.

رئیس کل دادگستری استان البرز توجه به آموزش کارکنان شورای حل اختلاف به تناسب وظایف محوله، زیاد کردن ساعات کاری از ۴ به ۶ ساعت، زیاد کردن تعداد شعب و زیاد کردن پاداش‌ها را از جمله راهکارهای زیاد کردن بهره‌وری زیاد در این مجموعه عنوان کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رئیس کل دادگستری | شورای شهر | دادگستری | دستگاه | پروژه | پرونده | اختلاف | اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *