خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

یکم شهریور جهت شروع شورای پنجم مبنای قانونی ندارد

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شروع کار شورا ها در اول شهریور ماه مبنای قانونی ندارد، ولی وزارت کشور به اجبار این وقت را تعیین کرده است.

یکم شهریور جهت شروع شورای پنجم مبنای قانونی ندارد

مهدی چمران مدیر شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛در خصوص وقت قطعی اتمام کار شورای شهر چهارم اظهار داشت: شروع کار شوراها به مانند شروع کار مجلس شورای اسلامی در قانون تعیین شده است است.

وی با بیان اینکه در ابتدا شروع کار شوراها 9 اردیبهشت ماه اعلام شده است بود،ادامه داد: در قانونی بعدی که قانون اصلاح شوراها نام گذاری شد، شروع کار شوراها 12شهریور ماه تعیین شد علت آن هم این بود که شروع کار شوراها یک ماه با استقرار دولت تازه فاصله داشته باشد .

رئیس شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود:به علت اینکه دولت 15مرداد ماه شروع به کار می کند بنابراین یک ماه بعد از آن یعنی 14شهریور باید شروع کار شوراها باشد که به این عنوان در متن قانون هم اشاره شده است هست. ولی سال گذشته مجلس قانونی را تصویب کرد که براساس آن گفته شد فاصله یک ماهه بعد از تحلیف ریاست جمهوری جهت شروع کار شوراها زیاد است و باید این وقت کم کردن پیدا کند، لیکن در این مدت عده ای در شوراها مشغول به کار هستند که می دانند دیگر در شورای شهر نمی توانند فعالیتی داشته باشند که این عنوان جهت مدیریت شهری مناسب نیست و باید این فاصله کوتاه شود، ولی در برابر عده ای این فاصله زمانی را مناسب می دانستند و استنباط می کردند که در این فاصله شورای تازه چون مسئولیت اجرایی ندارد می تواند شهردار و مدیر شورای تازه را گزینش کنند.

یکم شهریور جهت شروع شورای پنجم مبنای قانونی ندارد

وی تصریح کرد:در نهایت سال گذشته، مجلس قانونی تصویب و شروع کار شوراها را 12مردادماه اعلام کرد،این قانون بعد از تصویب درمجلس به شورای نگهبان ارسال شد که شورای نگهبان به چند بند آن اشکال گرفت و قانون مجدد جهت اصلاح به مجلس برگشت و بعد از اصلاح جهت بار دوم به شورای نگهبان ارسال شد که آخر روز 12مرداد شورای نگهبان با تمام بندهای آن موافقت کرد.

رئیس شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: آخر روز 14مرداد، قانون تازه با امضای مدیر مجلس جهت دولت فرستاده شد و در نهایت روز 17مرداد مدیر جمهور آن را ابلاغ رسمی کرد، ولی چون قانون به موقع ابلاغ نشد وقت اجرای قانون تازه گذشته بود و باید قانون قدیمی را ملاک عمل قرار می دادیم، یعنی شروع کار شوراهای تازه باید 12شهریور ماه باشد.

وی با تاکید براینکه درست نیست ما شروع کار شوراها را که یکی از ارکان کشور به حساب می آید بدون مبنا گزینش کنیم ، گفت: دراین میان وزارت کشور اول شهریور را شروع کار شورا های تازه اعلام کرده است ما هم تا اول شهریور ماه شورا را تحویل می دهیم .

چمران گفت: از نظر حقوقی و قانونی شروع کار شورا ها در اول شهریور ماه مبنایی قانونی ندارد ولی وزارت کشور به اجبار این وقت را تعیین کرده هست، البته در باره این مسئله باید حقوق دانان متخصص نظر بدهند.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شروع کار شورا ها در اول شهریور ماه مبنای قانونی ندارد، ولی وزارت کشور به اجبار این وقت را تعیین کرده است.

انتهای پیام/

شورای پنجم از یکم شهریورماه شروع به کار می کند

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | شهریور ماه | شورای شهر | شهریورماه | نگهبان | قانونی | قانون | ایران | ارسال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *