خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کلاهبرداری در پوشش کارمند شهرداری

فردی که در پوشش کارمند شهرداری اقدام به کلاهبرداری در زمینه فروش ماشین و مجوز طرح ترافیک می‌کرد با تلاش نیروهای پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری در پوشش کارمند شهرداری

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم(ع) به مأموران اعلام کرد که به وسیله شخصی به نام «ابراهیم. پ» که خودش را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

به دستور بازپرس، شاکی به پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کرد گفت: «چندی پیش به واسطه یکی از دوستانم با شخصی به نام ابراهیم. پ آشنا شدم که خودش را کارمند شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی می‌کرد؛ بعد از گذشت مدت کوتاهی، ابراهیم با طرح این ادعا که شهرداری قصد دارد تا چندین دستگاه ماشین سواری را از طریق مزایده به فروش برساند، پیشنهاد داد تا یکی از خودرو‌ها را از طریق شرکت در مزایده خریداری کنم؛ ابراهیم بیان کرد که حداقل قیمت جهت ماکسیما مبلغ ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و جهت پژو پرشیا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آینده نگری شده است است ».

« به بهانه خرید یک دستگاه ماشین ماکسیما، ابراهیم مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تحت پیش پرداخت از من گرفت و قرار شد تا مابقی پول ماشین را نیز همزمان با تعویض پلاک پرداخت کنم؛ مدتی گذشت و هر بار که پیگیر تحویل ماشین می‌شدم، ابراهیم بهانه‌های مختلفی را در خصوص انجام کارها قانونی جهت انتقال ماشین مطرح می‌کرد تا اینکه بعد از گذشت مدت کوتاهی، گوشی گوشی ابراهیم خاموش شد؛ آن وقت بود که متوجه شدم هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل کار ابراهیم و حتی محل سکونتش ندارم ».

کلاهبرداری در پوشش کارمند شهرداری

آغاز تحقیقات پلیسی

با شناسایی «ابراهیم. پ» (متولد ۱۳۵۹) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار پایگاه نهم پلیس آگاهی و با بررسی پرونده‌ی سوابق وی مشخص شد که «ابراهمیم. پ» در سال ۱۳۹۱ به اتهام کلاهبرداری به وسیله کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی دستگیر و روانه زندان شده است و در سال ۱۳۹۵ با اخذ رضایت شکات از زندان آزاد شده است است.

همزمان با شناسایی «ابراهیم. پ» به عنوان متهم تحت تعقیب، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آن‌ها دقیقا به همین شیوه و شگرد (شرکت در مزایده شهرداری جهت تحویل خودرو)، به وسیله «ابراهیم. پ» مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «ابراهیم. پ» علاوه بر شیوه و شگرد خود در کلاهبرداری، اینبار به بهانه‌ی فروش مجوز طرح ترافیک اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده و از هر کدام از این افراد مبالغی مابین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پول دریافت کرده است.

دستگیری متهم

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی در تحقیقات از تمامی شکات و مالباختگان اطلاع پیدا کردند که «ابراهیم. پ» به صورت ماهرانه‌ای از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص محل سکونت خود به مالباختگان خودداری کرده و هیچکدام از مالباختگان هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا محل کار احتمالی وی در اختیار ندارند.

فردی که در پوشش کارمند شهرداری اقدام به کلاهبرداری در زمینه فروش ماشین و مجوز طرح ترافیک می‌کرد با تلاش نیروهای پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

با وجود بلامکان بودن «ابراهمیم. پ»، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام کارها پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه دولت آباد شده است و با اطمینان از حضور متهم در این منطقه، آخر در مورخه 1396/03/29موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، مدیر پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:«متهم در همان تحقیقات اولیه و بعد از مواجه حضوری با شکات و مالباختگان، صراحتا به کلاهبرداری از آن‌ها اعتراف کرد».

وی در آخر این خبر اعلام کرد: «با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان، سابقه متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ قرار گرفته هست؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که بدهید شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ واقع در شهرری – انتهای خیابان آستانه مراجعه کنند».

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کلاهبرداری | پلیس آگاهی | شهرداری | شناسایی | تحقیقات | ماشین | ایران | پرونده | میلیون | مزایده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *