خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب جهت مدارک هویتی و بانکی

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی با استفاده از کدهای از پیش تعیین شده است و اثر انگشت به زودی جایگزین بعضی از کارت‌های بانکی و هویتی می‌شود.

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب جهت مدارک هویتی و بانکی

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: اطلاعات تراشه‌ای که بر روی کارت هوشمند ملی آینده نگری شده است در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی دستگاه های کارتخوان قابل استفاده خواهد شد، البته این اطلاعات فردی محرمانه است و در این تراشه قابل بازخوانی نیست.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کدهایی در تراشه موجود بر روی کارت هوشمند ملی به همراه اثر انگشت آینده نگری شده است هست، با این وجود می‌توان در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور از کارت های هوشمند ملی به عنوان کارت حساب بانکی، کارت سلامت، گواهینامه، کارت آخر خدمت، دفترچه بیمه و غیره استفاده کرد.

ابوترابی اضافه کرد: طرح تجمیع کارت هوشمند ملی با سایر مدارک شناسایی طبق بند (د) ماده 46 ثبت احوال، از بااهمیت ترین برنامه های این شرکت است که می تواند جایگزین بسیاری از مدارک هویتی مردم باشد و ظرفیت های متعددی جهت آن آینده نگری شده، ولی در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این کارت به جای کدام کارت ها تجمیع می‌شود.

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب جهت مدارک هویتی و بانکی

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور در آخر گفت: جهت کاربردی شدن طرح تجمیع کارت هوشمند ملی در سال 96 در نظر داریم تا ساز و کارهای قانونی و مصوبات اداری را جهت اجرای هرچه سریع‌تر این طرح تعبیه کنیم.

انتهای پیام/

کارت هوشمند ملی جایگزین مدارک هویتی و بانکی می‌شود

واژه های کلیدی: اطلاعات | استفاده | برنامه | شناسایی | هوشمند | کارت هوشمند ملی | سازمان ثبت احوال کشور | تجمیع کارت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *