خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آخر سال 96 آخرین وقت اعتبار کارت های ملی ، چگونه کارت هوشمند ملی بگیریم؟

دریافت کارت هوشمند ملی نیازمند گذراندن مراحلی است که در این گزارش با روند دریافت آن آشنا می شویم.

آخر سال 96 آخرین وقت اعتبار کارت های ملی ، چگونه کارت هوشمند ملی بگیریم؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ این روزها نحوه دریافتکارت هوشمند ملی و ولی و اگرهای مهلت استفاده ازکارت ملی قدیمی،سوالات بسیاری را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است.

سازمان ثبت احوال در فراخوانی اعلام کرد افرادی که تاریخ صدور کارت آنها از سال 80 تا 89 هست، از شروع سال آینده کارت‌های ملی آنها فاقد اعتبار بوده و جهت اینکه این عزیزان در ادارات با مسئله مواجه نشوند باید کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

البته به غیر از این گروه، واجدان شرایط دیگری از جمله تمامی اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که دارای شناسنامه معتبر تصویر دار هستند و تاکنون کارت شناسایی و کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند، همچنین اشخاصی که کارت شناسایی ملی خود را گم کرده و یا یکی از اقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و نام پدر را عوض کردن داده اند نیز باید جهت دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

آخر سال 96 آخرین وقت اعتبار کارت های ملی ، چگونه کارت هوشمند ملی بگیریم؟

دریافت کارت هوشمند ملی در مجموع مشمول بر 5 مرحله از جمله پیش ثبت نام، نوبت گیری، تکمیل ثبت نام، صدور و تحویل کارت است.

مرحله اول؛ پیش ثبت نام

در مرحله پیش عضویت متقاضیان باید از طریق مراجعه به سایت www.ncr.ir عضویت اولیه را انجام دهند که در این مرحله مبلغ 20 هزار تومان مطابق تعرفه دولتی به وسیله پورتال مربوطه به صورت الکترونیکی از طریق کارت بانکی دریافت می شود.

دوم؛ نوبت گیری

پس از عضویت اولیه در سایت، باید در قسمت نوبت گیری کلیک کرده و افراد می توانند برحسب دو فاکتور وقت و مکان و با توجه به آدرس دفاتر پیشخوان، پست و ثبت احوال که در این بخش مشاهده می کنند، نزدیک ترین محل به موقعیت مکانی خود را گزینش کنند.

سوم، تکمیل ثبت نام

در هنگام مراجعه حضوری جهت تکمیل ثبت نام، حضور فرد متقاضی با همراه داشتن اصل شناسنامه تصویر دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی است همچنین با توجه به اینکه در همه دفاتر ثبت نام، واحد تصویر برداری جهت اخذ تصویر زنده(live) مستقر هست، پیشنهاد می شود با آمادگی کامل به دفاتر مورد نظر مراجعه شود.

دریافت کارت هوشمند ملی نیازمند گذراندن مراحلی است که در این گزارش با روند دریافت آن آشنا می شویم.

هزینه تکمیل عضویت و درخواست کارت حداکثر مبلغ 9 هزار تومان جهت کلانشهرها و جهت سایر شهرها نیز با تصویب کارگروه مربوطه است.

چهارم؛ صدور کارت

صدور و تحویل کارت از وقت تکمیل عضویت 15 روز تا یک ماه به طول می انجامد.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در این باره می گوید: بعد از تحریم ورود دستگاه ها جهت صدور کارت هوشمند با مسئله مواجه شدیم ولی با رایزنی‌های مکرر دستگاه‌های مورد نیاز را وارد کردیم که در حال حاضر این دستگاه ها ظرفیت صدور بین 2 تا 2.5 میلیون کارت ملی هوشمند را دارد.

وی افزود: پایگاه‌های ثبت احوال ظرفیت صدور 20 تا 25 میلیون کارت در سال را دارد.

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور ادامه داد:افرادی که جهت صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند ولی از محل دریافت کارت خود بی‌اطلاع هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و پست و با ارائه شماره ملی خود، آدرس دفتر مربوطه را جهت دریافت کارت اخذ کنند.

پنجم؛تحویل کارت

هزینه تحویل کارت 2 هزار تومان است که به منظور سهولت جهت دریافت کارت هوشمند ملی، امکاناتی جهت متقاضیان در نظر گرفته شده است است.

آخر سال 96 آخرین وقت اعتبار کارت های ملی ، چگونه کارت هوشمند ملی بگیریم؟

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور با بیان اینکه معلولان حرکتی با اعلام شرایط خود به شرکت ثبت احوال می توانند از خدمات سیار شرکت بهره ببرند، اظهار داشت: مأموران این شرکت با دستگاه‌های سیار جهت درخواست و تحویل کارت به منازل آن ها می‌روند.

ابوترابی خاطر نشان کرد:‌ به علت عدم تجمع متقاضیان، گسترش مراکز صدور و تحویل کارت را در برنامه داریم، لیکن ممکن است فردی در منطقه‌ای درخواست خود را داده باشد، ولی جهت تحویل کارت به جای دیگری مراجعه کند.

در حال حاضر 40 میلیون نفر جمعیت هدفی است که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و بخش عظیمی از آن ها کارت قدیمی دارند، از این رو شرکت ثبت احوال تصمیم دارد که آخر سال 97 را آخر صدور کارت هوشمند ملی اعلام کند.

البته جهت ایرانیان خارج از کشور هنوز به علت اینکه هماهنگی‌های مورد نیاز با وزارت امورخارجه انجام نشده، کارت هوشمند ملی صادر نمی‌شود و همچنان کارت ملی جهت این افراد صادرخواهد شد.

دریافت کارت هوشمند ملی نیازمند گذراندن مراحلی است که در این گزارش با روند دریافت آن آشنا می شویم.

گفتنی هست؛ دریافت مبلغی بیش از 31 هزار تومان جهت صدور کارت هوشمند ملی تخلف است و هموطنان در صورت مشاهده می توانند از طریق شماره های زیر موارد تخلف را گزارش بدهند.

رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت 61912222-021

رسیدگی به امور دفاتر پستی 84470000 -021

رسیدگی به امور ثبت احوال 66742876-021- 66710270-021

آخر سال 96 آخرین وقت اعتبار کارت های ملی ، چگونه کارت هوشمند ملی بگیریم؟

انتهای پیام/

مراحل عضویت و دریافت کارت هوشمند ملی

واژه های کلیدی: کارت شناسایی | دستگاه | دریافت | شماره | تصویر | هوشمند | اخبار شرکت ثبت احوال | سیف الله ابوترابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *