خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هیچ بیماری خاصی حجاج را ترساندن نمی‌کند

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: با توجه به رعایت بهداشت میان زائران ایرانی، هیچ بیماری خاصی آن‌ها را ترساندن نمی‌کند.

هیچ بیماری خاصی حجاج را ترساندن نمی‌کند

پیرحسین کولیوند، معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه امسال بر تعداد حجاج افزوده شده، اظهار داشت: با وجود اینکه امسال تعداد زائران اعزامی به حج زیاد کردن یافته، ولی از تعداد زائران مراجعه کننده به درمانگاه‌ها کاسته شده است است.

وی افزود: این مراجعات کم به درمانگاه‌ها نشان دهنده رعایت بهداشت فردی و جمعی زائران، اوج بودن سطح اطلاعات و آگاهی حجاج است.

عبارات مهم : بیمارستان – حج و زیارت
معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به بیماران خوابیدن شده، تصریح کرد: تعدادی زائر در بیمارستان‌ها خوابیدن شده‌اند که مبتلا به بیماری موسمی هستند و هیچ گونه بیماری خاصی ندارند.

کولیوند خاطر نشان کرد: یک نفر شکستگی استخوان و ران و یک نفر آپاندیسی داشتیم که عمل شدند، تعدادی بیمار قلبی و ٣ مورد سکته مغزی داشتیم که با مراقبت‌های خاص اصلاح یافتند و آماده ترخیص هستند.

وی در آخر گفت: هیچ مورد مبنی بر وجود بیماری خاص نداریم که دلواپس کننده باشد، همچنین زائران ما از لحاظ بهداشتی در سلامت کامل به سر می‌برند.

زائران میوه تناول کنند

مدیر عملیات پزشکی حج زائرین ایرانی حاضر در حج تمتع سالجاری را به صرف میوه دعوت کرد.

هیچ بیماری خاصی حجاج را ترساندن نمی‌کند

پیرحسین کولیوند با بیان این توصیه که میوه كامل‌ترین غذای انسان است و هضم آن كمتر از هر نوع غذای دیگر به انرژی کمتری نیاز دارد گفت: میوه بیش از هر غذای دیگر به بدن انرژی می‌دهد.

وی افزود: تنها ماده غذایی كه مورد استفاده مغز قرار می‌گیرد گلوكز است كه به آسانی از قند میوه تأمین می‌شود.

کولیوند با اشاره به اینکه میوه‌ها علاوه بر قند ۹۰ تا ۹۵ درصد آب دارند، افزود: میوه ها در عین تأمین مواد لازم، بافت ها را نیز شست و شو می‌دهند.

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه در پاسخ به سوالی مبنی بر پرسشها مصرف میوه گفت: تنها مشكلی كه در مصرف میوه دیده می‌شود، این است كه اغلب مردم نمی دانند میوه را چگونه مصرف كنند تا مواد غذایی آن بهتر جذب بدن شود.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: با توجه به رعایت بهداشت میان زائران ایرانی، هیچ بیماری خاصی آن‌ها را ترساندن نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: میوه را باید در مواقعی كه معده از غذا خالی باشد خورد، لیکن هضم میوه در روده كوچك انجام می‌شود. میوه ظرف چند دقیقه از معده به روده كوچك می‌رود و در آنجا قند خود را آزاد می‌سازد. از طرفی اگر گوشت، سیب زمینی و مواد نشاسته‌ای در معده باشند، میوه نیز به همراه آنها در معده می ماند.

وی در خاتمه گفت: توصیه اکید کادر پزشکی به زائرین، صرف میوه در مدت سفر معنوی حج است.

عیادت کولیوند از بیماران خوابیدن در بیمارستان سعودی

مدیر عملیات پزشکی حج از بیماران خوابیدن در بیمارستانهای سعودی در مکه عیادت کرد.

پیرحسین کولیوند به نمایندگی از سرپرست حجاج ایرانی و رییس شرکت حج و زیارت همراه با دکتر شوشتری زاده از بیماران خوابیدن در بیمارستانهای مکه مکرمه خوابیدن است عیادت کردند.

در این دیدار که از بیماران خوابیدن در بیمارستانهای نور، ملک فیصل و ملک عبدالله مکه مکرمه عیادت به عمل آمد، زائرین خوابیدن در این بیمارستانها ضمن تقدیر از این حضور, از خدمات جمعیت هلال احمر قدردانی کردند.

گفتنی است واحد پزشکان رابط ، متشکل از پزشکانی است که به زبان عربی مسلط بوده و کلیه امور مربوط به اعزام ، خوابیدن ، پیگیری درمان و ترخیص زائرین ایرانی خوابیدن در بیمارستانهای سعودی را انجام می دهند.

هیچ بیماری خاصی حجاج را ترساندن نمی‌کند

انتهای پیام/

زائران ایرانی در سلامت کامل به سر می‌برند

واژه های کلیدی: بیمارستان | حج و زیارت | بیمارستان | بیماری | ایرانی | خوابیدن | پزشکی | زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *