خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همدلی زوجین در مواجهه با مشکلات، پایه های زندگی را مستحکم می کند

همدلی و یکرنگی با همسرتان در مواجهه با پرسشها زندگی، باعث استحکام روابط عاطفی در زندگی یکسان می شود.

همدلی زوجین در مواجهه با مشکلات، پایه های زندگی را مستحکم می کند

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به اهمیت همدلی میان زوجین اظهار کرد: همدلی میان همسران باعث می شود تا احساسات و هیجانات یکدیگر را درک و به نوعی در برابر پرسشها یکرنگ باشند.

وی با اشاره به تعریف صحیح همدلی افزود: همدلی فقط به معنی گفتگو نیست بلکه نیازمند رعایت نکاتی است که نخستین مورد، شنونده خوب بودن جهت صحبت های طرف برابر است به طور مثال هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند بهتر است به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.

وی با بیان اینکه باید ارتباط کلامی و عاطفی مفیدی را با همسرمان حفظ کنیم، تصریح کرد: تلاش کنید با همسر خود راجع به ی پرسشها متفاوت گفتگو کنید لیکن صحبت کردن عالی ترین راه آگاهی از افکار و احساسات او است.

همدلی زوجین در مواجهه با مشکلات، پایه های زندگی را مستحکم می کند

نظامی خاطر نشان کرد: اگر محیط خانواده را با صفا کنید و فضای عاطفی چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کرده و از امنیت روانی برخوردار باشد، موجب می شود تا در پرسشها متفاوت شما را امین خود دانسته و مشورت کند.

این روانشناس با اشاره به اینکه هر یک از زوجین باید حق داشته باشند تا نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند، گفت: مردان باید به یاد داشته باشند که مشکل ها و پرسشها محیط کار را در حد ضرورت با همسرشان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

فواید همدلی و هم کلامی زوجین در زندگی

واژه های کلیدی: روانشناس | خانواده | احساسات | زندگی | اخبار خانواده | اخبار روانشناسی | آداب همسرداری |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *