خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

زباله‌های تبلیغاتی و رنجی که بر شانه پاکبان‌ها می‌ماند ، نامزدهای انتخابا

تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخاباتی علاوه بر آسیب های زیست محیطی، زحمت پاکبان‌ها را در ایام انتخابات و حتی مدت‌ها بعد از آن چند برابر می‌کند.

زباله‌های تبلیغاتی و رنجی که بر شانه پاکبان‌ها می‌ماند ، نامزدهای انتخابا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ امروزه تبلیغات در معرفی اشخاص و مجموعه های متفاوت در جلب نظر مخاطبان با سلیقه های گوناگون تاثیر قابل توجهی دارد؛ با پیشرفت در سایر حوزه ها، نحوه تبلیغات نیز متنوع تر و البته رنگین تر شده است هست. تبلیغات انتخاباتی در سراسر دنیا به شیوه های متفاوت انجام می شود و در این میان کشورهای توسعه یافته از روش های نوین و فضاهای پر مخاطب جهت تبلیغات نامزد مورد نظر خود استفاده می کنند. با وجود پیشرفت فراگیر علوم در سراسر دنیا، هنوز بعضی از کشورهای دنیا سوم که به کشورهای در حال توسعه مشهورند از تبلیغات سنتی استفاده می کنند.
با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، چند روزی از شروع تبلیغات نامزدهای انتخاباتی می گذرد. پوسترها و تراکت های تبلیغاتی در جای جای شهر دیده می شود و در بعضی موارد مسأله قشنگی شهر را زیر پرسش برده هست؛ به منظور انجام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شرکت زیباسازی شهرداری فضاهای مشخص شده است ای را در نظر گرفته و در اختیار این افراد قرار داده هست. ولی عده ای خارج از فضای آینده نگری شده است شرکت زیباسازی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اقدام به پخش و توزیع تبلیغات انتخاباتی می کنند.
عیسی علیزاده مدیر عامل شرکت زیباسازی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از 4 هزار سازه تبلیغاتی در سطح مناطق 22 گانه پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد و گفت: این سازه ها تهیه و بین کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران توزیع شده است تا نامزدها بتوانند از این فضا استفاده کنند.

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – نامزدهای انتخاباتی

علی رغم فضای در نظر گرفته شده است جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، شاهد تبلیغات روی دیوارها، درب منازل و حتی چسباندن تراکت های تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی هستیم.
علاوه بر خدشه دار کردن عنوان زیباسازی شهر، عنوان آسیب دیدن محیط زیست از هجمه تبلیغات انتخاباتی که بی مهابا در محیط شهری پخش و رها می شوند توصیه ای حائز اهمیت است و نگرانی حامیان محیط زیست را به دنبال دارد.
*عدم اجابت خواهش حامیان محیط زیست از سوی تبلیغات چی ها

اگر چه وقت تبلیغات انتخاباتی روبه آخر است ولی زحمت و زحمت پاکبان ها و رفتگران جهت جمع آوری و پاکسازی این تبلیغات تا مدت ها ادامه دارد.
هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و دِه در پی تبلیغات جهت معرفی خود و اهدافشان به مردم و کسب رأی زیاد از شیوه های متفاوت تبلیغاتی استفاده می کنند.
در این میان با وجود تأکید و درخواست حامیان و فعالان محیط زیست، مبنی بر عدم استفاده نامزدها از تبلیغات کاغذی، این قبیل تبلیغات همچنان در صدر شیوه هایی به شمار می رود که مورد استفاده قرار گرفته است.

*تخریب محیط زیست با وجود وقت طلایی تبلیغات در فضای مجازی

بدترین و آسیب زشت ترین فرم تبلیغات، تبلیغات کاغذی است.
مجید مختوم استاد محیط زیست دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیر هیئت مدیره انجمن ارزیابی محیط زیست گفت: در حالی که اینترنت وقت خوبی را جهت کاندیدا فراهم کرده هست، نامزدهای انتخابات همچنان از بدترین و آسیب زشت ترین فرم و مدل تبلیغات، یعنی تبلیغات کاغذی استفاده می کنند؛ موضوعی که حامیان و دوستداران محیط زیست را به شدت عذاب می دهد.
وی افزود: در حالی که جهت تولید تنها یک برگه A4 به میزان 10 لیتر آب مصرف می شود، نامزدهای انتخاباتی بدون در نظر گرفتن اثرات مخرب تبلیغات کاغذی بر پیکر محیط زیست، همچنان بر استفاده از این روش غلط اصرار دارند.
مختوم اظهار داشت: اگر چه تبلیغات کاغذی از نظر حامیان محیط زیست، شیوه صحیح و به صرفه ای جهت انتخابات به شمار نمی رود اما، باید مسئولان ستادهای انتخاباتی، مسأله جمع آوری این تبلیغات از سطح شهر را به کسانی واگذار کنند که نسبت به پخش و توزیع و چسباندن تبلیغات کاغذی اقدام کرده اند.
وی با اشاره به چندین برابر شدن حجم کاری رفتگران و پاکبان ها در ایام انتخابات تأکید کرد: پاکبان ها نیز جزء مردم هستند و احقاق حقوق آن ها هم از جمله حقوق شهروندی به شمار می رود؛ مسئولان ستادهای انتخاباتی زحمت و زحمت پاکبان ها در جمع آوری تبلیغات را هم مدنظر داشته باشند و جهت این زحمتکشان حقیقی امتیازاتی را در نظر بگیرند.
استاد محیط زیست دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: مسأله آموزش مبلغان تبلیغاتی نامزدها موضوعی است که در نگاه مدیران ستادهای انتخاباتی مغفول مانده است و این غفلت پیامدهای ناگواری را جهت محیط زیست و همچنین تضییع حقوق شهروندی به دنبال خواهد داشت.

*نامزدهای انتخاباتی جمع آوری تبلیغات خود را بر عهده بگیرند

نامزدهای انتخاباتی همانطور که جهت کسب آرا تلاش می کنند، در تحقق حقوق شهروندی هم تلاش کنند.
امان الله قرائی مقدم جامعه شناس اعتقاد است: خود نامزدهای انتخاباتی، افرادی را جهت جمع آوری و پاکسازی شهر از وجود تبلیغات کاغذی استخدام کنند و حقوق شهروندان را تضییع نکنند.
وی افزود: قانون باید نامزدهای انتخاباتی را به جمع آوری تبلیغاتشان ملزم کند و با این کار از زیاد کردن حجم کاری رفتگران جلوگیری کنند.
در حال حاضر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … با وجود 46 میلیون کاربر فعال، از عالی ترین و کارآمدترین فضاهای تبلیغاتی به شمار می رود؛ مسأله ای که نامزدهای انتخاباتی توجه چندانی به آن نشان نمی دهند و تنها با تبلیغات غلط علاوه بر نادیده گرفتن حقوق شهروندان، از کنار حقوق مسلم محیط زیست به عنوان امانت گران بهای نسل های آینده نیز بی توجه عبور می کنند.
حال وضع قوانین حمایتی از محیط زیست و برخورد با افرادی که این حق را نادیده می گیرند شاید راه چاره ای جهت کم کردن اثرات تخریب این تبلیغات غلط باشد.
گزارش از فرزانه فراهانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | نامزدهای انتخاباتی | ریاست جمهوری | مدل تبلیغات | تبلیغات | استفاده | انتخابات | تبلیغات | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *