خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

موفق به تثبیت آب دریاچه ارومیه شدیم

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: پروژه تثبیت دریاچه یکی ازپروژه های تاثیرگذار تثبیت اوضاع آبی دریاچه ارومیه بود.

موفق به تثبیت آب دریاچه ارومیه شدیم

حجت جباری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در گفتگو باخبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ بااشاره به پروژه لایروبی دریاچه ارومیه اظهار داشت: شرکت آب متولی پروژه لایروبی دریاچه ارومیه در یکی دو سال اخیر بود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی افزود:در سال های گذشته رسوبات در بستر رودخانه و داخل دریاچه انباشته شده است بود و سطح رودخانه با ورود آب از این رسوبات پر شده است بود.

وی ادامه داد: در ستاد احیای دریاچه ارومیه پروژه ای مصوب شد که در مسیر رودخانه ها لایروبی صورت بگیرد و به جای این که آب درسطح وسیعی پخش و تبخیر شود با سرعت زیاد و بدون مانع وارد عرصه دریاچه ارومیه شود و به جای این که سطح زیاد کردن یابد، عمق را زیاد کردن بدهیم تا آب سریعتر تبخیر شود.

موفق به تثبیت آب دریاچه ارومیه شدیم

جباری با بیان اینکه هر پروژه ای معایبی دارد ولی توانستیم این پروژه را با برطرف کردن معایب آن به مرحله اجرایی برسانیم، تاکید کرد: در سه سال گذشته نیاز بود که آب دریاچه ارومیه تثبیت شود تا آب دریاچه به کمتر از حد مجاز نرسد که خوشبختانه این پروژه کمک به تثبیت آب دریاچه ارومیه کرد و بارندگی های خوب سال گذشته باعث شد آبگیری زیاد شود .اگر این پروژه اجرا نمی شد امسال دریاچه به جای یک ونیم میلیارد متر مکعب آب ، یک میلیارد متر مکعب آبگیری داشت.

انتهای پیام/

احیای دریاچه ارومیه نمونه موفق جهانی است

واژه های کلیدی: آذربایجان | رودخانه | دریاچه | ارومیه | پروژه | اداره | اخبار محیط زیست | استان آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *