خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت ، مدعیان سینه چاک حقوق بشر بی آبرو شده‌اند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: امروز مدعیان سینه چاک حقوق بشر مانند آمریکا‌ بی آبرو شدند.

معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت ، مدعیان سینه چاک حقوق بشر بی آبرو شده‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران تجربه انقلابی ملت ما است و نباید فراموش کنیم از این تجربه جریانی به نام جمهوری اسلامی براساس عقلانیت اسلامی تشکیل شد و این نظام از لحاظ مشروعیت دارای پایه و اساس تفکر انبیا و پایه دموکراسی است.

وی افزود: دموکراسی یک تجربه قدیمی بشر است و تا به امروز تجربه‌های متفاوت دموکراسی را بشر آزمایش کرده است.

*جمهوری اسلامی بزرگ ترین دموکراسی غرب آسیا است

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بزرگ ترین دموکراسی غرب آسیا هست. دنیا نمی توانست دموکراسی که بر پایه اسلام در کشور ما اجرا می شود ببیند که در دنیا حاکم است.

معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت ، مدعیان سینه چاک حقوق بشر بی آبرو شده‌اند

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: در شرایط امروز مدعیان سینه چاک حقوق بشر در دنیا بی اعتبار شدند به عنوان مثال آمریکا که پر ادعا‌ترین کشور در عنوان حقوق بشر هست، ولی کارنامه‌ای فاجعه بار در اجرای حقوق بشر دارد و زمانی که ترامپ با یک معامله ۵۰۰ هزار میلیاردی کشور عربستان را که یک کشور ابتدایی و قرون وسطایی است و داعش را تشکیل داده و کودک کش است را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، باید به حقوق بشر این کشور‌ها پی ببریم.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: کشور فرانسه که ادعای حقوق بشری را دارد می‌بینیم که این کشور محل پذیرایی گروهی از منافقان شده است است.

لاریجانی با بیان اینکه باید محیط حقوق بشری خود را خوب بشناسیم، گفت: کشور ما را تحت عناوین مختلفی از جمله صدور بعضی احکام جهت متهمان تحریم می‌کنند که البته باید تاکید کرد که این پرسشها همه بهانه است و مسایل دیگری وجود دارد.

لاریجانی راجع به تعرض‌ها به جمهوری اسلامی گفت: رهبر انقلاب صراحتاً بر حمایت از حقوق عامه و آزادی‌های مشروع تأکید کردند. علت تعرض به جمهوری اسلامی، مواردی مثل حکم یک قاضی یا عملکرد یک دستگاه امنیتی نیست بلکه ما یک دکترین مقابله با هژمونی آمریکا راه انداختیم که موفق بوده و اینها از دست این ناراحت هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: امروز مدعیان سینه چاک حقوق بشر مانند آمریکا‌ بی آبرو شدند.

وی افزود: در واقع جمهوری اسلامی در معرض تعرضات متفاوت بوده هست. امروز یکی از اضلاع تعرضات، تعرض اقتصادی هست؛ معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت. با مصوبه‌ای که سنا داشت، هر تحریمی که با برجام برداشتیم، از در دیگر برقرار می‌شود. میدان دیگر، تعرض امنیتی و اعزام تروریست‌ها هست. تعرض دیگر، تعرض فرهنگی و فکری در میدان فضای نرم هست. حقوق بشر در این میدان تهاجم واقع شده است است بنابراین نباید فکر نکنیم که مسئله حقوق بشر یک میدان مجزا است.

لاریجانی راجع به مکانیزم یو پی آر گفت: غربی ها درصدد بودند این مکانیزم موفق نشود. دکتر غریب آبادی که معاون بین الملل ستاد هست، مکانیزم یو پی آر را دنبال می کند و اخیرا هم سنتی را راه انداخیتم که گزارش میان دوره ای هم بدهیم. کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل دوست دارند این مکانیزم برچیده شود ولی یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی، راه اندازی این مکانیزم هست. کشور عزیزمان ایران یکی از فعال ترین کشورهای دنیا در مسایل حقوق بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: حقوق بشر باید یک میدان عمومی باشد و هست. ما نزدیک به یک هزار شرکت مردم نهاد حقوق بشری داریم که حمایت ارزش می کنیم و دوست داریم کارهای ارزش گسترش یابد.

وی راجع به حقوق شهروندی نیز گفت: در وقت آیت الله شاهرودی قانون حقوق شهروندی در مجلس تصویب شد و امروز در سال هزاران شکایت در ارتباط با پرسشها حقوق شهروندی به قوه قضاییه می رود ولی متاسفانه کار خبری رسانه ای خوبی در این حوزه تا کنون انجام نشده هست. ستاد حقوق بشر هم در مواردی که شکایتی برسد، با دقت پیگیری می کند و پرونده های متعددی داریم ولی چون غالبا پرسشها شخصی مردم بوده، خبری نکردیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: حقوق بشر لایه های متفاوت عمومی و فنی دارد. ما با دولت ایتالیا توافق کردیم که جلساتی را راجع به حقوق بشر تشکیل دهیم. در هر جلسه یک عنوان گزینش می‌شود و بعید مبانی فقهی مان مورد بررسی قرار می گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از این جلسات راجع به عنوان حقوق متهم بود. یکی از نکات مهم در معیار حقوق بشر، حقوق متهم و ملموس بودن این حقوق هست. حول این محور جلسه تفسیری داشتیم و قضات ما مجموعه قوانین مربوط به حقوق متهم در جمهوری اسلامی را مطرح کردند و جهت آنها شگفت انگیز بود و می گفتند فکر می کردیم سیستم قضایی شما مثل عربستان است.

معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت ، مدعیان سینه چاک حقوق بشر بی آبرو شده‌اند

وی در پاسخ به سئوالی راجع به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قضایی و تاکید ایشان جهت پیگیری بعضی پرونده های بین المللی مثل پرونده شیخ عیسی قاسم گفت: این بحث مربوط به مشروعیت و صلاحیت محاکم ما از نظر شرعی هست. محاکم جمهوری اسلامی باید محل تظلم خواهی تمام مظلومان دنیا باشد. اینکه تا چقدر اجرای حکم داشته باشد، بحث دوم است و نفس صدور حکم اهمیت دارد.

در حال تکمیل…

واژه های کلیدی: حقوق شهروندی | قوه قضاییه | دموکراسی | لاریجانی | انقلاب | آمریکا | انقلابی | پرونده | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *