خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

محبت را از کودک دریغ نکنید

فرزندان در هر سنی نیاز به دوستی والدین دارند بعد هیچگاه به بهانه لوس شدن کودک، دوستی را از آن ها دریغ نکنید.

محبت را از کودک دریغ نکنید

شیوا وکیلی روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به اهمیتنحوه برخورد با کودک بالای 5 سال اظهار کرد: کودک در این سن مفهوم بسیاری از رفتارهای والدین و اطرافیان را درک می کند و تصویر العمل نشان می دهد.

وی افزود: گفتگوی همراه با صمیمیت که باعث شود کودک به آسانی پرسشها و نیازهایش را با والدین مطرح کند یکی از مهمترین و بزرگترین نکات در فرزند پروری است.

محبت را از کودک دریغ نکنید

این روانشناس با اشاره به اهمیت برقراری آرامش جهت کودک در منزل گفت:رعایت حریم شخصی اتاق کودک یکی از راه های برقراری آرامش در منزل است که والدین باید توجه داشته باشند بدون اجازه وارد اتاق نشوند، آیا که این عنوان جهت کودک آزار دهنده است.

وکیلی با تاکید بر کنترل مدبرانه لجبازی کودک در برابر پذیرش مسئولیت از سوی والدین گفت:باید لجبازی و مقاومت کودک را به نحو صحیح مدیریت کرد تا بتوانند به تدریج مسئولیت های تازه و بیشتری را بپذیرند.

وی با بیان اینکه در این گروه سنی کودکان نمی توانند سرعت عمل داشته باشند و به همین علت وقت بندی و تنظیم یک برنامه روزانه فشرده جهت آنان مفهومی نخواهد داشت، گفت: بازیگوشی کودکان راهی غیر مستقیم جهت جلب توجه والدین، یاری خواستن از آنان و تقاضای دوستی زیاد است و فرزندان در هر سنی نیاز به دوستی والدین دارند، بعد هیچ گاه به بهانه لوس شدن کودک، دوستی خود را از آن‌ها دریغ نکنید.

انتهای پیام/

فرزندان در هر سنی نیاز به دوستی والدین دارند بعد هیچگاه به بهانه لوس شدن کودک، دوستی را از آن ها دریغ نکنید.

واژه های کلیدی: روانشناس | کودکان | والدین | دوستی | والدین | لجبازی | پذیرش مسئولیت کودک | گفتگوی صمیمانه با کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *