خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جریمه 50 هزار تومانی جهت هر تخم لاک پشت ، لاک پشت های دریایی در چند قدمی انقراض

مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی شرکت حفاظت محیط زیست گفت:پنج گونه لاك پشت در آب‌های خليج فارس و دريای عمان زيست می كنند كه ۳ گونه

جریمه 50 هزار تومانی جهت هر تخم لاک پشت ، لاک پشت های دریایی در چند قدمی انقراض

داود میرشکاری مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی شرکت حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: پنج گونه لاك پشت در آبهای خليج فارس و دريای عمان زيست می كنند كه ۳ گونه آن ها مشمول بر لاك پشت های “منقار عقابی”، ” زیتونی” و ” سبز ” در معرض خطر انقراض هستند.
وی با تأکید بر اینکه هرساله از اواسط اسفند ماه تا تیر ماه کارها خوبی در زمینه پایش انجام می شود، گفت: پاک سازی سواحل قبل از شروع تخم گذاری، نشانه گذاری و یادداشت برداری از بیومتری یا خصوصیات فردی و رهاسازی لاک پشت ها از جمله کارها انجام شده است جهت حفاظت از لاک پشت ها است.

عبارات مهم : دریایی – آموزشی

میرشکاری با اشاره به کارها محیط زیست در جهت حفاظت از تخم لاک پشت ها تصریح کرد:محیط زیست کارها مورد نیاز را جهت دفع تهدیدهای احتمالی تخم لاک پشت های دریایی به کار می گیرد و تخم ها را به مکان مناسبی به نام “هکری ساز” که فضای مصنوعی است انتقال می دهد تا درصد بقای تبدیل تخم به لاک پشت با این کار زیاد کردن پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های مردم نهاد محیط زیست تمام توان خود را در نگه داری از تخم لاک پشت ها به کار می گیرند افزود:این شرکت ها جوجه لاک پشت ها را بعد از خروج به سمت دریا هدایت می کنند تا لاک پشت ها مسیر را گم نکنند آیا که آلودگی نوری منجر به گم شدن و نابودی جوجه لاک پشت ها می شود.
مدیر کل زیست بوم دریایی با اشاره به همکاری با شرکت های بین المللی جهت بقای لاک پشت های دریایی تصریح کرد: نشانه گذاری ماهواره ای لاک پشت های دریایی،تغذیه در دریا،زیستگاه های تغذیه ای، زیستگاه های تولید مثل از جمله مهمترین این کارها است و برنامه ریزی در جهت زیاد کردن حفاظت از زیستگاه های تغذیه ای و تولید مثل را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اهمیت آموزش جهت جلوگیری از فوت و میر لاک پشت هایی که در تور صیادان گرفتار شده است اند ادامه داد:کار گاه های آموزشی جهت جوامع محلی از جمله صیادان ،دانش آموزان وذی نفعان حوزه بهره برداری از سواحل دریاها به منظور آشنایی با گونه های دریایی و راهکارهای حفاظتی جهت تخم لاک پشت برگزار خواهد شد.
میر شکاری با بیان اینکه با تلاش محیط زیست و کمک مردم آمار قاچاق تخم لاک پشت را کم کردن دادیم گفت:برابر قانون 50 هزار تومان جزای نقدی جهت قاچاق هر تخم لاک پشت در نظر گرفته شده است است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دریایی | آموزشی | تغذیه | انقراض | اخبار محیط زیست | لاک پشت | قاچاق | انقراض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *