خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دانه درشت هایی که در چنگال قانون گرفتار شدند ، قوه قضائیه در برخورد با مجرمان تعارف ندارد

ویژگی بارز قوه قضائیه در برخورد با جرائم؛ صلابت و قاطعیت بدون در نظر گرفتن پست و مقام و نسب متهم است،

دانه درشت هایی که در چنگال قانون گرفتار شدند ، قوه قضائیه در برخورد با مجرمان تعارف ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضاییگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ کسانی که در مسیر احیای قانون قدم برمی‌دارند هر لحظه در معرض بی‌مهری‌ و سوءظن‌ قرار می‌گیرند. قوه قضائیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوه‌ای که تا کنون توانسته مهره های مهمی چون شهرام جزایری‌ها، بابک زنجانی‌ها، دانیال‌زاده‌ها و خسروی‌ها و را به چنگال قانون بسپارد.

مهم‌ترین پرونده‌هایی که قوه قضائیه با صلابت و قدرت به آنها پیگیری کرده است

انفجار در حرم مطهر رضوی
ساعت 14:26 دقیقه روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ همزمان با روز عاشورا و در حالی که مردم در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم شیعیان، حضور داشتند و مشغول عزاداری بودند، انفجاری مهیب روی داد.
این بمب‌گذاری در محلی واقع در قسمت بالای سر ضریح اتفاق افتاد. براثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه، حجم آن معادل ۱۰ پوند ماده منفجره تی.ان.تی بود، ۲۶تن به شهادت رسیدند و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند. شرایط خاص بعد از انفجار، موجب شد درب صحن‌ها و حرم بسته شود، به نحوی که در ساعات اولیه، فقط مسؤولان و خادمان آستان قدس رضوی امکان ورود و خروج به حرم را داشتند.
دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بعد از تحقیقات گسترده، شرکت منافقین را عامل این اتفاق معرفی کرد، گروهکی که درگذشت سرنوشت و تغییرات ایدئولوژیکی و استراتژیکی، و به قولی ایجاد شکاف و انحراف بین اعضا تبدیل به گروهک منافقین شدند. گروهکی که ابتدا برخاسته از دل مردم کشور عزیزمان ایران بود و کم کم به دشمن های خونی نظام و فرزندانش تبدیل شدند.
دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که نشانه این شرکت از این کار اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بوده‌ هست. دو زن به همین اتهام و همچنین به اتهام قتل کشیش‌های مسیحی -مهدی دیباج و هایک هوسپیان مهر- (که بعداً در زمره قتل‌های زنجیره‌ای قرار گرفت) محاکمه و مجازات شدند.
تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی مالامال از خیانت ها و جنایت های منافقین هست. روزی رانمی توان پیدا کرد که ضربه ای از ناحیه آنها بر پیکر انقلاب وارد نشده باشد.

ترور سعید حجاریان ناکام ماند
سعید حجاریان اسفندماه ۱۳۷۸ ترور شد اگرچه او از ترور جان به در برد ولی دچار معلولیت شد. ضارب او، سعید عسگر، بعد از این ترور محاکمه و به جرم کارها خودسرانه و ایجاد رعب و وحشت به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
قتل مشکوک ندا آقاسلطان
ندا آقا سلطان در حوادث بعد از انتخابات و در یکی از خیابان‌های فرعی و به دور از محل مهم تجمعات به نحوه مشکوکی به قتل رسید. آرش حجازی، پزشکی که در صحنه قتل حضور داشت ادعا کرد که آقا سلطان به وسیله لباس شخصی‌ها به قتل رسیده هست. با دستور رئیس‌جمهور وقت عنوان از سوی مسئولان و با همکاری قوه قضائیه پیگیری شد و مدتی بعد رد پای عوامل موساد و M.I.6 در پرونده قتل پیدا شد.
پرونده شهدای هسته‌ای
شهدای دانشمند هسته‌ای ایران، سند مظلومیت کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند. دانشمندانی که با ویژگی‌های مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش‌های مستمر در مسیر زنده نگه داشتن تناوب هسته ای کشور گام برداشتند. بارزترین شاخصه یکسان این شهیدان، وطن‌پرستی و دلیری بی‌بدیل آنها بود. آنان به رغم تهدیدهای بی شمار، تا وقت شهادتشان به وظیفه خود به عالی ترین شکل عمل کردند.

انفجار بمب در منطقه قیطریه پایتخت کشور عزیزمان ایران در ساعت 7:30 صبح 22 دی‌ماه، سرآغاز ترورهای شهدای هسته‌ای کشور بود. در این اتفاق دکتر مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی عوامل موساد جلوی درب منزلش به شهادت رسید.
کارشناس ارشد مبارزه با کرم رایانه‌ای استاکس‌نت هم در لیست ترور قرار داشت. ترور استادان فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی پایتخت کشور عزیزمان ایران در تاریخ 8 آذر 1389 با ترور و شهادت دکتر مجید شهریاری شروع شد. این انفجارها که جهت ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی و دو تن از استادان فیزیک دانشگاه شهید بهشتی انجام شد موجب به شهادت رسیدن مجید شهریاری و مجروح شدن ۲ نفر از همراهان وی شد.

ترور بعدی، صبح روز اول مرداد 1390 بود که داریوش رضایی‌نژاد یکی دیگر از دانشمندان کشورمان را نشانه قرار داد. شاهدان عینی گفتند شهید رضایی‌نژاد به همراه همسر و دختر خردسالش، برابر درب منزلشان و در درون خودروی سواری خود مورد نشانه تروریست‌های موساد قرار گرفت.
صبح روز چهارشنبه 21دی 1390در دومین سالگرد ترور شهید علی‌محمدی ساعت 8:20 صبح، انفجار یک خودروی پژو 405 از سوی تیم تروریستی سیا و موساد باعث به شهادت رسیدن مصطفی احمدی روشن شد. یک دستگاه موتورسیکلت با دو راکب برابر دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی بمب دست‌سازی را به درب سمت راست اتومبیل حامل شهید احمدی‌روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود 200تا 300متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار ماشین و شهادت مصطفی احمدی روشن شد.

بازداشت بابک زنجانی
متعاقب شکایت عده‌ای از نمایندگان مجلس در نامه‌ای گلایه‌آمیز ار سران ۳ قوه، زنجانی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ بازداشت شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا دراین باره اظهار داشت: «بابک زنجانی با توجه به پرسشها و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.»
دستگیری زنجانی یک روز بعد از دستور رئیس‌جمهور روحانی صورت گرفت که به اعضای دولت گفته بود با فساد اقتصادی به خصوص در مورد کسانی که جهت پر کردن جیب خود از تحریم‌ها سود برده‌اند، مبارزه کند.
دو روز پیش از دستگیری زنجانی، محمدعلی پورمختار، مدیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بود که بابک زنجانی بدهی ۲٫۶ میلیون یورویی خود بابت فروش نفت کشور عزیزمان ایران را به دولت پرداخت کرده است.
مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یک روز پیش از دستگیری بابک زنجانی مدعی شد که در ابتدا مسئولان بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران گمان کردند با توجه به اسناد و مدارک ارائه‌شده از جانب زنجانی، پول حاصل از فروش نفت در حساب این بانک هست، ولی با بررسی زیاد جعلی بودن این اسناد محرز شد و زنجانی متهم آشنا شد.

کارنامه فساد زنجانی بسیار سنگین هست. از جمله فسادهای بابک زنجانی می‌توان به فساد مالی در دهه 80، درخواست قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها به علت بازنگردان پول‌های دزدی، دست داشتن در پرونده فساد تامین اجتماعی، بدهی به وزارت نفت و انتقال غیرقانونی طلا از کشور عزیزمان ایران به ترکیه اشاره کرد.
از دیگر پرونده‌های مهمی که قوه قضائیه با سربلندی از آن‌ها بیرون آمده است می‌توان به پرونده اختلاس‌ها، موسسات مالی غیرمجاز، صندوق ذخیره فرهنگیان، توسعه ملی، بانک سرمایه و همچنین حقوق های نجومی، پرونده جاسوس‌های امنیتی، جاسوس‌های هسته‌ای در تیم مذاکره کننده و پرونده کرسنت اشاره کرد.
به راستی که مردان قوه قضائیه با نشان دادن سعه صدر در برابر شدیدترین افتراها و تهمت‌ها کار خود را بدون کوچکترین اغماض انجام می‌دهند و در اکثر مواقع نیز با سربلندی از امتحانات خود خارج می‌شوند. امیدواریم موفقیتی که این قوه در پی تعامل با سایر قوا به دست آورده است در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب روز به روز زیاد شود. شاخصه بارز قوه قضائیه در برخورد با جرائم؛ صلابت و قاطعیت بدون در نظر گرفتن پست و مقام و نسب متهم هست، شاید علت مهم رگبار اتهامات به این قوه نیز همین مسئله باشد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | گروهک منافقین | بابک زنجانی | پرونده قتل | قوه قضائیه | قانونی | انقلاب | انفجار | منافقین | دستگیری | بازداشت

دانه درشت هایی که در چنگال قانون گرفتار شدند ، قوه قضائیه در برخورد با مجرمان تعارف ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *