خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تولید روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله در پایتخت کشور عزیزمان ایران ، فعالیت کارخانه هاضم زباله آبعلی متوقف شد

رئیس حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: کارخانه هاضم زباله آبعلی به روش شیمیایی بیوگاز تولید می کرد که به علت بعضی نواقص به بهره‌برداری نرسید.

تولید روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله در پایتخت کشور عزیزمان ایران ، فعالیت کارخانه هاضم زباله آبعلی متوقف شد

محمدحسین بازگیر مدیر حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به توقف بهره برداری کارخانه زباله سوز آبعلی اظهار داشت: یک سیستم یا کارخانه هاضم زباله به روش شیمیایی در آبعلی وجود دارد که بیو گاز تولید می کرد.
بازگیر در ادامه افزود: احداث این مجموعه از سال ۹۱ شروع و در سال 95 به اتمام رسید و به صورت آزمایشی چندماهی به بهره برداری رسید ولی به علت بعضی نواقص و اشتباهات فعالیت آن متوقف شد.

عبارات مهم : کارخانه – بازیافت

وی در ادامه گفت: این کارخانه می توانست روزانه 6 تا 7 هزارتن زباله شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به انرژی تبدیل کند.
رئیس محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: 70 درصد پسماند کشور تر و باقی آن خشک هست، بخشی از این زباله ها بازیافت می شوند ولی حدود ۴۰ درصد از آنها قابل استفاده و بازیافت نیستند که باید دفن یا سوزانده شوند، این درحالی است که سهم کشور ما در این بخش صفر است.
وی در ادامه اضافه کرد: رشد زباله سوزی و دفع زباله در حال زیاد کردن است و از سال ۲۰۱۰ دفن زباله در بسیاری از کشورها ممنوع شده است هست. بنابراین باید توسعه زباله سوزی در دستور کار قرار گیرد.
بازگیر افزود: زمانی که اشتباهات و نواقص کارخانه زباله سوز آبعلی مشخص شد فعالیت آن متوقف و به حالت تعطیل درآمد و تا زمانی که نواقص آن برطرف نشود این سیستم نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
رئیس حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ظرفیت کارخانه هضم زباله آبعلی 300تن زباله است و در حال حاضر مسئولان این کارخانه به دنبال برطرف نواقص و اشتباهات این سیستم هستند.
بازگیر تصریح کرد: از نظر حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هنوز کارخانه هضم زباله آبعلی به بهره برداری نرسیده است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کارخانه | بازیافت | سیستم | زباله | ایران | فعالیت | اخبار محیط زیست | محمد حسین بازگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *