خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بروزترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه ، سوابق بیمه

برای مشاهده سوابق بيمه ای نيازی به شماره بيمه نيست و صرفا با داشتن كدملی می توان به اطلاعات و سوابق بيمه ای خود دسترسی پيدا كنید.

بروزترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه ، سوابق بیمه

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ معيار بازنشستگی هر فردی در جامعه به سوابق بیمه ای مربوط می شود و در صورتی كه فردی بين 20 تا 30 سال(بستگی به نوع مشکل كار) سابقه پراخت بيمه داشته باشد بازنشسته می شود و از مستمری بگيران شرکت تأمين اجتماعی محسوب می شود.
پرداخت كردن حق بيمه در شركت ها و شرکت ها به وسیله كارفرما واريز می شود، ولی در بيمه های شخصی خود فرد می تواند خود را بيمه كند.
پرداخت كردن بيمه به وسیله كارفرما در بعضی موارد مشكلاتی را جهت فرد بيمه شده است ايجاد می كند كه می توان به تأخير در واريز حق بيمه كارگر و كارمند شركت از سوی كارفرما اشاره كرد.
به همين منظور بيمه شدگان می توانند به صورت ماهانه سوابق بيمه ای خود را مشاهده كنند و از جزييات واريز حق بيمه خود مطلع شوند.
در همين راستا بهروز کریمی مدیر کل نام نویسی حساب های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کل کشور 500 شعبه نسبت به دریافت حق بیمه متقاضیان اقدام می کنند و در سیستم این آمار ثبت می شود.

عبارات مهم : اجتماعی بودن – اطلاعات

کریمی بیان کرد: در گذشته سوابق بیمه ای به صورت ماهانه در شعب تأمین اجتماعی در کاغذهایی لیست و بایگانی می شد، ولی از سال 76 به بعد با سیستمی شدن درج سوابق قبل از تاریخ مذکور به صورت ماهانه درج شد.
وی در ادامه بيان كرد: ابتدا کسانی که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند جهت دریافت سوابق خود به شعبه ای که حق بیمه پرداخت می شده است مراجعه می کردند و سوابق خود را دریافت می کردند، ولی در ادامه این امکان تهیه آن انجام شد که بدون مراجعه و به صورت غیر حضوری این سوابق بیمه ای به وسیله بیمه گذاران دریافت شود.
بر اساس اين گزارش هر فرد بيمه شده است می تواند به آسانی به سوابق بیمه ایخود از وقت اولين واريزی تا كنون مطلع شود كه جهت اين كار بايد ابتدا وارد سايت سوابق بيمه به آدرس اينترنتی www.tamin.ir/savabegh شد.
*برای مشاهده سوابق بيمه ای نيازی به شماره بيمه نيست
پس ارز ورود به سايت سوابق بيمه با كليك بر روی جمله “ورود به سامانه مشاهده سوابق بيمه شدگان” وارد مرحله بعدی می شويد. كه در اين بخش در صورتی كه عضویت نكرده ايد باید روی گزينه عضویت كليك كنيد و بعد از كليك وارد پنجره جديدی می شويد كه از شما می خواهد اطلاعات درخواستی را وارد كنيد. در كادر نخست كد ملی و در كادر بعدی اپراتوری خط موبايل تان را گزینش و در كادر سوم نيز شماره همراه خود را وارد می كنيد و سپس روی گزينه عضویت كليك كنيد.

در مرحله بعدی شما بايد يك كد را كه به روی گوشی موبايل شما پيامك می شود را در كارد وارد كنيد تا اطلاعات شما در سيستم درج شود.سپس روی گزينه “ثبت نام” كليك كنيد.

در مرحله بعدی فرمی نمايش داده می شود كه بايد تمام كادرها تكميل شود و نهايتا روی گزينه “ثبت نام” كليك كنيد.

*كمتر از 48 ساعت نام كاربری بيمه شده است فعال می شود

در مرحله بعدی پيغامی نمايش داده می شود كه عضویت شما با موفقيت انجام شده است است و بعد از عضویت ظرف كمتر از 48 ساعت نام كاربری بيمه شده است فعال می شود.

بعد از وقت اعلامی بيمه شده است كافيست به سايت سوابق بيمه مراجعه كند و بعد از ورود به سامانه در قسمت نام كاربری كد ملی و در قسمتی كه رمز ورود را می خواهد رمز تعيين شده است در وقت عضویت وارد و سپس در كادر سوم كد امنيتی كه نمايش داده شده است را وارد نموده و روی گزينه “ورود” كليك می كنيد.

در نهايت وارد صفحه ای می شويد كه سوابق بيمه ای شما را نمايش می دهد و بيمه شدگان می توانند در اين صفحه جزييات سوابق بيمه ای را مشاهده كنند.

در اين روش جهت مشاهده سوابق بيمه ای نيازی به شماره بيمه نيست و صرفا با داشتن كدملی می توان به اطلاعات و سوابق بيمه ای خود دسترسی پيدا كنید.

گفتنی هست، سابقه تأمین اجتماعی در کشور عزیزمان ایران به تصویب نخستین قانون استخدامی کشوری در سال 1301 باز می گردد که طی آن، نظامی جهت بازنشستگی به وجود آمد. در این قانون، سه اصل تأمین اجتماعی که عبارت بودند از فراهم کردن «حقوق و تأمین خاص» جهت کسانی که بعد از خدمت، توانایی فعالیت خود را از دست می دهند، «مقرری خاص» جهت کسانی که به علت اتفاق ای، از کار افتاده شوند و «حمایت کارفرمایان» از خانواده هر مستخدم که فوت شود، به چشم می خورد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اجتماعی بودن | اطلاعات | مشاهده | دریافت | نمايش | شماره | سوابق بیمه | سازمان تامین اجتماعی

بروزترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه ، سوابق بیمه

بروزترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه ، سوابق بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *