خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

معمایی که راهکار ندارد ، سفید بالک ها، بلای جان شهروندان

رئیس محیط زیست شهرتهران گفت: سفید بالک ها در حال حاضر به علت زیاد کردن دما و عوض کردن اقلیم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یافته است.

معمایی که راهکار ندارد ، سفید بالک ها، بلای جان شهروندان

محمد حسین بازگیررئیس محیط زیست شهرتهران درگفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛بااشاره به تکثیر سفید بالک ها در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت:سفید بالک ها در گذشته نیز وجود داشته، ولی در حال حاضر زیاد کردن جمعیت این گونه به علت زیاد کردن دماو عوض کردن اقلیم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

رئیس محیط زیست شهرتهران ادامه داد: سال گذشته جهاد کشاورزی با اعلام شناسایی زنبورهای کارگر جهت مبارزه با این گونه، اقداماتی به همراه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام دادند و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سفید بالک ها در فصل سرما تعدادشان کم کردن می یابد، گفت: این گونه یکباره به وجود نمی آید بلکه در گرما تعدادشان زیاد کردن و در فصل سرما تعداد این گونه ها کم و جمعیت اولیه آن ها کم کردن می یابد.

معمایی که راهکار ندارد ، سفید بالک ها، بلای جان شهروندان

بازگیر بااشاره به روش های مبارزه با گونه سفید بالک ها افزود: روش هایی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مواد شیمیایی مثل سم پاشی کردن بر روی درختان است که مورد تایید سازمان محیط زیست نیست و امکان استفاده آن به علت وجود سکونتگاه ها و جمعیت زیاد و احتمال آسیب رساندن به مجرای تنفسی،عملی نیست.

وی با بیان اینکه مبارزه فیزیکی و مکانیکی یکی از روشها است که شهرداری تهران از آن استفاده می کند، افزود: آب شویی درختان میزبان این هست، یعنی جایی که این جمعیت زیاد است با آب و یک شوینده کم ضرر جمعیت را کم می کنند که این روش به علت در دسترس و ساده بودن درحال اجرا است ولی به طور کامل صورت نمی گیرد.

رئیس محیط زیست شهرتهران دررابطه با این که بعضی از درختان مولد این گونه در پشت دیوارها هستند، گفت: زمانی که درختان را آب شویی می کنند، درختانی در داخل سفارت منزل ها ، پادگان ها ،خانه ها هم هستند که به علت در دسترس نبودن نمی توان شتشو کرد به همین علت این گونه ها درهمین درختان رشد و تکثیر می شوند.

وی افزود:برای این که جهت هر لحظه بتوانیم سفید بالک ها را کنترل کنیم از روش بیولوژیک استفاده می کنیم، در این روش یک گونه را با چندینه گونه دیگر کنترل می کنیم یعنی گونه ها یی که در تعامل یکدیگر هستند می توانند جمعیت خود را کنترل و کم و زیاد کنند.

رئیس محیط زیست شهرتهران گفت: سفید بالک ها در حال حاضر به علت زیاد کردن دما و عوض کردن اقلیم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یافته است.

بازگیربااشاره به مناطق تحت تکثیر سفید بالک ها گفت: مناطقی که مردم زیاد مورد اذیت و آزار هستند دو منطقه 6 و 11 است که به علت وجود هوای گرم و درختان توت، تکثیر در آنجا زیاد صورت می گیرد و در تحقیقاتی که صورت گرفته این گونه هیچ ضرر وعامل بیماری نیست.

انتهای پیام/

هجوم دوباره سفیدبالک ها به تهران

واژه های کلیدی: شهرداری | استفاده | کنترل | جمعیت | تهران | ایران | درختان | اخبار محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *