خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رکورد دمای اهواز با قطعی برق شکست

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی گفت: نداشتن مدیریت صحیح در بخش زیرساخت‌های تجهیزات برقی باعث قطعی 30 ساعته برق در شهر اهواز شده است است.

رکورد دمای اهواز با قطعی برق شکست

علی ساری عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به زیاد کردن دما و خساراتی که به شهر اهواز وارد شده است هست، اظهار داشت: این زیاد کردن دما قبلا هم وجود داشت ولی چیز عجیبی که جهت نخستین بار اتفاق افتاده پیچ دمایی تازه نسبت به گذشته است که رکورد زد.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی با تاکید بر عوض کردن زمانی دمای هوای اهواز گفت: گرمای بی سابقه جنوب کشور از لحاظ وقت به گونه ای بود که در گذشته گرما از اوایل تابستان شروع می شد ولی در حال حاضر این اوضاع به اواسط بهار رسیده و این عوض کردن دما نسبت به گذشته زیاد کردن داشته اشت که هم اکنون دمای 50 درجه در نقاط جنوبی کشور مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به مضرات این افزایش دما افزود: این گرمای بی سابقه خطرات مستقیمی بر پوست، چشم و سایر اعضای بدن می گذارد، همچنین با زیاد کردن دما مصرف برق و کارکرد تجهیزات برقی پایین می آید، به گونه ای که در شهر اهواز تجهیزات برقی ظرفیت بالایی ندارند و با گرم شدن دما پست های برق دچار حریق می‌شوند، همانند چند روز اخیر که شهر با افزایش دما به مدت 30 ساعت بدون برق ماند و در تاریکی به سر برد که این عنوان نشان دهنده نداشتن ظرفیت و مسیرهای اضافی جهت برق رسانی است که جهت برطرف این مسئله باید وزارت نیرو اقدام کند.

رکورد دمای اهواز با قطعی برق شکست

ساری از نداشتن مدیریت صحیح در بخش های متفاوت شهر اهواز خبر داد و گفت: زمانی که گرد و غبار شدت می‌گیرد، تاسیساتی مانند خط آب حیات شوشتر که زیرساخت های مورد نیاز را ندارند با قطع برق مواجه می شوند که این پرسشها ناشی از سوء مدیریت شهری در برطرف اینگونه معضلات است.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی با تاکید بر بحرانی بودن معضل گرد و غبار شهر اهواز گفت: در بحث گرد و غبار شهر اهواز بخشی از کارها در سطح بین المللی و بخشی نیز در سطح داخلی باید بررسی شود. کارهایی که باید در حوزه داخلی در خصوص پدیده گرد و غبار انجام شود مشمول بر مالچ پاشی، کاشت نهال، از بین بردن کانون های بحران و تخصیص حقابه به تالاب های اهواز است که انجام این موارد اثرات خود را تا حدودی در منطقه نشان داده است.

ساری با اشاره به اینکه بخشی از اقداماتی که در حوزه بین المللی باید در خصوص پدیده گرد و غبار انجام شود، مشمول بر برگزاری کنفرانس های بین المللی به وسیله مدیر جمهور و مدیر شرکت حفاظت محیط زیست با سایر شرکت بین المللی مربوطه هست، گفت: اقداماتی از قبیل سدسازی در کشورهای افغانستان و ترکیه از جمله مواردی هستند که موجب گسترش گرد و غبار در منطقه می‌شوند که در این راستا باید با دیپلماسی نیرومند تر و امضای تفاهم نامه های محیط زیستی جهت حل این پرسشها اقدام شود.

انتهای پیام/

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورا ی اسلامی گفت: نداشتن مدیریت صحیح در بخش زیرساخت‌های تجهیزات برقی باعث قطعی 30 ساعته برق در شهر اهواز شده است است.

رکوردزنی اهواز با گرمای بالای 50 درجه

واژه های کلیدی: مدیریت | تجهیزات | ترکیه | اهواز | افزایش | اسلامی | اخبار محیط زیست | پدیده گرد و غبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *