خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابند

محققان دریافته‌اند که راه رفتن قدرت ایده پردازی را در ذهن انسان تقویت می‌کند.

راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابند

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه گروه تحریریه سایت جوان، محققان استنفورد فهمیدند راه رفتن قدرت ایده پردازى را منفجر مى‌کند. آن‌ها سطح ایده پردازى را در حال راه رفتن و نشستن اندازه گرفتند. به طور میانگین 60 درصد ایده پردازى هنگام راه رفتن زیاد کردن مى‌یابد.

از دیگر فایده های قدم زدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. پیاده روری باعث اصلاح عملکرد مغز می شود

پیاده روی به طور خاص روی زیاد کردن سن مغز تاثیر گذاشته و خطر مبتلا شدن به زوال مغز و پیری و پرسشها آن را کم کردن می دهد. یک مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شد نشان داد که پیاده قدم زدن در افراد ۵۵ تا ۸۸ ساله می تواند تاثیر مثبتی در کم کردن خطر مبتلا شدن به آلزایمر داشته باشد. حتی گفته می شود که قدم زدن در افراد عقب مانده می تواند اثرات مثبت زیادی روی اصلاح عملکرد مغز آن ها بگذارد.

راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابند

۲. قدم زدن باعث تقویت استخوان بندی میشود

پیاده روی می تواند در تقویت استخوان بندی و کم کردن خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان به شما کمک کند. یک مطالعه نشان می دهد که زنانی که حداقل ۴ ساعت در هفته راه می روند تا ۴۰ درصد کمتر دچار شکستگی لگن می شوند. درحالی که ورزش های سنگینی مانند دویدن، پرش از مانع و وزنه برداری می تواند روی استخوان بندی موثر باشد باید بگوییم که یک پیاده روی راحت هم می تواند همان اثرات را داشته باشد.

۳. اصلاح خلق و خوی شما

قدم زدن می تواند حال تان را بهتر کند. عالی ترین کار این است که کمی در محیط زیست و یا فضای سبز قدم بزنید. این کار جهت کم کردن احساس سرخوردگی و یا ناراحتی مشا اثر خوبی خواهد داشت. قدم زدن با مدیتیشن جهت آرام کردن مغز شما برابری می کند.

۴. پیاده روی باعث اصلاح گردش خون میوشد

فعالیت بدنی و پیاده روی بصورت منظم می تواند جهت قلب شما بافایده باشد. زیاد کردن گردش خون می تواند فشار خون را پایین آورده و خطر مبتلا شدن به سکته مغزی را کم کردن دهد. اگر در روز تنها ۳۰ دقیقه قدم بزنید قلب سالم تری خواهید داشت.

۵. قدم زدن باعث تقویت عضلات ساق پا میشود

عضلات بدن شما می توانند با زیاد کردن سن کارایی خود را از دست داده یا دیگر کمتر بتوانند خوب کار کنند. این مورد باعث از دست دادن تعادل بدن و همچنین پرسشها راه رفتن می شود. این در حالی است که قدم زدن با یک حالت تاکیدی روی پاشنه ی پا می تواند عضلات ساق پا را نیرومند کرده و به کارکرد بهتر آن کمک کند.

محققان دریافته‌اند که راه رفتن قدرت ایده پردازی را در ذهن انسان تقویت می‌کند.

۶. قدم زدن حافظه را تقویت می کند

آیا جهت تان زیاد پیش می آید که سوئیت ماشین یا گوشی گوشی تلفن همراه تان را گم کنید و به یاد نیاورید که آن ها را کجا گذاشته اید؟ قدم زدن می تواند این حالت ها را در شما برطرف کند. به عبارتی پیاد روی باعث اصلاح عملکرد و ساختار هیپوکامپ در مغز می شود. هیپوکامپ بخشی در مغز است که حافظه کلامی و یادگیری را ساپورت می کند. یک مطالعه روی زنان ۶۵ ساله و مسن تر نشان داد که ضعف حافظه در کسانی که کمتر راه می روند زیاد رخ می دهد.

۷. پیاده روی باعث کم کردن درد در شما میشود

قدم زدن و پیاده روی می تواند علائم و درد بیماری هایی مانند آرتریت و فیبرومیالژیا را کم کردن دهد. به این ترتیب کمی قدم زدن حتی می تواند بیماری شما را درمان کند البته مورد نیاز به گفتن نیست که در این مواقع صحبت کردت با دکتر تان الزامی است.

۸. تقویت سطح قند خون با پیاده روی

در هر وقت از روز کمی قدم زدن می تواند سطح قند خون شما را اصلاح دهد ولی بعد از غذا خوردن این اتای زیاد رخ می دهد. مطالعات نشلن می دهد که یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از غذا می تواند به اندازه یک پیاده روی ۴۵ دقیقه ای در کم کردن قند خون موثر باشد.

۹. اوج بردن ایمنی شما

قدم زدن حتی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما جهت دفع امراض کمک کند. همچنین باید توجه داشت که پیاده روی هم یک ورزش است که مانند دیگر ورزش ها می تواند به کم کردن وز و اصلاح سلامت تان کمک کند.

۱۰. پیاده روی باعث میوشد بهتر بخوابید

کمی پیاده روی می تواند باعث شود سریع تر به خواب بروید و بهتر بخوابید. به خصوص اگر از بی خوابی زحمت می برید یک پیاده روی صبحگاهی می تواند به تنظیم شدن ریتم شبانه روزی بدن تان و بهود خواب شما تاثیر مثبت بگذارد.

انتهای پیام/

راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابند

واژه های کلیدی: پیاده روی | عملکرد مغز | پیاده رو | مبتلا شدن | استخوان | مطالعه | بیماری | عضلات | حافظه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *