خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رهاسازی پلنگ موش در منطقه شکار ممنوع یخاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از زنده گیری و مستند نگاری یک زرده بر معروف به پلنگ موش در این شهرستان خبر داد.

رهاسازی پلنگ موش در منطقه شکار ممنوع یخاب

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اللهیار دولتخواه مدیر اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل اظهار داشت: این گونه که به وسیله یکی از دوستداران محیط زیست بخش کویرات به این اداره تحویل داده شد، بعد از تیمار و اطمینان از شرایط سلامت در منطقه شکار ممنوع یخاب رهاسازی خواهد شد.

وی افزود: زرده بر که معروف به عروس موش و پلنگ موش معروف است از خانواده راسو‌ها بوده و زیستگاه این حیوان مناطق استپی و بیایانی و اراضی باز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: رنگ زرده بر مشکی و در نواحی سر، پشت و دو لکه‌های زرد وجود دارد. این گونه از جوندگان کوچک تغذیه می‌کند و اندازه آن ۲، ۵ تا ۲، ۷ سانتی متر و طول دم آن ۱، ۲ تا ۲، ۰ سانتیمتر است.

رهاسازی پلنگ موش در منطقه شکار ممنوع یخاب

وی افزود: گونه‌های کمیاب زرده بر که به عنوان گونه در معرض آسیب طبقه بندی شده است هست، شبگرد بوده و به صورت انفرادی زندگی می‌کند و هیچ گونه خسارتی جهت کشاورزان و محصولات آن‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه باعث تعدیل جوندگان کوچک می‌شود.

منطقه یخاب که در سال 1329 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، با وسعت 271 هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. این منطقه دشتی و کوهستانی است و دارای گیاه های متنوع و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری از قبیل کاراکال، گربه وحشی، جبیر و هوبره است.

عبارات مهم : رهاسازی – ممنوع
انتهای پیام/

عروس موش بعد از تیمار در منطقه یخاب رهاسازی می‌شود

واژه های کلیدی: رهاسازی | ممنوع | معرفی | زندگی | اداره | اخبار محیط زیست | رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل | اللهیار دولتخواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *