خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

رسیدگی موردی به شکایت های دانشجویان بورسیه در شعب دیوان

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:پرونده‌های شکایت دانشجویان بورسیه مورد به مورد در شعب دیوان پیگیری می‌شودچرا که در صلاحیت هیئت عمومی نیست.

رسیدگی موردی به شکایت های دانشجویان بورسیه در شعب دیوان

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مدیر دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین اوضاع پیگیری به شکایت دانشجویان بورسیه و اینکه آخر پیگیری به این پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری به کجا رسیده است گفت: پرونده‌های بورسیه‌‌ها، یک سیر مراحلی داشته و بعضی شکایات مربوط به وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده که به آن ورود نمی‌کنم ولی در پیگیری به آنچه که در صلاحیت دیوان عدالت اداری هست، هیچ محدودیتی نداریم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:این مسئله را بارها اعلام کردیم که دیوان عدالت آماده پیگیری است و هم اکنون نیز پیگیری به شکایات در صلاحیت دیوان عدالت اداری در حال انجام است و هیچ گونه محدودیتی در این ارتباط وجود ندارد.

رسیدگی موردی به شکایت های دانشجویان بورسیه در شعب دیوان

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد دیوان عدالت اداری در پیگیری به این پرونده‌ها حکم به بازگشت مجدد دانشجویان به تحصیل بورسیه بدهد یا خیر گفت: دیوان عدالت اگر تخلفی از قوانین و مقررات شده است باشد پیگیری می‌کند،در مراحل اولیه حدود 250 پرونده به دیوان وارد شد که گفتند اینها بحث‌های علمی و آموزشی است و پرونده‌ها به وزارت علوم یا وزارت بهداشت ارجاع شد، پرونده‌هایی که مربوط به تخطی از قوانین و مقررات هست، دیوان عدالت پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا الان حکمی صادر شده است است؟ افزود: الان اطلاع ندارم. شاید رأی صادر شده است باشد لیکن پرونده‌ها مورد به مورد در شعب دیوان پیگیری می‌شود و در صلاحیت هیئت عمومی نیست. هر کسی که شکایت می‌کند باید به صورت موردی بررسی شود که شکایتش وارد است یا خیر و تخطی از مقررات صورت گرفته یا نگرفته هست. بنابراین رسیدگی‌ها بر اساس شکایت صورت گرفته انجام می‌شود، در جایی که تخطی از قانون صورت گرفته باشد، شکایت وارد و حکم به نفع شاکی صادر می‌شود و بالکعس.

وی ادامه داد:باید این مطلب را هم مدنظر قرار دادکه از مجموع شکایت‌های واصله به دیوان عدالت اداری، حدود 33 تا 34 درصد وارد تلقی و در ارتباط با مابقی شکایت‌ها، قرار یا حکم به رد شکایت صادر می‌شود، بنابراین این طور نیست که هر شکایتی واصل می‌شود، وارد باشد.

حجت الاسلام بهرامی در ارتباط با میزان و درصد اجرای احکام صادره از سوی دیوان نیز گفت: در بخش اجرای احکام حدود 20 هزار پرونده وارده داشتیم و همین تعداد نیز مختومه شده است است و به عبارتی در بحث اجرای احکام مشکلی نداریم. هنگامی که که دیوان حکمی صادر می‌کند، دستگاه‌ها مکلف هستند ظرف یک ماه حکم را اجرا و به دیوان عدالت اعلام کنند. البته در مواردی که بحث‌های مالی مطرح هست، دستگاه‌ها جهت اجرای حکم یکسال وقت دارند که ممکن است در عمل مقداری طول بکشد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:پرونده‌های شکایت دانشجویان بورسیه مورد به مورد در شعب دیوان پیگیری می‌شودچرا که در صلاحیت هیئت عمومی نیست.

وی گفت:اگر استنکاف یک دستگاه از اجرای حکم دیوان عدالت اداری مشخص باشد، بعد از طی مراحل قانونی، پرونده به همان شعبه پیگیری کننده می‌رود و اگر استنکاف جهت شعبه محرز شود، بر اساس قانون، حکم به انفصال از خدمت داده می‌شود.

حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد:در سال گذشته موارد محدودی صدور حکم انفصال جهت مدیران دستگاه‌های اجرایی داشتیم ولی هنگامی که دیدند قضیه جدی هست، اقدام به اجرای حکم کردند.

انتهای پیام/

34 درصد شکایت های واصله به دیوان عدالت اداری وارد بوده

واژه های کلیدی: دیوان عدالت اداری | وزارت بهداشت | وزارت علوم | دانشجویان | قانونی | دستگاه | ارتباط | قانون | پرونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *