خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه اندازی «خانه موزه سیمین و جلال» در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از آخرین مراحل مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور دیدار کرد.

راه اندازی «خانه موزه سیمین و جلال» در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و مدیران مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ضمن دیدار از این مجموعه اظهار داشت: مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است و این مجموعه به عنوان نخستین منزل موزه در منطقه یک پایتخت کشور عزیزمان ایران به پاتوق فرهنگی جهت اهالی هنر و ادبیات تبدیل می شود.

وی یادآور شد: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با زیربنای حدود 250 مترمربع، مشمول بر 2 طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب واقع شده است است که به زودی تبدیل به منزل موزه خواهد شد.

عبارات مهم : بازسازی منزل – شهرداری
به گفته عبدالهی، در جهت توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و با نشانه باز زنده سازی منزل های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران درآمده و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مرمت و بازسازی شد.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه ها، محوطه ها و بافت‌های فرهنگی و تاریخی افزود: در مرمت و بازسازی پروژه سیمین و جلال همواره مبانی نظری مرمت ابنیه تاریخی به صورت علمی مدنظر قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نشانه مهم در مرمت این بنا را مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره، تاکید بر مداخله حداقلی جهت حفظ اصالت بنا دانست و افزود: هرچند این مجموعه از کاربری شخصی تبدیل به مجموعه ای با کاربری عمومی (موزه) شده است هست، ولی تمامی عملیات‌های استحکام بخشی و مقاوم سازی ضمن حفظ اصول مرمت و احیا، براساس مداخله حداقلی صورت گرفته است.

وی، محوطه سازی، کف سازی و نازک کاری ، ایمن سازی و تعبیه مسیر دسترسی آب انبار قدیمی که در جریان مرمت و بازسازی پدیدار شده است و همچنین نورپردازی مجموعه را از جمله کارها صورت گرفته در این بنا برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه های الحاقی همچون فضاهای خدماتی و رفاهی نیز با توجه به مبانی نظری همجواری در یک بنای تاریخی، صورت گرفته است.

عبدالهی، با اعلام اینکه مرمت اشیای منزل موزه سیمین و جلال نیز انجام شده است هست، خاطرنشان کرد: سبک و شیوه قدیم در طراحی و چینش اشیای متعلق به منزل سیمین و جلال به مانند گذشته به نمایش درمی آید تا بازدیدکنندگان در عین دیدار با حس و حال هوای این مجموعه زیاد انس بگیرند.

وی، احیا و باز زنده سازی منزل مشاهیر و نخبگان، پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات، کمک به فهم دقیق آثار هنری در ارتباط با زمینۀ ایجاد آن، ترویج تفرج هدفمند و هدایت شده،توسعۀ فضاهای فرهنگی به مثابه منشأ اثرگذاری در جامعه، زنده نگه داشتن وجوه تاریخی زندگی بازیگران و صورت های معروف در خدمت تاریخ هنر، ارتقای سطح عمومی فرهنگ،ایجاد نشانه های شهری با اتکا به باورها و ارزش های جامعه و ایجاد کانون های اجتماعی جهت اقشار هنرمند از جمله اهداف این پروژه به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه 1 شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و در فاصله کمی از میدان قدس و در محله دزاشیب واقع شده است و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به عهده دارد.

در ادامه این برنامه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و جمعی از مدیران از پردیس سینمایی باغ کتاب دیدار کرد.

انتهای پیام/

راه اندازی «خانه موزه سیمین و جلال» در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران

واژه های کلیدی: بازسازی منزل | شهرداری | بازسازی | فرهنگ | تبدیل | ایران | مجموعه | تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *