خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سفر مدیر شرکت حج و زیارت به عربستان جهت پیگیری تمهیدات حج ، دعای کمیل در هتل ها برگزار می شود

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت:امسال مراسم دعای کمیل به علت پرسشها امنیتی به صورت متمرکز در هتل ها برگزار می شود.

سفر مدیر شرکت حج و زیارت به عربستان جهت پیگیری تمهیدات حج ، دعای کمیل در هتل ها برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت، در همایش ظهر امروز آموزشی توجیهی زائران حج استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شرایط حج امسال شرایط ویژه‌ای است و به طور طبیعی مسائلی که در این چند ماه اخیر اتفاق افتاده تاثیرات خود را هم تا حدودی در جامعه بر جای گذاشته است ولی شما به سخن ما اعتماد کردید و به موقع در کاروانها ثبت‌نام را انجام دادید و ظرفیت ما در مجموعه کشور پر شد و مقدمات سفر نیز فراهم آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد فضای سنگین در جامعه ایجاد کردند تا مردم ما را از سفر حج منصرف کنند، اینکه اینها چه نیتی داشته‌اند به آن توجهی نداریم ولی متاسفانه بخشی از متدینین جامعه هم تحت تاثیر القائات اینچنینی قرار گرفتند و دل حجاج ما را آزردند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینکه بعضی مطالب و سخن‌ها در اینترنت منتشر شد اظهار کرد: اکثر صحبت‌های انتشار یافته دروغ، خیانت و خلاف واقع بود که خوشبختانه در نتیجه مردم ما اعتماد کردند و مسئولان نظام نیز تصمیم‌گیری جهت برگزاری حج امسال را انجام دادند که امیدواریم این مهم نیز به خوبی برگزار شود.

سفر مدیر شرکت حج و زیارت به عربستان جهت پیگیری تمهیدات حج ، دعای کمیل در هتل ها برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، حجاج ایرانی را بنا به بیانات مطرح شده است از سوی مسئولان حج سعودی حجاجی منظم دانست و تصریح کرد: بسیاری از مسئولان سایر کشورهای مسلمان و مسئولان حج سعودی بر منظم بودن حجاج ایرانی تاکید دارند و حتی امروز هم کشورهای دیگر با سفر به کشور عزیزمان ایران به دنبال استفاده از تجربیات ما هستند.

وی تاکید کرد: در طول سالهای متمادی که در بعثه بوده‌ام نه تعرضی به بانوان ما صورت گرفته و نه مسئله خاص نگران‌کننده‌ای بوجود آمده است که امیدواریم زائران ایرانی نیز به این مباحث توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر ادامه داد: البته طبیعی است که وهابیت مذهب رسمی عربستان محسوب می‌شود و متاسفانه آنها تلاش می‌کنند که عقاید خود را به دیگران تحمیل کنند ولی ما با آموزش‌ها و هوشیاری مورد نیاز تلاش کردیم این عنوان را مواظبت کنیم تا مردم حج خود را انجام دهند و تنشی بوجود نیاید.

نگاه ما به حج نگاه فرامذهبی است

وی تصریح کرد: نگاه ما به حج فرامذهبی است و آنگونه که امام و رهبر معظم انقلاب تاکید دارند پرسشها فرقه‌ای و یا طایفه‌ای نباید در حج مطرح شود آیا که حج محل وحدت و انسجام در کنار کعبه عظیم و شریف است.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت:امسال مراسم دعای کمیل به علت پرسشها امنیتی به صورت متمرکز در هتل ها برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به عنوان عزت و امنیت حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: امسال علی رغم سالهای گذشته که قراردادی جهت سفر زائران در اختیار ما قرار می‌دادند تفاهمنامه‌ای را میان دو طرف به امضا رساندیم.

حجت الاسلام قاضی‌عسگر ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در سال 94 به قوع پیوست تفاهمنامه جدیدی منتشر و امضا شد که وزیر حج عربستان در آن اذعان کرد که تمام امکانات مادی و نیروی انسانی را به کار می‌گیرند تا اولا خوشامدگویی به زائران ایرانی و سایر کشورها انجام شود و ثانیا امکانات مورد نیاز جهت عزت، سلامت و امنیت زائران ایرانی حفظ شود.

صدور ویزای الکترونیکی جهت حج 96

وی تصریح کرد: مسئولان حج عربستان پذیرفتند تا ویزای الکترونیکی صادر شود و این مهم نیز شروع شده است که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت به قیمت مطرح شده است جهت زائران حج تمتع و سود در نظر گرفته شده است بر روی فیش‌های آنها اشاره کرد و گفت: بانک یک میلیون و 200 هزار تومان سود فیش‌ها را پرداخت کرده که آن هم در زمره خدمات جهت زائران به حساب آمده است و حساب و کتاب آن نیز انجام شده است است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر به منازل اجاره شده است در شهرهای مدینه و مکه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمامی تمهیدات جهت تغذیه و مسکن زائران ایرانی اندیشیده شده است و حتی 25 درصد منازل حاجیان نیز ساخت تازه است و خیال حجاج بابت این عنوان نیز راحت باشد.

وی با بیان اینکه شرکت حج و زیارت به دنبال سود از زائران نیست اظهار کرد: سازمان حج و زیارت بر اساس نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دنبال سود از زائران نیست و ما قیمت تمام شده است را جهت حاجیان استخراج کرده‌ایم و بر اساس همین عنوان نیز تصمیم‌گیری شده است هست. البته اگر تفاوتی در قیمت‌ها احساس می‌شود به مسکن، هتل‌ها و دور و نزدیک بودن راههای زائران باز می‌گردد.

سفر مدیر شرکت حج و زیارت به عربستان جهت پیگیری تمهیدات حج ، دعای کمیل در هتل ها برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت تصریح کرد: حتی امسال بحث لباس یکسان جهت زائران را از بین بردن کردیم و مسائلی مانند چمدان را به گروه‌های خود زائران سپردیم تا در این مباحث نیز دخالتی نداشته باشیم و تصور نسبت به دریافت سود ایجاد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر به زائران ایرانی توصیه کرد که نسبت به نگرانی‌های ایجاد شده است از سوی بعضی افراد توجه نکنند و دلهره‌ای در سفر حج تمتع 96 نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئله روابط سیاسی با عربستان سعودی قطع شده است است گفت: درست است که میان ما و عربستان رابطه سیاسی وجود ندارد ولی بنده از سال‌های قبل تاکید کردم که مسئله حج را از میان پرسشها سیاسی دچار کنید و آنها هم عملا این عنوان را پذیرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت خاطر نشان کرد: 2 اتفاق تاثربرانگیز در سال 94 اتفاق افتاد که روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داد ولی ما با این تفاهمنامه‌ای که بین 2 کشور به امضا رساندیم شرایط را جهت سفر عزتمندانه زائران فراهم کردیم و حتی طی 2،3 روز آینده حمید محمدی مدیر شرکت حج و زیارت جهت پیگیری آخرین تمهیدات و شرایط پذیرایی از زائران به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت گفت:امسال مراسم دعای کمیل به علت پرسشها امنیتی به صورت متمرکز در هتل ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: درست است که حج نگرانی‌ها و سختی‌هایی دارد ولی زائران به هیچ عنوان دلهره و اضطراب نداشته باشند و مدیریت حج ما نیز یک مدیریت جمعی است که خود را خدمتگزاران زائران می‌دانیم و قطعا همه باید جهت حج عزتمندانه دست به دست هم بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینکه کارگزاران حج خدمتگزاران زائران محسوب می‌شوند گفت: بسیاری از افراد که در جایگاه کارگزاری به خدمت جهت زائران می‌پردازند با علاقه و علاقه در این سفر معنوی حاضر شدند و حتی بعضی تندی‌های بعضی زائران را نیز به گوش جان می‌خرند تا آسایش و رفاه آنها فراهم آید.

نماینده ولی فقیه در حج زیارت، منشاء بعضی از صحبت‌های مطرح شده است در اینترنت را خارج از کشور دانست و گفت: منشاء نگرانی‌ها و صحبت‌های مطرح شده است در اینترنت از سوی خارج از کشور بوده است و پلیس نیروی انتظامی نیز این عنوان را رصد و پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: بعضی افراد خارج نشین با داشتن ریشه نژادپرستی به عنوان حج ورود و تاکید کردند که آیا پول حاجی باید به عرب‌ها داده شود و یا اینکه آیا هزینه جهیزیه و ازدواج فراهم نمی‌آید که این حرف‌ها در ظاهر خوب بود ولی باید به عنوان حج و واجب بودن آن نیز دقت کرد.

سفر مدیر شرکت حج و زیارت به عربستان جهت پیگیری تمهیدات حج ، دعای کمیل در هتل ها برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر افزود: حج یک عنوان واجب است و افرادی که به استطاعت می‌رسند باید به حج تمتع عزیمت کنند ولی عنوان دیگر این است که بسیاری از حجاج ما علاوه بر حج در سالهای دیگر به ساخت مدرسه، درمانگاه و کمک به محرومان دقت عمل را داشته‌اند و بسیاری از آنها نیز حتی هزینه ولیمه‌های سنگین را به فقرا تقدیم می‌کنند باید این مباحث نیز دیده شود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ در وقت پیامبر اکرم (ص) به بعد عده‌ای به دنبال تعطیلی حج بودند که از جمله آنها معاویه، مروان و حجاج بن یوسف ثقفی بود که اهل بیت عصمت و طهارت نیز با اینگونه افراد مخالفت می‌کردند آیا که حج وسیله قوام امت و وحدت‌آفرین است.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت خاطر نشان کرد: در فرهنگ کشور عزیزمان ایران نیز قبل از انقلاب اسلامی بعضی روشنفکرنماها به بعضی افرادی که افکار صوفی‌منشانه داشتند تاکید می‌کردند که نباید به حج بروید و حج شما در اینجا است که این تفکر نیز در بعضی جهات دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه عنصرهای خارج‌نشین و بعضی افراد مرتبا علیه حج تبلیغ می‌کنند که با وجود این امواج امسال مردم ثبت‌نام کردند و امیدواریم حجی عزتمندانه انجام گیرد.

وی تصریح کرد: شعار امسال نیز «حج‌، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» است که زائران باید به شرح آن توجه مورد نیاز را داشته باشند. امسال به وحدت اسلامی می‌اندیشیم که امیدواریم با دست پر از این سفر بازگردیم و در وقت ایجاد شده است از آن استفاده و بهره مورد نیاز را ببریم.

حجت الاسلام قاضی‌عسگر نسبت به عملکرد بعضی رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم که گاهی مطالب را به طور نامناسب منتشر نکنند به عنوان نمونه بنده در فرودگاه مصاحبه‌ای انجام دادم و تاکید کردم به علت نبود فضای مورد نیاز خداحافظی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در حسینیه‌ها انجام بگیرد ولی تیتر خبر بعضی رسانه‌ها ممنوع شدن زائران از بدرقه بود که جای تاسف دارد و باید رسانه‌ها به متشنج نکردن افکار عمومی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه همواره بنده به خانواده شهدای منا ارادت داشتم و از آن غفلت نکرده‌ام گفت: حتی‌المقدور اخلاقا و شرعا در حل پرسشها ایجاد شده است جهت خانواده‌های منا اهتمام کرده‌ایم ولی در روزهای اخیر 17 نفر از این خانواده‌ها تقاضای دیدار با بنده را داشتند که من نیز تاکید کردم نباید این افراد معطل شوند و پذیرای آنها هستیم ولی متاسفانه یکی از ماموران حراست در شرکت حج غفلت کرد و برخوردی را با بعضی از خانواده‌ها انجام داد که برخورد جدی با این فرد انجام گرفت ولی این مباحث چیزهایی نیست که رسانه‌ها به آنها بپردازند آیا که با خانواده‌های منا به خوبی برخورد کرده ایم و ما خدمتگزاران زائران منزل خدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: نمی‌توانیم زائر را به حج ببریم و خبرهای دروغ و منفی نیز از سوی رسانه‌ها و اینترنت منعکس شود،بهتر است خانواده‌ها آرام باشند و به سخن‌های بعضی رسانه‌ها توجه نکنند.

مچ بندهای الکترونیکی تضمینی جهت امنیت سفر است

وی به عنوان مچ‌بندهای الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ما در عنوان مچ‌بندهای الکترونیکی نیز فشار عمیقی را تحمل کردیم که جهت بنده متصور نبود و همه بدانند که این مچ‌بندها مانند ساعت است که در کشور عزیزمان ایران تولید شده است که جهت امنیت و سلامت زائران بافایده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینکه اگر حج منزل خدا ترک شود خداوند نیز عذاب نازل خواهد کرد گفت: خیلی برکات به خاطر حج ایجاد می‌شود و البته باید به عنوان وحدت نیز توجه کرد.

وی اظهار کرد: بعضی افراد که نسبت به عنوان حج و زائران انتقاد می‌کنند باید توجه داشته باشند اگر به حج نرویم در دنیا اسلام چه توجیهی نسبت به آن خواهیم آورد؟

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر به عنوان دعای کمیل نیز اشاره کرد و گفت: دعای کمیل هر لحظه بین قبرستان بقیع و حرم شریف نبوی انجام می‌گرفت که طرف برابر گفت به خاطر پرسشها امنیتی جهت زائران دلواپس هستیم که خدایی ناکرده مسئله یا عملیات انتحاری ایجاد شود بنابراین نتیجه گرفتیم مراسم دعای کمیل به صورت متمرکز در هتل‌ها انجام شود و طرف برابر نیز با برگزاری مراسم و اجتماعات در هتل‌ها موافقت کرد که امیدواریم شرایط امنیتی بهتر شود و در سالهای بعد هماهنگی‌های مورد نیاز انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر تصریح کرد: بعضی افراد می‌گویند چگونه تضمین‌هایی در توافقنامه حج انجام گرفته است که باید تاکید کرد خود قرارداد بین 2 طرف که با امضای وزیر حج عربستان انجام شده است به عنوان تضمین محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه بسیاری افراد نسبت به مبالغی که جهت حج واجب داده می‌شود انتقاد می‌کنند گفت: میلیون‌ها نفر سالیانه به تایلند، دبی و یا سایر کشورهای اروپایی سفر می‌کنند ولی یک نفر نسبت به پرداخت پول اینگونه سفرها و این افراد جهت فقرا انتقادی نمی‌کند ولی متاسفانه چند حاجی متدین که قصد سفر به سرزمین منزل خدا را دارند مورد انتقاد قرار می‌گیرند این چه برخوردی است که با حج انجام می‌گیرد بهتر است پاسخگو باشند؟

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: تاکنون 3 بار استعفای خود را خدمت مقام معظم رهبری ارسال‌ و اعلام کردم که فردی جوان جایگزین من شود که ایشان نپذیرفتند.

وی تصریح کرد: توطئه‌ای در کار است بهتر است زائران محکم، قاطع و با آرامش کامل به حج بروند و امیدواریم با کمک و درایت یکدیگر و خواست خداوند حجی عزتمندانه برگزار کنیم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نماینده ولی فقیه | عربستان سعودی | ست خانواده | حج و زیارت | عربستان | خانواده | ایرانی | خانواده | زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *