خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تعیین وقت 15 روزه جهت آزمون گاز و جریمه روزانه 50 هزار تومانی ، خودروهای

کمبود تعداد مراکز معاینه فنی فعال خاص خودروهای دوگانه‌سوز، جریمه روزانه 50 هزار تومانی را مشمول بر حال دارندگان این خودروها می‌کند.

تعیین وقت 15 روزه جهت آزمون گاز و جریمه روزانه 50 هزار تومانی ، خودروهای

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مسأله معاینه فنی و لزوم تردد خودروهای رانندگان با این مجوز سال هاست که مورد توجه برنامه ریزان و مدیران حمل و نقل شهری هست. موضوعی که با توجه به نزدیک بودن بازگشایی مدارس و زیاد کردن حجم آلودگی هوا به علت زیاد کردن ترددهای شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

طی چند ماه گذشته دریافت معاینه فنی جهت خودروهای دوگانه‌سوز نیز اضطراری شد و دارندگان این خودروها جهت عبور و مرور شهری و بین شهری خود، موظف به دریافت این مجوز هستند، به همین منظور 10 مرکز خاص معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در تهران، در نظر گرفته شد و بر این اساس مقرر شده است است تا در صورت تردد خودروهای دوگانه‌سوز فاقد معاینه فنی، این خودروها روزانه مبلغ 50 هزار تومان جریمه شوند. ولی در حال حاضر تنها یکی از این مجموعه ها، یعنی مرکز معاینه فنی آیت الله سعیدی به شهروندانی که به آزمون گاز جهت دریافت معاینه فنی نیاز دارند، خدمات ارایه می کند و به علت حجم بالای مراجعات به این مرکز، مدیران این جایگاه به بسیاری از رانندگان دارای خودروی دوگانه سوز، جهت 15 روز بعد از مراجعه وقت می دهند.

حال در نظر بگیرید فردی که جهت تمدید و دریافت معاینه فنی به این مراکز مراجعه می کند و تنها یک هفته وقت دارد، به او وعده 15 روزه می دهند. در حالی که مشخص نیست چه کسی پاسخگوی جریمه 50 هزار تومانی به ازای هر روز فقدان معاینه فنی هست، آیا که رانندگان جهت دریافت معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنند، ولی به علت صف های طولانی و تعیین وقت 15 روزه تاکنون نتوانسته اند معاینه فنی اخذ کنند.

سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار داشت: متولی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز و گاز سوز شرکت استاندارد است و شرط پذیرش خودروهای گاز سوز منوط به تایید آزمون هیدور استاتیک مراکز معاینه فنی مربوط به شرکت استاندارد است.

وی در تصویر العمل به عدم پذیرش خودروهای گازسوز و دوگانه‌سوز در مراکز معاینه فنی تصریح کرد: جهت خودروهای گاز سوز و دوگانه سوزی که از سال تولیدشان 6 سال می‌گذرد، باید تست هیدرو استاتیک انجام شود تا نسبت به صدور معاینه فنی اقدام شود، لذا ابتدا این خودروها باید به مراکز مجاز شرکت استاندارد مراجعه و نسبت به انجام آزمون هیدوراستاتیک اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: شنیده می‌شود که شرکت استاندارد بیش از 130 هزار تومان جهت انجام آزمون هیدور‌استاتیک از متقاضیان دریافت می‌کند که این مبلغ بر اساس مصوبه است و معاینه فنی هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

حسینی منش عنوان کرد: بعد از تست هیدوراستاتیک و تایید آن به وسیله مراکز مجاز استاندارد، مالک ماشین باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کند تا جهت این خودروهای گاز سوز و دوگانه سوز معاینه فنی صادر شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و بر اساس مصوبه هیئت وزیران جهت دیدار چشمی قطعات ماشین مبلغ 10 هزار تومان و دیدار از مخزن گاز 12 هزار تومان اخذ می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: جهت ماشین گاز سوز و دوگانه سوزی که سن تولید آن کمتر از 6 سال هست، نیازی به مراجعه به مراکز مجاز استاندارد نیست.

وی با توجه به اینکه اعتبار معاینه فنی بعضی از خودروها به اتمام رسیده، ولی مراکز مجاز استاندارد اقدام به پذیرش این خودروها نمی‌کنند، گفت: به ازای هر روزی که خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، 50 هزار تومان جریمه می شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر عنوان کرد: تنها یک مرکز و آن هم مرکز معاینه فنی آیت‌الله سعیدی اقدام به پذیرش خودروهای گازسوز می‌کند و در تمامی مراکز معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بنری راه اندازی شده است و به مردم اطلاع می‌دهد که جهت اخذ معاینه فنی چه کاری باید انجام دهند.

تعیین وقت 15 روزه جهت آزمون گاز و جریمه روزانه 50 هزار تومانی ، خودروهای

جریمه ای که به ناحق گریبان رانندگان را می گیرد

در حالی که دریافت معاینه فنی جهت دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز اضطراری شده است است و رانندگان فاقد تاییدیه معاینه فنی و همچنین افرادی که تاریخ اتمام معاینه فنی خودروی آن ها نزدیک است طبق قانون جریمه خواهند شد، چه کسی جز شهروندان که مالک این خودروها هستند متضرر می‌شود؟

اگر چه طرح اضطراری شدن دریافت معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز، طرحی خوب و مورد نیاز جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و مرتفع کننده آلودگی هوا هست، ولی آیا بهتر نیست که مسئولان حوزه حمل و نقل شهری، جهت جلوگیری از مجبور شدن ضرر مالی به مردم و پرداخت جریمه به علت نداشتن معاینه فنی، راه چاره را در روابط بین دستگاهی خود بیاندیشند و سپس به اجرای این قبیل قوانین اقدام کنند؟

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تردد خودروها | استاندارد | دریافت | ماشین | ایران | اخبار شهری | کاهش آلودگی هوا | مراکز معاینه فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *