خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازون

نماینده مقیم شرکت ملل در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و جهت از بین بردن گازهای CFC به تفاهم رسیدند.

حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازون

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ گری لوییس نماینده مقیم شرکت ملل در پایتخت کشور عزیزمان ایران در مراسم سی‌امین سالگرد پروتکل مونترال و روز حفاظت از لایه ازون که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران از سال 1990 تاکنون به تعهدات خود جهت حفظ لایه ازون پایبند بوده هست، اظهار داشت: همکاری دفاتر متفاوت شرکت ملل با پروژه حفاظت از لایه ازون از سال 2012 شروع شد که در این پروژه دولت کشور عزیزمان ایران متعهد شد تا سال 2015 تا 15 درصد از میزان واردات گازهای مخرب لایه ازون و انتشار آن ها بکاهد.

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی هیدروکلرکربن‌ها خواهد بود، گفت: کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و جهت از بین بردن گازهای CFC به تفاهم رسیدند، در این راستا از دولت کشور عزیزمان ایران درخواست داریم که به این پروتکل تازه ملحق شود.

گری لوییس با تاکید بر اینکه پروژه اول موفق بوده و جهت شروع فاز دوم حفاظت از لایه ازون باید به فاز اول توجه کرد، گفت: تا آخر امسال فاز دوم پروژه امضا خواهد شد و به‌ زودی اجرا می‌شود. امیدواریم شرکت محیط زیست همکاری خود را با شرکت ملل ادامه دهد.

حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازون

وی در ادامه فزود: پروتکل مونترال یکی از موفق‌ترین پیمان‌های جهانی در حوزه محیط زیست هست. این پروتکل توانسته 100درصد مواد مخرب لایه ازون را کم کردن دهد که این باعث ضخیم شدن این لایه شده است است و این اتفاق کره زمین را از تشعشعات خورشید حفظ می‌کند.

نماینده شرکت ملل در پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه توافقنامه همکاری شرکت ملل با کشور عزیزمان ایران با عنوان سند پشتیبانی توسعه شرکت ملل در کشور عزیزمان ایران آشنا می‌شود، گفت: این توافق‌نامه در چهار حوزه محیط زیست، بهداشت، اقتصاد مقاومتی و کنترل مواد مخدر هست. در حوزه محیط زیست روی دو عنوان مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و اقتصاد کم کربن تمرکز داریم و 18 آژانس شرکت ملل در کشور عزیزمان ایران در جهت تحقق این محورها فعالیت می‌کنند.

گری لوییس گفت: امیدواریم کشور عزیزمان ایران با اجرای طرح‌های بین‌المللی محیط زیست همکاری کند.

انتهای پیام/

نماینده مقیم شرکت ملل در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و جهت از بین بردن گازهای CFC به تفاهم رسیدند.

گازهای CFC عامل تخریب لایه ازون

واژه های کلیدی: مونترال | بهداشت | اقتصاد | پروژه | تمرکز | ایران | همکاری | بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *