خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیگیری سریع به پرونده قتل طفل 8 ماهه در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ،

دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران بیانات اخیر حمید بقایی را تکذیب کرد و از تعقیب قضایی مجدد وی خبر داد.

پیگیری سریع به پرونده قتل طفل 8 ماهه در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ،

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، جعفری دولت آبادی دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تکذیب بیانات حمید بقایی در مورد اوضاع بعضی زندانیان و سایر موارد ادعا شده، اظهار داشت: با توجه به ادعا‌های بقایی در مورد اوضاع یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه ۳۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد کارها دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صدور گرفته و به علاوه حسب گزارش مدیر زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده هست. به علاوه، قاسم‌زاده بازپرس پرونده بیانات بقایی در مورد حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعا‌های مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند ۲۰۹ با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به بیانات شب گذشته (۴/۵/۹۶) حمید بقایی، نامبرده را باتهامات تازه مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به قتل طفل 8 ماهه در پاکدشت به وسیله یکی از متهمان سابقه‌دار اعلام کرد به پرونده این متهم از طریق درخواست احاله در پایتخت کشور عزیزمان ایران پیگیری خواهد شد و به سرپرست دادسرای جنایی تاکید شده است است در اتخاذ تصمیم و ارسال پرونده به دادگاه تسریع شود و به این پرونده خارج از نوبت در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران پیگیری می‌شود.

وی توجه به دو توصیه مشمول بر سرعت در کشف و دقت در پیگیری را در پرونده‌های قتل عمد مهم خواند و در خصوص نظارت بر زندانیان متهم یا محکوم به قصاص اظهار داشت: دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش نسبت به متهمان و محکومان زندانی بابت ارتکاب قتل عمد، توجه ویژه‌ای معطوف و نظارت مورد نیاز را اعمال کنند.

پیگیری سریع به پرونده قتل طفل 8 ماهه در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران ،

جعفری دولت آبادی به ضرورت تربیت بازپرسان مجرب جهت پیگیری به پرونده‌های قتل عمد اشاره کرده و اظهار داشت: به خاص در شهرستان‌ها توجه مورد نیاز به این عنوان اعمال شود.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به ضرورت تعامل زیاد دادسرا‌ها و محاکم کیفری یک و دیوان عالی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه زیاد روابط این مراجع قضایی، زیاد کردن کیفیت در رسیدگی، صدور حکم و اجرای آن را موجب خواهد شد.

وی همچنین به ضرورت اعمال نظارت دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش بر اجرای احکام قصاص پرونده‌های قضایی اشاره کرد و افزود: اخبار راجع به قتل‌های مهم ارتکابی در حوزه‌های قضایی به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بازتاب یابد.

جعفری دولت آبادی به ضرورت توجه خاص به هر یک از پرونده‌های مطروحه بابت قتل عمد تا حد امکان جهت ایجاد رویه‌های واحد اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به صدور بعضی آرای معارض در مباحث واحد، بازتاب رویه‌های محاکم کیفری یک می‌تواند موجبات طرح عنوان در هیئت عمومی دیوان عالی کشور و صدور رای وحدت رویه را تسریع بخشد.

دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران بیانات اخیر حمید بقایی را تکذیب کرد و از تعقیب قضایی مجدد وی خبر داد.

وی با طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های متشکل از بازپرسان قتل عمد پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر شهرستان‌های استان تهران، به مدیریت دکتر جهانی معاون دادسرای تهران، آثار مترتب بر این اقدام را در روند پیگیری به پرونده‌های قتل عمد بافایده و موثر دانست.

انتهای پیام/

اظهارات بقایی راجع به اوضاع بعضی از زندانیان تکذیب شد

واژه های کلیدی: مراجع قضایی | استان تهران | حمید بقایی | زندانی | دادگاه | اظهارات | زندان | تهران | ایران | پرونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *