خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر ، تعویض کاتالیست ماشین چقدر خرج دارد؟

کاتالیست قطعه ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز راه اندازی می شود تا میزان آلایندگی ماشین را کم کردن دهد که تعویض آن هزینه های گزافی دارد.

استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر ، تعویض کاتالیست ماشین چقدر خرج دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛با گسترش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان ایران و زیاد کردن جمعیت شهر، روز به روز بر تعداد خودروها افزوده می شود.

با زیاد کردن خودروها که بخش زیادی از آن با کیفیت پایین تولید و روانه بازار شده، در یک دهه گذشته میزان آلایندگی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یافته و باعث آلودگی هوای شهر در تمام فصول سال شده است است.

تصمیمات شهری جهت کم کردن آلایندگی هوای شهر بی نتیجه بود تا در نهایت موارد جدیدی جهت معاینه فنی آینده نگری شد که به دنبال آن جهت خودروهایی که تصمیم به اخذ معاینه دارند سخت گیرانه تر عمل شود.

استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر ، تعویض کاتالیست ماشین چقدر خرج دارد؟

از چند سال گذشته در جهت ارتقاء کیفیت ماشین و به منظور کم کردن آلایندگی ،خودروسازان مکلف به رعایت استاندارد یورو 2 شدند که جهت استاندارد یورو 2 راه اندازی کاتالیست اضطراری شد.

براساس این گزارش در کشورهایی همچون آمریکا و کانادا کاتالیست خودرو تا زمانی که ماشین گارانتی دارد بدون هزینه تعویض خواهد شد.همچنین در این کشورها گارانتی معمولا 8 سال است ولی بعضی از خودروسازان تا زمانی که وسایل نقلیه تردد دارند ماشین را گارانتی می کنند.

در کشورهای خارجی تعویض کاتالیست هزینه ندارد

در کشورهای خارجی تعویض کاتالیست هیچ هزینه ای ندارد بعد نباید بهای تعویض کاتالیست را مردم بپردازند.

اما در کشور کشور عزیزمان ایران خودروسازان به دنبال سودجویی بوده و خودروی تولیدی را 2 سال گارانتی می کنند که مدت آن کم است و این بدان معناست که ماشین بعد از دو سال دچار نواقص متعدد می شود، در برابر نیز کاتالیست ماشین گارانتی ندارد و هزینه های سنگینی را بر دوش مشتریان خود می گذارد.

کاتالیست قطعه ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز راه اندازی می شود تا میزان آلایندگی ماشین را کم کردن دهد که تعویض آن هزینه های گزافی دارد.

تعویض کاتالیست خودرویی مانند پراید هزینه ای حداقل 500 هزار تومانی دارد و در خودروهایی با کلاس بالاتر این هزینه بین 600 هزار تا یک میلیون تومان است.

هزینه تعویض کاتالیست جهت خودروهای وارداتی همچون هیوندا حدود 2 میلیون و جهت خودروهای 6 سیلندر که نیاز به دو کاتالیست دارند مبلغی حدود 7 میلیون و نیم است.

معاینه فنی با موارد تازه که از دوم مرداد اجرایی شد روی آلایندکی خودروها سخت گیرانه تر عمل می کند.این در حالی است که در فاز نخست حدود مجاز در دور موتور پایین لحاظ شده است بود و در مرحله بعد که مراکز معاینه فنی ارتقاء‌ پیدا کردند موارد تازه جهت آلایندگی ماشین در دور موتور اوج هم لحاظ می شود.

افزایش 30 درصدی مردودی خودروها در آزمون معاینه فنی تازه

سید نواب حسینی منش ،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در کفتگو با گروه تحریریه سایت گفت:‌ در مدت 2 روز از اجرای حدود تازه معاینه فنی، مردودی در آزمون های معاینه فنی از 8 درصد به 38 درصد زیاد کردن یافت و اگر حدود تازه در دور موتور اوج اعمال شود 75 درصد مراجعات با مردودی مواجه خواهند شد.

وی افزود : ‌در روز اول اجرای حدود تازه در مراکز معاینه فنی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هزار و 100 ماشین به علت آلایندگی اوج در آزمون ها رد شدند و موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.

یر اساس این گزارش کاتالیست ماشین ،سوخت باقی مانده و عمل نکردن در مخزن را می سوزاند تا منجر به آلایندگی زیاد نشود،چرا که سوخت باقی مانده سرطان زا است و کاتالیست از انتشار هیدروکربن در هوای باز جلوگیری می کند و هیدروکربن را به CO2 تبدیل ‌می کند.

استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر ، تعویض کاتالیست ماشین چقدر خرج دارد؟

گفتنی هست؛ کارکرد کاتالیست خودرو معمولا 80 هزار کیلومتر است البته این میزان پیمایش جهت کارکرد کاتالیست منوط به سوخت عالی است که ماشین مصرف می کند نه سوخت های بی کیفیتی که در پمپ های بنزین عرضه می شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خودروهای وارداتی | خودروسازان | استاندارد | گارانتی | آلایندگی | موتور | ماشین | ایران | میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *