خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ برای رهایی از پایتخت پر از دود و دم باید آدرس مکان دیدنی خوب داشته باشید تا حال و هوای خوبی جهت شروع هفته کاری تازه داشته باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را جهت آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پشنهاد خاص این هفته گروه تحریریه سایت: “آبشار تهران” در انتهای بزرگراه شهید خرازی با مساحتی بالغ بر 200 هکتار است.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

تماشای «آبشار تهران» را در از دست ندهید

آبشار پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال 1390 در محدوده شهرداری منطقه 22 تهران، احداث شده است است و در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی «لتمال کن»قرار دارد. این مجموعه یکی از نقاطی است که همواره مورد توجه تهرانگردان و محیط زیست دوستان بوده هست. پوشش گیاهی “آبشار تهران” مشمول بر گونه های گیاهی مثل چنار، بیدمجنون، تبریزی ، سرو نقره ای، اقاقیا، توت‌ و ازگیل است.

آبشار پایتخت کشور عزیزمان ایران دارای کوچه باغ هایی در دل کوهستان است و با استفاده از مصالح طبیعی سنگ و چوب ساخته شده است و طرّاحی شیب پیاده راه‌های آن به شکلی است که کودکان و سالمندان هم در صورت میل به می توانند تا بالاترین ارتفاع به کوهپیمایی بپردازند.

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

این آبشار با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی به صورت طبقه طبقه ساخته شده است و هر طبقه مشمول بر فضای سبز، آلاچیق و برکه‌ای متفاوت از طبقه دیگر هست. در ساخت این آبشار از مصالحی استفاده شده است است که با محیط زیست همخوانی دارد. آبشار مصنوعی نیز در بالاترین ارتفاع مجموعه قرار دارد.

تماشای برکه های کوچک و بزرگ« آبشار تهران» را در گرمای تابستان فراموش نکنید

در آبشار تهران برجی وجود دارد که در نگاه نخست شبیه یک آلاچیق بزرگ چوبی است و در نقطه میانی آن، برکه ای کوچک قرار دارد. در اطراف این آلاچیق نیمکت هایی جهت استراحت و اتراق گردشگران و تماشای مناظر پایین دستی آبشار در نظر گرفته شده، برکه های کوچک و بزرگ اطراف آلاچیق، که به شکل استخر ساخته شده است اند، فضای جدیدی را جهت گردشگران ایجاد کرده است.

عبارات مهم : آبشار تهران – استفاده

وجود نیلوفر آبی با گل‌ هایی به رنگ صورتی و سفید، برکه ای طبیعی و قشنگ را تداعی می کنند. نخل‌ های مرداب و جگن، انواع کاکتوس‌ ها، همچنین سماق آمریکایی، سید الاشجار، بلوط و موگو، درختانی هستند که سایه ای دلچسب را در سنگ فرش خیس پیاده راه‌ ها بوجود آورده هست. انواع درختان میوه مثل گیلاس، آلبالو و گردو که طراح و سازنده آبشار در مسیر برکه ها کاشته است نشان از آشنایی او با باغ های ایرانی دارد.

برای رسیدن به برکه ها، می توانید یکی از این دو راه را در پیش بگیرید. یکی از این دو راه سنگی در سمت چپ آبشار واقع شده است است و دیگری راهی است که از طریق پلکان طویل پیچ در پیچی در سمت راست آبشار واقع شده است است که شما را به برکه‌ ها می رساند.

امکانات رفاهی آبشار تهران

از جمله امکانات رفاهی و خدماتی آبشار پایتخت کشور عزیزمان ایران می توان به 25000 متر مسیر کوهپیمایی، آبشار مصنوعی، آبراه‌ ها و جویبارها، 8 برکه سنگی با مساحت 7500 مترمربع، 2000 متر مسیر دوچرخه سواری، رستوران سنتی، 33 واحد آلاچیق، 2000 واحد پارکینگ، مسجد با مساحت 400 مترمربع، باغ گیاهان دارویی، باغ گل با مساحت 2 هکتار، مسیر کالسکه سواری و وجود سالن آمفی تئاتر اشاره کرد.

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

توصیه مسیر یاب گروه تحریریه سایت جهت رسیدن به آبشار تهران

مهم‌ترین مسیر دسترسی به آبشار تهران، استفاده از خودروی شخصی و ورود به بزرگراه شهید همت هست. تابلوهای آبشار پایتخت کشور عزیزمان ایران را در همت غرب و در کنار خروجی شهرک شهید باقری دنبال کنید تا به مجموعه گردشگری و تفریحی آبشار پایتخت کشور عزیزمان ایران که بعد از جنت آباد و روبروی دریاچه چیتگر قرار دارد، برسید.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: آبشار تهران | استفاده | ایرانی | امکانات | تهران | ایران | آبشار | مجموعه

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

تماشای «آبشار تهران» را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *