خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هر جوان سفیر مبارزه با بیسوادی ، تشکیل گروه های جوانان داوطلب جهت کمک به محلات محروم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در هفته جوان 20 عنوان برنامه در قالب جشنواره، مسابقه، جشن، نشست های تخصصی و فعالیت های

هر جوان سفیر مبارزه با بیسوادی ، تشکیل گروه های جوانان داوطلب جهت کمک به محلات محروم

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛مجتبی عبدالهی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: نیروی انسانی جوان یک کشور همواره به عنوان نیروهای فعال اجتماعی و اقتصادی آن جامعه محسوب می شوند بنابراین جمعیت جوان به باعث تاثیرگذاری اوج در تحولات جمعیتی، اقتصادی و سیاسی کشور، حائز اهمیت هستند. به مناسبت هفته جوان برنامه های متعددی را جهت اجرا از 18 الی 24 اردیبهشت در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران درنظر گرفته ایم.
وی با اشاره به شعار “جوان، معمار آینده” جهت برنامه های هفته جوان افزود: این برنامه ها با رویکرد ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در جوان در تمامی مراحل شناسایی تا حل پرسشها شهری، کم کردن وابستگی جوانان به دولت و شهرداری و توانمندسازی آن ها جهت برطرف امورشان، ایجاد روحیه کار و اشتغال در میان جوانان، ارتقاء نقش مشورتی و نظارتی جوانان در حوزه مدیریت شهری و آگاهی بخشی و ارتقاء فرهنگ خدمات به میل خود در امور اجتماعی اجرا می شود.

عبارات مهم : شهردار تهران – برگزاری جشن

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: با اجرای برنامه های هفته جوان بناداریم ضمن معرفی وقت ها و بسترهای شغلی به جوانان به ایجاد ارتباط بین جوانان و کارآفرینان پایتخت کشور عزیزمان ایران و اشخاص موفق، فراهم سازی بسترهای به میل خود جهت آموزش پذیری و آموزش دادن جوانان به یکدیگر، تقویت حس هویت جمعی در جوانان تهران، فارغ از تفاوتهای فرهنگی، زبانی و اقتصادی، ایجاد حساسیت نسبت به حل مسایل خرد و محلی و دور کردن جوانان از انتقاد منفعلانه و غیرمسئولانه کمک کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرح «جوانان تهرانی در یک قاب» گفت: در این برنامه جوانان با یک قطعه تصویر 3 در4 از صورت خودشان، پازلی شیشه ای را کامل می کنند که در نهایت با تکه تکه تصویر های هزار جوان پایتخت کشور عزیزمان ایران عبارت «شهریار شهر من باش» تکمیل و در نهایت این پازل شیشه ای در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت مدتی راه اندازی خواهد شد.
عبدالهی، از برپایی کارگاه و مسابقه “محله من” خبر داد و گفت: این کارگاه و مسابقه جهت شناسایی چالش های فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و … از سوی ستاد مدیریت محلات مناطق 22گانه، اداره آموزش های شهروندی پسماند، شرکت زیباسازی ، شرکت حمل و نقل برگزار می شود.
*کاشت درخت به وسیله جوانان در هفته جوان
وی کاشت درخت را از دیگر برنامه های هفته جوان بیان کرد و گفت: هر جوان با کاشت نهال درختی جهت آن شناسنامه ای درست کرده و در صورت به ثمر نشستن هدیه ای از شهرداری دریافت خواهد کرد. همچنین جوانان در این هفته به مسابقه های ورزشی با یکدیگر می پردازند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، با اشاره به فراخوان جشنواره «جوان و شهری که می خواهد» در جهت جلب تمرکز و تفکر جوانان پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به آینده شهر تهران، افزود: جوانان طرح های خود را در سه بخش (انتظار از شهر..، انتظار از خود…، اینکه چه کاری می توانم انجام دهم ..) تا آخر اردیبهشت ماه ارسال می کنند.
وی از برگزاری نشست های تخصصی با عنوان ” جوان و آینده ای که می خواهد ” خبر داد و افزود: این نشست ها به همت ستاد مدیریت محلات مناطق 22گانه با حضور کارشناسان و صاحب نظران برگزار می شود تا به شناسایی و حل پرسشها محلات شهری و ایجاد نگرش کارشناسی در جوانان جهت حل مشکلاتشان و همچنین فراهم سازی بستر و موقعیت جهت جوانان جهت بیان نقدهای سازنده و راهگشا کمک کند.
*تشکیل گروه های جوانان داوطلب جهت کمک به محلات محروم
عبدالهی، «خوبی بی بهانه» را از دیگر برنامه های هفته جوان برشمرد و گفت: گروه هایی از جوانان داوطلب به منظور شناسایی چالش و نیازهای جوانان محلات منطقه 17 تشکیل و کارگروه توانمندسازی جوانان بی بضاعت ایجاد می شود تا جهت حل مسئله به صورت بلندمدت مردم محروم و کم توانان این منطقه گام هایی برداشته شود.
وی، از برپایی گردهمایی عظیم «ما همه علی اکبریم» در میدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: در این گردهمایی جوانان به مناطق و افراد محروم و کمتر برخوردار شهر کمک کرده و در جهت برطرف پرسشها آنها قدم بر می دارند. قرار است در این برنامه به همت منزل شهریاران جوان، ستاد مدیریت محله و اداره کل فرهنگی، پیوند میان قشرهای متفاوت جوانان برقرار شود و میان آنها هویتی جمعی در جهت آرزوی بزرگ های انسانی و ملی شکل گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از برپایی مراسم خوش حالی ولایت و جوانان در مساجد پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد و گفت: در این مراسم خوش حالی ها از جوانان مومن و انقلابی که در برپایی مراسم خوش حالی حضرت مهدی (عج) نقش داشتند و از عالی ترین محله های که برنامه های با محتوا و کیفی برگزار کردند؛ تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین همخوانی سرود و شعرهای حماسی و ملی از سوی جوانان نیز از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.
وی تخصیص داده شده است دیوار یا خیابانی در شهر به آثار نقاشی و تجسمی جوانان را از دیگر برنامه های مدنظر یاد کرد و افزود: این برنامه با عنوان “خودت را کشف کن ” از سوی مناطق 22گانه، شرکت مدیریت فضای سبز، اداره کل آموزش های شهروندی، شرکت زیباسازی اجرا می شود.
عبدالهی ادامه داد: این طرح با در اختیار قرار دادن دیواری به جوانان از آنها می خواهد تا تصویر و تصوری که از خود دارند را بر روی دیوار نقاشی کنند. بعد از اجرای این طرح و در حاشیه آن کارگاهی روان شناختی برگزار خواهد شد تا حاضرین بتوانند نسبت به روحیات و ذهنیات خود شناختی علمی و روشمند با کمک مشاوران و متخصصان این حوزه پیدا کنند.
وی از برگزاری جشنواره هنری «جوان، شهر،آینده» خبر داد و گفت: این جشنواره هنری جهت دریافت آثار سمعی، بصری و تجسمی تدارک دیده شده است است که درآن بازیگران و صورت های معروف باید در قالب آثار سمعی و بصری انتظارات خودشان را از سه مفهوم «جوان، شهر و آینده» بازنمایی کنند و به همین ترتیب بخشی را هم به بازنمایی این سه مفهوم در قالب فیلم مستند تخصیص داده شده است داده ایم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به برنامه های منزل شهریاران جوان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: فراخوان دو دقیقه با کتاب، کمپین هرجوان سفیر مبارزه با بی سوادی، مستندسازی «جوان و آینده ای که می خواهد» و عصرانه به وقت جوانی برنامه هایی است که در شهر آفتاب برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح دو دقیقه با کتاب قرار است هر جوان دو دقیقه از کتابی را قرائت کند و در نهایت آثار استاندارد در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بازنشر خواهند شد تا گامی در جهت زیاد کردن فرهنگ مطالعه برداشته شود. این فایل ها در نهایت طبقه بندی و اصلاح خواهد شد و بر روی پایگاه و کانال منزل شهریاران قرار خواهد گرفت. به نظر می رسد آثار برگزیده بتوانند به عنوان معرفی کتب هم در نظر گرفته شود.
عبدالهی، با اشاره به کمپین هرجوان سفیر مبارزه با بی سوادی گفت: این طرح در جهت کم کردن بحران بی سوادی و کم مهارتی جوانان محروم است که در یک شبکه ارتباطی هر جوان بسته به تخصصی که دارد به یک نفر سواد و مهارت مورد نظرش را آموزش دهد. این طرح در سه بخش مجزا در نظر گرفته شده است تا این توان و ظرفیت جوانان پایتخت کشور عزیزمان ایران در جهت کمک های مستقیم، آموزش جوانان بی سواد، محروم از تحصیل و فاقد مهارت به سواد و مهارت های اولیه به منظور ایجاد شرایط حضور در وقت های شغلی آماده شود.
*عصرانه به وقت جوانی در شهر آفتاب
عبداللهی ادمه داد: عصرانه به وقت جوانی نیز برنامه ای است که به همت منزل شهریاران جوان همزمان با نمایشگاه کتاب با حضور بازیگران و صورت های معروف و شخصیت های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و کارآفرین برگزار می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: مسابقاتی چون نشست راجع به محله من ومسابقه الگوریتم محله من نیز تدارک دیده شده است است.
وی برگزاری کارگاه و نشست و گپ و گفت با جوانان و تهیه مستند راجع به “جوان و آینده ای که می خواهد “، تولید محتواهای فرهنگی، کاربردی و اجتماعی در ارتباط با جوانان در قالب ویدئو و شبکه های مجازی، انتشار ماهنامه فصل جوانی و تلاش جهت ارتقاء و زیاد کردن تعداد اعضاء گروه تحریریه سایت را از دیگر کارها منزل شهریاران به مناسبت هفته جوان برشمرد.
عبدالهی، تجلیل از جوانان و گروه های فعال فرهنگی در مناطق و محلات را از دیگر برنامه های هفته جوان بیان کرد و افزود: این برنامه ها با برگزاری اختتامیه و تقدیر از فعالان هفته جوان و برگزیده گان جشنواره ها و مسابقه های آخر می یابد.

واژه های کلیدی: شهردار تهران | برگزاری جشن | شهرداری | مدیریت | جوانان | برنامه | برگزاری | ایران | آموزش | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *