خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تجربه شکست عاطفی گذشته را در زندگی تازه وارد نکنید

اثرات شکست های عاطفی پیش از ازدواج تنها به همان وقت محدود نمی شود بلکه در زندگی یکسان آینده فرد نیز تاثیر گذار است.

تجربه شکست عاطفی گذشته را در زندگی تازه وارد نکنید

مجتبی کاشانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: ناامیدی از آینده جهت ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، شک و تردید نسبت به جنس مخالف و همسر، بی میلی نسبت به تعهدات و مسئولیت ها در زندگی مشترک، احساس نکبت و دل شکستگی، زیاد کردن حس انتقام جویی و پرخاشگری در فرد، وحشت از شکست در دیگر امور زندگی و کم کردن اعتماد به نفس از جمله تاثیرات شکست عاطفی در روان شخص است.

کاشانی افزود: تصور ناپایداری در روابط زناشویی، باعث ایجاد ذهنیتی آزار دهنده جهت این افراد در زندگی یکسان می شود که مانع از تلاش جهت پیشرفت و نیز لذت نبردن از زندگی خواهد شد.

این روانشناس تصریح کرد: عدم توانایی در ابراز دوستی به همسر از دیگر اثرات منفی شکست های عاطفی پیش از ازدواج هست، به این معنی که فرد طبق ذهنیت خود با شخصی که در گذشته به او ابراز علاقه بالایی داشته و با خیانت وی مواجه شد، در نتیجه به علت وحشت از تکرار این شکست، ابراز علاقه خود را به همسرش کم کردن می دهد.

تجربه شکست عاطفی گذشته را در زندگی تازه وارد نکنید

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه های فراموش کردن شکست عاطفی پذیرفتن واقعیت هست، هنگامی یک رابطه آخر می یابد از حدس و گمان های اضافی اجتناب کنید و در نظر داشته باشید که هر لحظه دلایل خوبی جهت آخر دادن به یک رابطه وجود دارد از جمله ناراضی بودن یکی از طرفین ازاین رابطه و باید قبول کنید که آن رابطه دیگر تمام شده است است.

کاشانی در آخر اضافه کرد: گذراندن وقت زیاد با دوستان، صرف کردن وقت خود جهت انجام علاقه مندی ها، انجام فعالیت های روزانه مانند ورزش ها ی متفاوت همچنین مطالعه و تماشای فیلم های مورد علاقه از دیگر روش های فراموش کردن شکست عاطفی در زندگی است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ابراز علاقه | شکست عاطفی | روانشناس | ازدواج | زندگی | اخبار خانواده | آداب همسرداری | زندگی مشترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *