خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تاکید مدیر شرکت حج و زیارت بر نقش روحانیون در آرامش حجاج

رئیس شرکت حج و زیارت درگردهمایی روحانیون، معین و معینه‌های حج تمتع در مکه، تصریح کرد: روحانیون در ایجاد فضای آرامش درکاروان‌ها و آگاه کردن حجاج نسبت به برنامه‌های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند.

تاکید مدیر شرکت حج و زیارت بر نقش روحانیون در آرامش حجاج

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی، مدیر شرکت حج و زیارت با اشاره به پرسشها برگزاری حج امسال، تفاوت‌های حج ۹۶ با سال‌های گذشته را یادآور شد و افزود: درفرصت کم باقیمانده بعد از مذاکرات حج، تلاش فراوانی انجام شد تا عالی ترین امکانات موجود جهت زائران فراهم شود و شما باید کمک کنید تا زائران نسبت به این نکات توجیه شوند.

رئیس شرکت حج و زیارت با بیان پرسشها عملیات انتقال هوایی زائران، به انجام ۷۵ درصد پرواز‌های حج به وسیله هواپیمایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جهت بازگشت زائران در تلاش هستیم که خدمات بهتری ارائه شود و در صورت امکان طول مدت سفر کم کردن یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حج امسال حج آینده سازی است و هموطنان در داخل کشور عزیزمان ایران بدقت مسایل را رصد می‌کنند، افزود: مسیری را باید طی کنیم که کوچکترین نگرانی و دغدغه پیش نیاید، حفظ سلامت و امنیت زائرین اولویت ماست و هر اقدامی باید این دو مهم را تضمین کند.

تاکید مدیر شرکت حج و زیارت بر نقش روحانیون در آرامش حجاج

آقای محمدی برلزوم توجیه زائران نسبت به مسایل ایام تشریق و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها تاکید کرد وگفت: اگر همه چیز خوب انجام شود مسیر حج باز خواهد ماند و اگرغفلتی داشته باشیم آسیب بروز می‌کند.

وی لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده است را همکاری روحانیون و مدیران در اجرای دستورالعمل‌ها دانست و با اشاره به نقش روحانیون، معین‌ها و معینه‌های کاروان‌ها درانتقال آرامش به زائران گفت: انتظارمی رود درعملیات از تک روی و اعمال سلیقه پرهیز شود و با توجیه زائرین، استرس کم کردن یافته و پرونده حج امسال با سربلندی و عزت بسته شود.

رئیس شرکت حج و زیارت اضافه کرد: تا امروز شرایط کلی خوب بوده هست، ولی این آرامش نباید ما را دچار غفلت کند تا انشاءالله شاهد نظم وانضباط درکار‌ها و اجرای برنامه‌ها و حج نمونه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جهت ایام تشریق ساختارتشکیلاتی آماده شده است هست، افزود: برنامه ریزی‌ها جهت انجام یک عملیات خوب صورت گرفته و رصد عملیات در مقاطع متفاوت آینده نگری شده است است.

رئیس شرکت حج و زیارت درگردهمایی روحانیون، معین و معینه‌های حج تمتع در مکه، تصریح کرد: روحانیون در ایجاد فضای آرامش درکاروان‌ها و آگاه کردن حجاج نسبت به برنامه‌های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند.

محمدی به امکانات فراهم شده است جهت زائران در عرفات اشاره کرد و گفت: استقرار کاروان‌ها در چادر‌های عرفات به صورت مجموعه ای، هماهنگی و تعامل روحانیون و مدیران کاروان‌ها جهت مدیریت مباحث اجرایی و فرهنگی را می‌طلبد.

رئیس شرکت حج و زیارت درپایان سخنان خود درخصوص برنامه ریزی انجام شده است جهت استقرار زائرین در مشعر و اعزام کاروان‌ها به رمی جمرات در روز‌های دهم، یازدهم و دوازدهم توضیحاتی داد و لزوم رعایت نظافت و نکات بهداشتی را در محوطه چادر‌ها و خارج از آن متذکر شد.

همایش سراسری روحانیون، معین‌ها و معینه‌های حج تمتع ۹۶ در مکه مکرمه باهدف اطلاع رسانی در خصوص آخرین مسایل حج ۹۶ و هماهنگی هرچه زیاد جهت اجرای برنامه‌های ایام تشریق امروز در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در هتل ویولت برگزار شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | حج و زیارت | برنامه | هماهنگی | زائران | برنامه | سازمان حج و زیارت | حج 96

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *