خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خانواده ها هزینه ها را از جیب می پردازند ، بیمه سلامت هزینه خدمات توانبخشی را پرداخت نمی کند

معاون توانبخشی شرکت بهزیستی گفت: بیمه سلامت باید هزینه خدمات توانبخشی معلولان را پرداخت کند ولی متاسفانه خانواده ها تمام هزینه را از جیب پرداخت می کنند.

خانواده ها هزینه ها را از جیب می پردازند ، بیمه سلامت هزینه خدمات توانبخشی را پرداخت نمی کند

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی شرکت بهزیستی در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛در رابطه با ارائه خدمات گفتار درمانی اظهار داشت: در حال حاضر از بین خدمات توانپزشکی فقط چند جلسه خدمات فیزوتراتی تحت پوشش خدمات بیمه ای واقع شده است است از این رو خانواده ها با پرسشها عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند،چرا که هزینه های درمانی بسیار اوج و موجب تاخیر در فرآیند درمانی توانبخشی است که همین امر باعث شدت معلولیت می شود.
وی با بیان اینکه بیمه ها باید هزینه درمانی معلولان را تقبل کنند ولی این کار را انجام نمی دهند افزود:بیمه سلامت که زیر نظر وزارت بهداشت واقع شده است است باید پاسخگوی این مسئله خانواده ها باشد.
معاون توانبخشی شرکت بهزیستی بیان داشت: مجوز مراکز گفتار درمانی از سوی وزارت بهداشت داده می شود و این مراکز دارای شماره نظام پزشکی هستند و شرکت بهزیستی مسئولیتی در رابطه با این مراکز ندارد.
نحوی نژاد گفت:در مراکز روزانه شرکت بهزیستی مانند مراکز سالمندان،ممکن است خدمات گفتار درمانی و توانبخشی ارائه شود، ولی این خدمات مختص افراد همان مرکز است و ما حق نداریم به افراد خارج از مرکز خدماتی ارائه دهیم.
وی ادامه داد:مجوز مراکز خدمات فیزوتراپی، کار درمانی،بینایی سنجشی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی داده می شود.
نحوی نژاد با بیان اینکه شرکت بهریستی دلواپس معلولان هست، تاکید کرد: در قانون تازه حمایت از معلولان که به مجلس ارائه شده است است ماده ای را پیشنهاد داده ایم که تمام خدمات تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد که اگر مجلس با آن موافقت کند در این صورت بیمه ها مجبور به ارائه خدمات می شوند و این عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است لیکن میلیون ها معلول در کشور درگیر آن هستند و متاسفانه باید هزینه تمام خدمات را از جیب پرداخت کنند و شرکت بهزیستی هم با این اعتبارات اندک نمی تواند کاری انجام دهد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: توانبخشی | خانواده | بهداشت | پزشکی | سلامت | درمانی | اخبار بهزیستی | توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *