خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بهره مندی ۲ هزار خانواده زندانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:کمک‌های کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب مستمری وکمک‌های حمایتی انجام شده است است.

بهره مندی ۲ هزار خانواده زندانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی کریمی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که می‌تواند ابعاد زندگی خانواده ها را تحت تأثیر قرار دهد، توجه نکردن به اوضاع کسانی است که به دلایل متفاوت در زندان به سر می‌برند، اظهار کرد: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی فراوان جهت اعضای خانواده زندانیان را فراهم می کند از این رو خانواده های نیازمند که سرپرست آن‌ها به علت ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان هستند تا زمانی که شرایط بازگشت فرد زندانی به خانواده فراهم شود تحت حمایت‌های این نهاد باقی می‌مانند.

وی افزود:برای جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده و کم کردن زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی، کمیته امداد از سال1375 و بر اساس تصمیم هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران، وظیفه حمایت از خانواده زندانیان را عهده‌دار شده است و رسالت حمایت از خانواده‌های افراد زندانی و تحت حمایت قرار دادن آن‌ها را بر دوش گرفته است.

کریمی با بیان اینکه هم اکنون حدود 2 هزار خانواده زندانی از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می‌شوند، بیان کرد: بیشترین علت زندانی بودن سرپرست خانواده‌های زندانی تحت حمایت این نهاد به علت پرداخت نکردن دیه و محکومیت مالی است.

بهره مندی ۲ هزار خانواده زندانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: خانواده زندانیان از تمامی خدمات کمیته امداد مانند مستمری، پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی، مشوق‌های تحصیلی، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و کارگشایی برخوردار می‌شوند، اولویت مهم کمیته امداد جهت خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند، کم کردن آسیب در این خانواده‌ها از طریق برنامه‌های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی از محل منابع بانکی، ۱۷۳ مورد پوشش بیمه‌ای و هزینه‌های درمانی، یک هزار و ۳۲۹ مورد خدمات موردی به خانواده‌های زندانیان آزاد شده است که سه تا شش ماه بعد از آزادی ادامه دارد، یک هزار و ۶۳۷ مورد تسهیلاتی حمایتی و حقوقی، ۳۱ مورد ارائه خدمات فروش محصولات متناسب با مهارت‌ها و پرداخت یک هزار و ۶۶۰ مورد کمک معیشت به این گروه از جامعه نشانه بود که در مجموع خدمات ارائه شده است در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به آنان پرداخت شد.

کریمی خاطر نشان کرد: کارها کمیته امداد در کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد جهت برطرف نیاز‌های اجتماعی از امور اساسی این نهاد بوده که در نهایت با ارائه خدمات هدفمند و رعایت شأن و کرامت انسانی جامعه هدف، بستر توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:کمک‌های کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب مستمری وکمک‌های حمایتی انجام شده است است.

واژه های کلیدی: حمایت از خانواده | پرداخت نکردن | خدمات درمانی | کمیته امداد | اشتغال زایی | ست خانواده | علی کریمی | خانواده | زندانی | خانواده | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *