خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بهترین تنبیه جهت کودک محروم ساختن از خواسته هایش است

محروم ساختن کودک از خواسته هایش عالی ترین تنبیه در برابر انجام کارهای ناشایست او هست.

بهترین تنبیه جهت کودک محروم ساختن از خواسته هایش است

فرید توکلیان روانشناس و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار داشت: زیاد والدین هنگام مواجهه با لجبازی کودک، به علت عدم آگاهی دست به تنبیه او می زنند که اغلب با نتیجه های معکوس رو به رو می شوند در حالی که با بکارگیری جملات خبری به جای جملات دستوری در برخورد با وی می توان تا حد زیادی از بروز این واکنش‌ها جلوگیری کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: گوش دادن و توجه به صحبت های کودک و همدلی با وی نقش مهمی در کم کردن لجبازی فرزند دارد. بطور مثال زمانی که او جیغ می کشد به جای دعوا و تنبیه، با مهربانی علت این کار را جویا شوید، همچنین هماهنگ بودن روش های تربیتی پدر و مادر نیز در کم کردن رفتارهای ناشایست کودک مؤثر هست.

عبارات مهم : روانشناس – کودکان

توکلیان بیان کرد: والدین با کودکان بالای چهار سال باید به دور از جمع راجع به رفتارش صحبت کنند و تذکر دهند و در صورت تکرار واکنش‌ها غلط، به کارگیری تنبیه متناسب با عمل وی انجام شود و باید او را از خواسته هایش محروم کنند تا دست از کار ناشایست خود بردارد.
این روانشناس در آخر افزود: از دیگر روش های بافایده جهت کم کردن لجبازی کودک انجام برنامه ریزی مناسب و منظم جهت کارهای روزانه او و پاسخگو بودن به خواسته های موجه فرزند هست، لیکن با این کار کودک متوجه می شود که قصد والدین اذیت کردن او نیست، حق دادن به وی در بعضی موارد و همچنین استفاده از شیوه جایگزین کردن به این معنا که به کودک اطمینان دهیم، اگر جیغ نزند، فلان کار را برایش انجام می دهیم، در کم کردن رفتارهای ناشایست کودکان مؤثر است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: روانشناس | کودکان | والدین | فرزند | تنبیه | لجبازی | اخبار خانواده | لجبازی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *