خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بدون قید و شرط به کودک خود علاقه بورزید

توجه به کودک خود را مشروط تبعیت از خواسته های خود نکیند و کودکتان را بدون قید و شرط دوست بدارید.

بدون قید و شرط به کودک خود علاقه بورزید

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: والدین باید با کودک خود واکنش‌ها دوستانه و مهربانی داشته باشند و به طور غیرمشروط به او توجه کنند.
وی تصریح کرد : واکنش‌ها غیرمشروط والدین با کودک به این معنا است که والدین کودکان خود را شرطی دوست نداشته باشند، به طور مثال به کودک خود نگویند اگر فلان کار را انجام دادی، دوستت دارم و یا اگر درست انجام ندادی دوستت ندارم.
این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: توجه به کودک باید با دیدن نقاط قوت و غیر مشروط همراه باشد، چراکه در غیر این صورت کودک حس می کند که والدین او فقط در وقت هایی که کارهایش مثبت و مورد تایید آن ها بوده، او را تشویق می کنند و به او توجه دارند.
حجت السلام و المسلمین رحمانی خاطرنشان کرد: علاقه و علاقه والدین نسبت به فرزندان، نه تنها موجب می شود کودکان حس بهتری داشته باشند بلکه حتی اعتماد به نفس آنها را هم زیاد کردن خواهد داد.

عبارات مهم : خانواده – کودکان

وی افزود: علاقه و دوستی والدین باید بی قید و شرط باشد. کودک باید احساس کند پدر و مادرش او را دوست دارند، همان طور که است و همان طور که واکنش‌ها می کند او را می خواهند. البته پدر و مادر باید شاخصه های خاص و منحصربه فرد کودک را نیز به او یادآوری کنند و نشان دهند که متوجه خصوصیات خاص و مثبت او هستند، ولی این نباید باعث شود که فقط جهت داشتن چنین شاخصه هایی کودک را دوست داشته باشند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خانواده | کودکان | والدین | احساس | اخبار خانواده و جوانان | عشق به کودک | اعتماد به نفس | خصوصیات رفتاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *