خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایران نباید دارای گزارشگر خاص در شرکت ملل باشد

معاون حقوقی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ادعا داریم که کشور ما نباید دارای گزارشگر خاص حقوق بشر در شرکت ملل باشد.

ایران نباید دارای گزارشگر خاص در شرکت ملل باشد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ خسرو حکیمی پور معاون حقوقی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های ستاد حقوق بشر اظهار داشت: در این نمایشگاه مطالبی که از سال ۷۸ تاکنون مطرح شده است را تهیه کرده ایم و ارائه دادیم.

وی افزود: جواب دادن به ادعای مطرح شده است علیه کشور عزیزمان ایران از سال ۸۴ تا امروز از وظایف ستاد حقوق بشر است که ما این وظایف را انجام می‌دهیم. همچنین عناوینی که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید مجموعه‌ای از کارها متفاوت ستاد حقوق بشر است.

حکیمی پور گفت: موقعیت فعلی کشور وظیفه سنگین را بر عهده ستاد حقوق بشر قرار داده است مانند رصد و پایش مطالبی که تحت عنوان ادعا یا اتهام از سوی کشورهای معاند مطرح می‌شوند. ما باید پاسخگو این ادعاها باشیم و پاسخگوی آن هستیم.

ایران نباید دارای گزارشگر خاص در شرکت ملل باشد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۹۵ وظیفه تبیین حقوق بشر اسلامی از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی بر عهده قوه‌قضاییه گذاشته شد از آن موقع عزم خود را جزم کردیم تا از کیان قوه و مواضع کشور دفاع کنیم، جمهوری اسلامی با رای بیش از 98 درصدی مردم تثبیت شد. بنده به عنوان یک همکار قضایی وظیفه خود می‌دانم که هیچ ادعایی را نسبت به کشور عزیزمان ایران با احترام به تمام ادیان بی پاسخ نگذاریم.

معاون حقوقی ستاد حقوق بشر گفت: آخرین گزارش گزارشگر خاص شرکت ملل در ۲۵ صفحه به وسیله اسما جهانگیر تهیه شده است بود که ما به آن در ۱۲۰ صفحه پاسخ دادیم، در این گزارش که دارای ۴۵ مورد بود ما این موارد را ظرف ۸ روز جمع آوری کردیم و پاسخ دادیم.

وی افزود: پاسخگویی مواردی که از سوی یونسکو مطرح شده است با ما هست، تاکنون ۲۱ مورد در یونسکو مطرح شد که ۱۶ مورد آن را پاسخ دادیم و ۵ مورد از آن‌ها باقی مانده است.

معاون حقوقی ستاد حقوق بشر گفت: پاسخگویی به ادعای شرکت بین‌المللی کار نیز وظیفه این ستاد هست. قطعنامه‌ای که هر سال به پیشنهاد کانادا داده می‌شود و گزارشاتی از جانب دبیرکل شرکت در رابطه با آن داده می‌شود نیز به وسیله ستاد به آن گزارش‌ها جواب می‌دهیم و قطعنامه نقد می‌کنیم و می‌گوییم کشور عزیزمان ایران استحقاق داشتن گزارشگر حقوق بشر ندارد تا کنون ۷ گزارشگر موضوعی را پذیرفتیم و با کمیسیون عالی حقوق بشر همکاری داریم.

معاون حقوقی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ادعا داریم که کشور ما نباید دارای گزارشگر خاص حقوق بشر در شرکت ملل باشد.

حکیمی پور افزود: کشور ما همکاری مورد نیاز با احمد شهید داشته و همچنین با زن جهانگیر در جهت تعامل نیز مذاکراتی داشتیم ستاد حقوق بشر به گونه‌ای به ادعا‌ها پاسخ می‌دهد کهجای ابهام نباشد و منابع غیر معتبر را ایراد می‌گیریم.

وی افزود: در طول سال‌های ۸۰ تا ۹۰ در ستاد حقوق بشر جلسات بسیاری را تشکیل دادیم تا محور سنجی کنیم و مطالبی که علیه کشور مطرح می‌شوند را با قوانین تطبیق دهیم. این کارها بخشی از اقداماتی است که در ستاد انجام می‌شود.

معاون حقوقی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: مدیریت قصاص افراد زیر ۱۸ سال با ستاد حقوق بشر است و باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد سازش صورت گیرد و موارد به سازش منتهی شده است است.

حکیمی پور گفت: سازش های بسیاری در خصوص قصاص عضو و احکام سنگین با تلاش ستاد حقوق بشر صورت می‌گیرد و مدیریت سایر پرونده‌ها نیز با این ستاد است و تلاش شده است پرونده‌های افراد خانواده دار و عایله وار به عفو موردی ختم شود تا آن‌ها به دامن خانواده بازگردند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: انقلاب اسلامی | قوه قضاییه | نمایشگاه | یونسکو | مدیریت | گزارشگر | قطعنامه | ایران | پرونده | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *