خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استاندارد ملی مدیریت مخاطرات- بازتوانی روانی تدوین شد

معاون بازسازی و بازتوانی شرکت مدیریت بحران کشورگفت: استاندارد ملی مدیریت مخاطرات- بازتوانی روانی بر اساس طرح جامع ملی بازتوانی کشور طی دو سال تدوین شده است هست.

استاندارد ملی مدیریت مخاطرات- بازتوانی روانی تدوین شد

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، محمد فرید لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی شرکت مدیریت بحران کشور گفت: جهت نخستین بار در کشور و بعد از انجام مدت ها مطالعه و کار تحقیقاتی ، استاندارد بازتوانی روانی در کشور با شماره ملی استاندارد 21682 تدوین شده است و با هماهنگی شرکت استاندارد، نهایی و دستورالعمل های آن صادر شد.
وی اظهار کرد: بازتوانی معنوی و روانی یکی از بااهمیت ترین مواردی است که در بحران ها باید مورد توجه قرار گیرد ولی متاسفانه غفلت هایی نسبت به آن صورت می گیرد، از این رو این استاندارد تنظیم شده است تا به هنگام بحران ها براساس آن اقدام شود.

عبارات مهم : استاندارد – مدیریت

معاون بازسازی و بازتوانی شرکت مدیریت بحران کشور اضافه کرد: با اجرای این دستورالعمل تمامی کارها در حوزه بازتوانی معنوی و روانی باید در چارچوب استاندارد مصوب انجام شود و طی آن حمایت های کافی بعد از بحران نیز از اتفاق دیدگان صورت گیرد.
رئیس کمیسیون فنی تدوین این استاندارد نشانه از تدوین این استاندارد را تعیین کارها مربوط به حمایت‎هاى روان‎شناختی‎ به حادثه‎دیدگان دانست و تاکید کرد: به منظور دستیابى به نشانه فوق، بازتوانى روان شناختى درسه دوره” کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت” و طى سه مرحله به منظور ایجاد احساس امنیت روانی ، حمایت در مراحل سوگ و اتصال مجدد به زندگی انجام مى شود.
وی گفت: این استاندارد در مورد آسیب دیدگان، امدادگران و مسئولان نیزکاربرد دارد.
معاون بازسازی و بازتوانی با بیان اینکه بحران‎های حوزه‎های امنیتی، اجتماعی و نظامی در دامنه کاربرد این استاندارد نیست، تصریح کرد: این استاندارد در مورد ارائه خدمات در چارچوب تأمین سلامت جسمانی افراد و بحران‎های زندگی مانند طلاق، فوت والدین، فرزندان و نزدیکان، در شرایط عادی و همچنین حوادث و سوانح انسان ساخت کاربرد ندارد.
لطیفی، آسیب های معنوی و روانی ناشی از بحران را جزو آسیب های ثانویه یک بحران دانست و گفت: باید این مباحث نیز مورد توجه قرار گرفته و به منظور پیشگیری از اتفاقات بعدی اجرایی شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: استاندارد | مدیریت | بازسازی | زندگی | مدیریت بحران | بازسازی و بازتوانی شرکت مدیریت بحران | آسیب دیدگان | طرح جامع ملی بازتوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *