خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

از انقراض شترهای دوکوهانه در کشور عزیزمان ایران تا زیاد کردن 21 درصدی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا

سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد اخباری از جمله زیاد کردن 21 درصدی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا، انقراض شترهای دو کوهانه در ایران، اوضاع ناسالم

از انقراض شترهای دوکوهانه در کشور عزیزمان ایران تا زیاد کردن 21 درصدی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ شرکت حفاظت محیط زیست در هفته ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بوده که از جمله آن ها می توان به انقراض شترهای دوکوهان در ایران، ظهور دوباره سفیدبالک ها در پایتخت، زیاد کردن 21 درصدی ایستگاه های پایش کیفی هوا و حضور مردم و مسئولان در انتخابات اشاره کرد.
*سفید بالک ها امسال هم مهمان ناخوانده شهروندان تهرانی هستند

عبارات مهم : هوای پایتخت – ایستگاه

علی محمد مختاری مدیرعامل شرکت بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، با بیان اینکه از تابستان سال 1393 کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با ظهور حشره کوچکی به نام سفید بالک رو به رو شد که با حضور انبوه و ناخوانده خود نگرانی هایی را جهت شهروندان ایجاد کرد، گفت: خوشبختانه سفید بالک غالب پایتخت کشور عزیزمان ایران گونه جدیدی از جنس Aleuroclava است که هیچ کدام از 135 گونه آشنا شده است آن تاکنون به عنوان ناقل بیماری ویروسی جهت گیاه های آشنا نشده اند.
وی اضافه کرد: به همین جهت شرکت بوستان ها و فضای سبز شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران طی یک سال اخیر با سیاستگذاری هایی بر پایه مدیریت کنترل تلفیقی آفات (IPM ) کارها خاص ای را به منظور کنترل منطقی این آفت به انجام رسانده که تاثیرات چشمگیری در کم کردن جمعیت آن داشته است.
*وضعیت شترهای دوکوهان مانند یوزپلنگ آسیایی بحرانی است
مجید خدابخش مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: تغییرات فناورانه در سال های اخیر وارد زندگی جامعه عشایری از جمله عشایر استان اردبیل شده است که در نتیجه این امر ماشین جای حیواناتی مانند اسب و شتر را گرفته است.
وی افزود: بعد از برق رسانی به قشلاق ها، ییلاق ها هم به تدریج در حال برخورداری از نعمت برق هستند و چنین تغییراتی در زندگی عشایری موجب شده است تا گونه ای مانند شتر دوکوهانه دیگر کارکرد و اهمیت سابق خود را از دست دهد و حتی امروز در معرض خطر انقراض نیز قرار بگیرد.
*افزایش 21 درصدی ایستگاه های پایش کیفی هوا
متصدی با تاکید بر اینکه سامانه یکپارچه ایستگاه های پایش به آسانی اطلاعات مورد نیاز را در دسترس عموم مردم قرار می دهد، گفت: همسان سازی سیستم پایش شرکت محیط زیست و پایش صنایع، به زودی راه اندازی می شوند.
متصدی با بیان اینکه ذرات معلق زیر 10 میکرون که به علت فعالیت های صنعتی به وجود می آید، جهت سیستم تنفسی و دستگاه های فوقانی آن بسیار مضر و سرطان زا هست، ادامه داد: ذرات معلق زیر 10 میکرون به آسانی وارد گردش خون انسان می شود، به همین علت با کمک دستگاه های پایش به صورت روزانه و در تمامی ساعات هر 30-50 ثانیه مورد ارزیابی قرار می گیرند.
*هوای پایتخت جهت گروه های حساس ناسالم است
براساس آخرین اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوای تهران، اوضاع کیفی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح روز 27 اردیبهشت ماه با شاخص کیفی 127 در شرایط ناسالم جهت گروه های حساس قرار دارد.
وی افزود: براساس شاخص های به دست آمده ایستگاه های شریف واقع در منطقه 2 و اقدسیه واقع در منطقه 1 با شاخص کیفی 154 دارای آلوده ترین هوا است.
*محیط بانان مشمول مشکل کار می شوند
لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه مشمول مشکل کار محیط بانان افزود: محیط بانان باید مشمول مشکل کار شوند که در این راستا وزارت کار به وسیله کمیته ای جهت حوزه های متفاوت شغلی مشکل و شرایط کار را مشخص می کند.
لطفی در ادامه تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی رشته های شغلی را در این کمیته مطرح می کنند و با توجه به اوضاع کاری شاغلان در آن رشته شغلی، کمیته مشکل کار را جهت آن ها تعیین می کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: هوای پایتخت | ایستگاه | دستگاه | اردبیل | ایران | انقراض | اخبار محیط زیست | شترهای دوکوهانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *