خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ارجاع بیش از 12 هزار جسد به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از زیاد کردن ۸۰ درصدی ورود پرونده‌ها به کمیسیون‌های پزشکی قانونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد.

ارجاع بیش از 12 هزار جسد به پزشکی قانونی

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در سی و چهارمین همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی که به میزبانی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در سالن شهید بهشتی پزشکی قانونی برگزار شد، اظهار داشت: حجم کار در پزشکی قانونی استان تهران بسیار اوج است و این استان در ۱۸ مرکز و یک مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی خدمات را به مردم ارایه می‌کند و بر اساس آمار‌ها ۱۵ درصد از کل معاینات پزشکی قانونی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹۹ هزار و ۴۶۵ معاینه بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شد، گفت: این آمار نسبت به سال‌های گذشته 5 درصد رشد داشته است.

ارجاع بیش از 12 هزار جسد به پزشکی قانونی

رشد ۸۰ درصدی ورودی پرونده ها در پزشکی قانونی استان تهران

وی افزود: تعداد اجساد معاینه شده است در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته با ۱۹ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۲۵۹ مورد رسید. همچنین ۷۱۰۰ پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران بررسی شد که متأسفانه تنها در بخش ورودی پرونده با رشد ۸۰ درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: آمار آزمایشگاه‌ها در سال گذشته ۷۲ هزار و ۷۰۵ مورد بود که ۴۰۶۶ مورد آن در بخش سرولوژی، ۲۵۰۲ مورد در بخش DNA و ۴۹۴۵ مورد در بخش پاتولوژی انجام شده است است.

وی در ادامه با اشاره به آمار بیشترین معاینات پزشکی قانون استان افزود: در سال گذشته نزاع با ۹۹ هزار و ۸۱۷ مراجعه بیشترین حجم معاینات را در بر گرفت که نسبت به سال قبل از آن کم کردن ۱.۳ درصدی داشت و بر حسب جمعیت در این بخش استان پایتخت کشور عزیزمان ایران رتبه ۱۲ کشور را دارا است.

قادی پاشا ادامه داد: بعد از نزاع، مصدومان حوادث رانندگی با ۴۱ هزار و ۳۸۴ و رشد ۱۱.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن و سلاح سرد با ۱۳۶ مورد و رشد ۱.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی بیشترین مراجعات استان قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از زیاد کردن ۸۰ درصدی ورود پرونده‌ها به کمیسیون‌های پزشکی قانونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش متوفیات نیز فوت ناشی از تصادفات با ۱۱۵۶ و کم کردن ۴.۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن، فوت ناشی از مواد مخدر با ۷۷۵ مورد و رشد ۶.۳ درصدی، فوت مشکوک به خودکشی با ۷۰۶ مورد و رشد ۴۸.۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن و قتل با ۲۳۷ مورد بیشترین معاینات اجساد بوده‌اند.

وی تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده کمیسیون‌ها در سال گذشته را نیز ۵۹۶۵ مورد عنوان کرد.

تمام قطعات کشف شده است اتفاق پلاسکو تعیین هویت شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه به حوادث مهم سال گذشته که اجساد آن در پزشکی قانونی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران شناسایی شد اشاره کرد و گفت: در اتفاق حله عراق و تصادف قطار سمنان با تلاش شبانه روزی همکاران من و در کمترین وقت با بالاترین دقت تمام اجساد و قطعات یافت شده است تعیین هویت شدند که این کار با بیش از ۵۵۰ نمونه و بیش از ۴۶ هزار بار کار تطبیق به نتیجه رسید. در اتفاق پلاسکو نیز اجساد و تمامی قطعات کشف شده است شناسایی و مورد تعیین هویت قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پزشکی قانونی استان تهران در سال گذشته گفت: راه اندازی مرکز بهارستان، راه اندازی واحد جنوب، اخذ مجوز آموزشی جهت مرکز کهریزک از سوی وزارت بهداشت، برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش رزیدنت‌ها، شروع نمونه گیری از ۳۸۰۰ مجرم جهت بانک ژنتیک از جمله کارها پزشکی قانونی در سال گذشته است.

وی به پرسشها این اداره کل نیز اشاره و تصریح کرد: کمبود شدید دکتر و کارمند، کمبود شدید فضای فیزیکی به خاص در کمیسیون ها، کمبود اعتبارات و مواد مصرفی و نداشتن اعتبار جهت نگهداری مرکز کهریزک از جمله پرسشها این اداره کل است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های استان و ستاد شرکت برطرف شود.

انتهای پیام/

ارجاع بیش از 12 هزار جسد به پزشکی قانونی

تهران رتبه ۱۲ کشور در نزاع را به خود تخصیص داده شده است داد

واژه های کلیدی: قانونی | کمیسیون | پزشکی | تهران | ایران | پرونده | اخبار پزشکی قانونی | مسعود قادی پاشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *