خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اختصاص بودجه چند برابری به مسکن مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال به منظور رونق زیاد مسکن مددجویان، بودجه چند برابری به آن تخصیص داده شده است داده شده است هست.

اختصاص بودجه چند برابری به مسکن مددجویان

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاونگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید پرویز فتاح مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری خود با اشاره به اینکه خوشبختانه پیگیری به اقشار نیازمند در جامعه تبدیل به یک گفتمان همگانی شده است هست، اظهار کرد: در حال حاضر عنوان پیگیری به محرومان از رأس کشور تا سایر دستگاه های اجرایی مد نظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ریاست جمهوری بیان کرد که در نظر دارد تا مستمری اقشار نیازمند را تا ۵ برابر زیاد کردن دهد، در حالی که کمیته امداد توان اجرای چنین اقدامی را ندارد و در نتیجه ما را با مسئله مواجه می کند.

عبارات مهم : رئیس کمیته امداد – کمیته امداد

فتاح با بیان اینکه ریشه کن کردن فقر تا آخر دولت فعلی و برنامه های اجرایی آن از دیگر مباحث مطرح شده است در این جلسه بود، ادامه داد: آرزوی دولت برطرف محرومیت به خصوص در مناطق محروم است که باید در این راستا همه دستگاه ها و حتی رسانه ها هم پیشقدم شوند و به همین منظور به مناطق محروم بودجه خاص ای تخصیص داده شده است داده شده است است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی رسانه ها بیان کرد: حمایت از محرومان مساله کوچکی نیست از این رو بهتر است رسانه ها هم در کنار کمیته امداد اطلاع رسانی انجام مورد نیاز را انجام بدهند.
وی با بیان اینکه تمام دولت های گذشته به تناسب توانایی ارزش تلاش در برطرف محرومیت از تمام نقاط کشور داشته اند،خاطرنشان کرد: وجود مناطقی با ضریب محرومیت 8 و 9 به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی ما نبوده و بسیار دردناک است لیکن در پایین ترین سطح از نظر اوضاع زندگی و اقتصادی قرار دارند از این رو تلاش داریم تا با اجرای برنامه های خاص ای، این ضرایب 9، 8 و 7 را از صورت جامعه بزداییم که در این راه نیازمند همکاری و همدلی تمام دستگاه ها هستیم.
فتاح در خصوص اقدام دولت در واریز اضافه مستمری مددجویان به حساب یارانه این افراد، افزود: این واریزی مربوط به مستمری مددجویان بوده نه یارانه آن ها و با توجه به اینکه لیست یارانه مددجویان با لیست مستمری تفاوت دارد در نتیجه این اقدام دولت مشکلاتی را جهت کمیته امداد و مددجویان به وجود آورد که از ماه جاری این مسئله حل خواهد شد.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه دستگاه های مربوطه در وقت اعلام برنامه های خود باید به صورت منطقی و به دور از احساسات عمل کرده تا از تبعات منفی آن دور باشیم، یادآور شد: باید در بیان موضوعاتی از جمله زیاد کردن 5 برابری مستمری دقت بیشتری شود لیکن آمارها نشان می دهد بعد از اعلام زیاد کردن مستمری، مراجعات افراد جهت قرارگرفتن در زیر چتر حمایتی کمیته امداد زیاد کردن یافته همچنین رغبت مددجویان جهت اخذ وام های اشتغال زایی کم کردن یافته است.
وی راجع به حمایت از ایتام و پیگیری به محرومان اهل سنت بیان کرد: بلوچستان، کردستان، ترکمن صحرا و غیره دارای جمعیت اهل تسنن متراکمی است و در حال حاضر 15 درصد کل مددجویان تحت پوشش را اهل سنت تشکیل داده اند که این نشان می دهد تفاوتی در حمایت های کمیته در میان اهل تسنن و شیعیان نداریم جز در موارد اختلافی در احکام اهل تسنن و شیعه، که یکی از این موارد اختلاف احکام مربوط به صدقه است آیا که اهل سنت اعتقادی به انداختن پول به صندوق صدقات ندارند بنابراین صدقات جمع آوری شده است را در همان شهر و استان میان مستمندان تقسیم می کنیم.
فتاح با بیان اینکه علمای شیعه وام بانکی با کارمزد 4 درصد را وام قرض الحسنه دانسته درحالی که علمای اهل سنت حتی یک درصد کارمزد را هم مجاز نمی دانند، عنوان کرد: در دیدار با علمای اهل سنت در بلوچستان مقرر شد تا کمیته امداد جهت مددجویان اهل تسنن، وام بدون کارمزد را تخصیص داده شده است دهد تا مسئله شرعی آن ها هم برطرف شود.
در حال تکمیل…

واژه های کلیدی: رئیس کمیته امداد | کمیته امداد | مناطق محروم | رسانه ها | دستگاه | برنامه | یارانه | کارمزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *