خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تالاب ها سرمایه کشور هستند ، احیای تالاب ها در دستور کار مجلس قرار گرفت

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه مدیریت و احیای تالاب ها 2 هفته قبل در مجلس شورای اسلامی مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد.

تالاب ها سرمایه کشور هستند ، احیای تالاب ها در دستور کار مجلس قرار گرفت

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ بااشاره به تصویب قانون سهم حق آبه و حجم آب مورد نیاز تالاب های کشور اظهار داشت:لایحه مدیریت و احیای تالاب ها 2 هفته قبل مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد.
وی در ادامه افزود:قانون در رابطه با تالاب ها،حق آبه ها و چاه های غیر مجاز که در حریم تالاب ها وجود دارد موضع گیری کرده و راهکارهایی از جمله تعیین مجازات را جهت جلوگیری از این موارد آینده نگری کرده است.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – دریاچه ارومیه

اکبری گفت:تالاب ها را باید به عنوان سرمایه حفظ و حوزه های آسیب دیده را احیا کنیم.
وی در ادامه افزود:مجازاتی را جهت افرادی که به محدوده تالاب ها تجاوز کرده در نظر گرفته ایم و در صورت تکرار، پروانه کار اشخاص حقیقی و حقوقی لغو و جریمه خواهند شد.
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سد سازی در اوج دست تالاب ها گفت: سدها تاحدودی باعث خشک شدن تالاب ها شده است اند ولی عوامل انسانی بیشترین تاثیر را داشته ، یعنی برداشت های بی رویه از آب ،حفر چاه های غیر مجاز در حریم تالاب ها،انحراف آب های ورودی به تالاب ها و کم کردن حق آبه ها از جمله پیامدهای دخالت انسانی است که منجر به خشکی تالاب ها می شود.
وی در ادامه افزود:دریاچه ارومیه یکی از تالاب هایی بود که خوشبختانه با تلاش دولت، و ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است جهت آن، احیا شد.
اکبری بااشاره به اوضاع دو دریاچه بختگان و هامون گفت:در حال حاضر دریاچه بختگان در اوضاع نامناسبی قرار دارد، و اگر بارندگی های اخیر را نداشتیم،خشک شدن دریاچه حتمی بود و البته عامل مهم خشک شدن دریاچه هیرمند هم ساختن سد در اوج دست هیرمند است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | دریاچه ارومیه | کشاورزی | دریاچه | کمیسیون | منابع | قانون | طبیعی | تالاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *