خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا از جعبه سیاه پرونده نفتی فردا رمز گشایی می شود؟

فردا دادگاه پیگیری به پرونده دو متهم نفتی که پیش از این حکم آن‌ها در دیوان عالی کشور نقض شده است بود، برگزار می‌شود.

آیا از جعبه سیاه پرونده نفتی فردا رمز گشایی می شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ پرونده نفتی با مهره هایی مانند بابک زنجانی، مهدی شمس و حمید فلاح هروی یکی از برزگترین پرونده‌هایی است که قوه قضائیه به آن پیگیری کرده هست.

دادگاه این متهمان پیش از این در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در بیست و شش جلسه برگزار شد.

مهدی شمس که نامش به عنوان متهم ردیف دوم در پرونده فساد نفتی مطرح هست، در جلسات دادگاه خود را استاد دانشگاه لندن، دکترای اقتصاد، دارای تابعیت مضاعف ایرانی انگلیسی و ساکن انگلیس معرفی کرد.
افساد فی الارض به علت اخلال در نظام اقتصادی، همکاری در کلاهبرداری یک و دو دهم میلیارد یورویی از اتهامات شمس براساس کیفرخواست قرائت شده، اعلام شده است است.

آیا از جعبه سیاه پرونده نفتی فردا رمز گشایی می شود؟

پولشویی و همکاری در عواید حاصل از جرم به مبلغ یک میلیارد و200میلیون یورو و پولشویی و همکاری در عواید حاصل از کلاهبرداری شرکت نیکو به مبلغ 767میلیون و 500هزار یورو از اتهامات عنوان شده است دیگر در کیفرخواست جهت این متهم است.

حمید فلاح هروی که نامش به عنوان متهم ردیف سوم در پرونده فساد نفتی مطرح شد، خود را بازنشسته ،دارای مدرک دکتری صنایع با تابعیت ایرانی و بدون سابقه کیفری و ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی کرد.

افساد فی الارض از طریق همکاری در اخلال با علم به ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، همکاری عامدانه، همکاری در ارتکاب جرایم مرتبط با جعل، همکاری در کلاهبرداری یک میلیارد و دویست میلیون یورویی از شرکت Hk با استفاده از جعل، همکاری در کلاهبرداری از تأمین اجتماعی و همچنین همکاری در پولشویی از اتهامات حمید فلاح هروی براساس کیفر خواست قرائت شده است است.

بعد از برگزاری بیست و شش جلسه دادگاه، آخر جهت اتهام افساد فی الارض متهمان پرونده، حکم اعدام صادر شد که با اعتراض وکلای متهمان به حکم صادر شده است پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد.
بعد از بررسی پرونده از سوی قضات دیوان عالی کشور، حکم اعدام بابک زنجانی تایید، ولی حکم دو متهم دیگر پرونده نقض شد که بر این اساس دادگاه جهت پیگیری به پرونده این دو متهم، فردا در شعبه هم عرض به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود.

فردا دادگاه پیگیری به پرونده دو متهم نفتی که پیش از این حکم آن‌ها در دیوان عالی کشور نقض شده است بود، برگزار می‌شود.

آیا جعبه سیاه پرونده نفتی فردا در دادگاه حاضر می شود؟

در این بین خبر‌هایی در خصوص دستگیری فرد دیگری به نام علیرضا منفرد در این پرونده مطرح شد که از آن به عنوان جعبه سیاه پرونده نام می‌برند و در حال حاضر، ولی و اگر‌ها در مورد حضور این متهم جدید در دادگاه مطرح است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا هم در خصوص احتمال حضور متهم تازه پرونده فساد نفتی در دادگاه اعلام کرده بود که بازپرس و وزارت اطلاعات به این متهمان چند ماهی است که دسترسی دارند و اگر مورد نیاز باشد، فرد مذکور در دادگاه حاضر می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید در دادگاه فردا کدام یک از متهمان پرونده حاضر و چه مواردی مطرح می‌شود؟

انتهای پیام/

احتمال حضور متهم تازه در پرونده فساد نفتی

واژه های کلیدی: کلاهبرداری | دادگاه | ایرانی | پولشویی | اعدام | پرونده | همکاری | اخبار قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *