خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حلقه مفقوده تربیت, آثار جبران ناپذیر تنبیه بدنی در کودکان ، آموزش

اگر کودکی کاری ناشایست انجام داد،به جای تنبیه بدنی، باید امتیازات خاصی مانند حق تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و غیره را از او سلب کنند.

حلقه مفقوده تربیت, آثار جبران ناپذیر تنبیه بدنی در کودکان ، آموزش

پژمان بابایی روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به اهمیت آموزش واکنش‌ها پسندیده به کودکان اظهار کرد: در بسیاری از جوامع اموزش و تربیت به معنی تنبیه کردن است در حالی که این امر کار اشتباهی است و والدین باید واکنش‌ها درست و صحیح را به فرزندشان آموزش بدهند تا اینکه بخواهند با آزار و اذیت بدنی و زبانی آن ها را متوجه واکنش‌ها اشتباهشان کنند.
وی ادامه داد: بعضی از پدر مادرها آخرین راه چاره را در تربیت فرزندان ، تنبیه بدنی می دانند، ولی به جای اعمال خشونت، راه بهتری هم می توان پیدا كرد، چون تنبیه بدنی عوارض متعددی در واکنش‌ها و روحیه کودکان به جای خواهد گذاشت.

عبارات مهم : تربیت فرزندان – روانشناس

این روانشناس افزود: اگر کودکی کاری ناشایست انجام داد،به جای تنبیه بدنی، باید امتیازات خاصی مانند حق تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری و غیره را از او سلب کنند.
بابایی با بیان اینکه تنبیه زیاد نتیجه تصویر دارد، تاکید کرد:كودكانی كه با تنبیه بزرگ شده است اند كمتر واکنش‌ها درست و نادرست را از هم تشخیص می دهند، و در غیاب والدین خود زیاد از سایر کودکان رفتارهای غلط انجام می دهند.
بابایی در آخر گفت :آموزش یکی از وظایف والدین هست، آموزشی که همراه با رشد و تکامل باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تربیت فرزندان | روانشناس | کودکان | والدین | آموزشی | تنبیه | تصویر | آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *