خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برپایی نمایشگاه خطرسنجی و سنجش سلامت

به مناسبت هفته سلامت ایستگاه سنجش سلامت و نمایشگاه خطرسنجی در یاسوج برپا شد.

برپایی نمایشگاه خطرسنجی و سنجش سلامت

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ایستگاه سنجش سلامت جهت افراد بالای 30 سال در شهر یاسوج، راه اندازی شد.

دکتر محسن مرادی با اشاره به شعار هفته سلامت«زندگی سالم با نشاط و امید» افزود: در ایستگاه سنجش سلامت، مراجعان پس از اندازه گیری قندخون، چربی و فشارخون یکی از کارت های سبز، زرد، نارنجی و قرمز جهت آنان صادر می شود.

عبارات مهم : بیماریهای قلبی

وی ادامه داد: به افرادی که کارت سبز به آنها تعلق می گیرید، کارشناسان بهداشت توصیه می کنند ادامه زندگی خود را به همین روشی که داشته اند، طی کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: کارت زرد مربوط به کسانی بوده که بین 10 تا 20 درصد احتمال خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی، سکته و سرطان در آنها وجود دارد و این افراد باید هر سه ماه یکبار اوضاع آنها کنترل شود.

دکتر مرادی در خصوص کارت نارنجی افزود: کارت نارنجی نیز مربوط به کسانی بوده که احتمال خطر بیماریهای قلبی و عروقی، سکته و سرطان در آنها زیاد از 20 درصد بوده که این افراد به دکتر ارجاع داده می شوند، همچنین پیگیری سه ماهه جهت آنها توصیه شده است و رژیم، مشاوره رفتاری و درمانی برایشان آینده نگری می شود.

وی ادامه داد: دسته چهارم افرادی هستند که به آنها کارت قرمز ارائه می شود و احتمال بروز بیماری هایی مانند سکته، سرطان و بیماری های قلبی در آنها بالاتر از 30 درصد است، این بیماران باید فوراً به دکتر ارجاع داده شوند.

دکتر مرادی گفت: با توجه به اینکه ایستگاه سنجش سلامت به مدت یک هفته جنب میدان شهدای هفتم تیر در یاسوج برپا شده است است، به افراد بالای 30 سال توصیه می شود جهت سنجش سلامت خود و دریافت کارت سلامت، به این ایستگاه مراجعه کنند.


انتهای پیام/ش

واژه های کلیدی: بیماریهای قلبی | ایستگاه | نارنجی | بیماری | سلامت | کهگیلویه و بویراحمد | هفته سلامت | نمایشگاه سنجش سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *